Gravatar

#1 Kyllingebenet 11 år siden

Kære Filmz'ere,

Hvordan har I det med at gå i biografen alene? Efterhånden er det jo gjort til en social ting, at gå i biografen - men jeg tænker, det kan da være ligemeget om man ser filmen alene eller sammen med nogen - hovedsagen er, at man er underholdt.

Jeg synes faktisk at man godt kan gå i biografen alene - jeg har selv gjort det et par gange, og jeg ser det som en god (og ikke mindst en selvstændig) måde at forkæle sig selv på. Og det er jo ikke altid muligt at finde en ledsager "her og nu" og som med garanti gider se den film som jeg gerne vil se.

Men hvad er jeres holdning til det? :-)
Gravatar

#2 BN 11 år siden

Jeg gør det gerne, da min kone og jeg ikke ligefrem har den samme filmsmag - hun er mest til gamle danske film (som jeg hader), mens JEG fortrinsvis (ikke udelukkende) går efter det mere eventyrlige og fantasifulde, ja, efter den ægte filmmagi, der demonstrerer alt det BIOGRAFFILMEN kan som særegent medie og kunstart.

Jeg var f.eks. alene inde og se 'Skyfall', 'The Hobbit: An Unexpected Journey' (ihvertfald anden gang) og 'The Dark Knight Rises'.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#3 kiwwy 11 år siden

Jeg synes det er ok, f. eks. hvis man nu vil se noget skummelt eller obskurt til en filmfestival :)
Gravatar

#4 doom WAD 11 år siden

Jeg gør det hvis jeg vil se noget ingen af vennerne/konen gider eller hvis jeg har misset venne-turen.
Gravatar

#5 MOVIE1000 11 år siden

For det meste er jeg altid alene de få gange jeg er i biografen ellers har jeg min mor med. Jeg foretrækker at være alene.
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#6 gi-jones 11 år siden

Jeg har gjort det et par gange, og haft en god oplevelse hver gang. Det er lidt anderledes - ikke socialt, men filmoplevelsen er stadig god. Ville sikkert gøre det mere, hvis ikke kæresten altid gerne ville med :-)
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#7 doom WAD 11 år siden

Jeg så RotJ i '83 og SW Episode 2 i '02 - begge gange med min mor.
Gravatar

#8 Ispep 11 år siden

Helt ok med mig. Jeg vil hellere undvære end at nøjes med at slæbe hvem som helst med. Men jeg vil da helst i bio med nogen der også har filminteresse som mig.

Det der vil afholde mig fra en biotur, det er nok hvis jeg skulle sidde helt alene i en biograf.
Gravatar

#9 Kyllingebenet 11 år siden

Haha, jeg er faktisk selv begyndt at slæbe min mor i biografen. Jeg er 32 og hun er 67, vi har været inde og se Star Trek (vi skal også ind og se 2'eren sammen) og vi var også inde og se Skyfall og Hobitten, og det er en vild oplevelse for hende hver gang. (Vi så faktisk også Transformers 3 i 3D og hun sad hele tiden og kommentere på 3D-effekterne, det er noget af det sjoveste jeg har oplevet i en biograf).

Jeg synes faktisk det er rigtig hyggeligt, at tage min gamle mor med i biografen, men jeg er også en smule sentimental på det område. Men altså... når der så kommer film som ingen andre end jeg gider at se, så snupper jeg dem alene, men jeg ville nok gøre det noget oftere, hvis jeg boede i en større by.
Gravatar

#10 Åkepool 11 år siden

Jeg har set 2-3 film alene de sidste 4-5 år, så det er ikke så tit, men jeg har absolut intet problem med det.
Hvis det ikke lige passer med det sædvanlige slæng jeg går med, så tager jeg turen alene.
So, at last we meet for the first time for the last time.

Skriv ny kommentar: