Gravatar

#1 akerman 19 år siden

Vil opfordre alle til at se denne film. Ikke nok med at budskabet er livsvigtigt, filmen er også enormt spændende og tillige med ret humoristisk.

http://www.imdb.com/title/tt0497116/

Den kommer på DVD den 21. november.
Gravatar

#2 The Insider 19 år siden

War. War never changes.
Gravatar

#3 akerman 19 år siden

Ja har faktisk lige siddet og læst den. Sjovt nok kommer gi-jones med nogle af de påstande som Al Gore tager op i filmen.

Ud af en stikprøve på 968 peer-reviewed videnskabelige artikler, var der præcis 0 der mente global warming var en opreklameret myte.

Ud af 638 avisartikler, var der 53% der argumenterede for at det var en myte.

Blot et af de hundredevis af interessante facts filmen præsenterer.
Gravatar

#4 filmz-Gulzilla 19 år siden

problemet er at begge fløje egetligt har ret.. der har altid været en naturlig temperatur svingning på planeten.. men de senere år har måske acceleret processen.. hvem ved, vi har jo ikke noget at sammenligne med.. !
Beam me up..! Scotty...
Gravatar

#5 inflector 19 år siden

Jeg glæder mig til at se den, men jeg venter nok med at købe den til den kommer med danske tekster, så jeg også kan bruge den i undervisningen.
selfimprovement is masturbation
Gravatar

#6 filmz-patrickmoog 19 år siden

#3 Der er jo ingen tvivl om at der sker en global opvarmning, men der findes stadig ikke noget bevis på at det er menneskeskabt. Co2 og lignende, ER drivhusgasser men vi har ingen anelse om hvor stor betydning det har for det globale miljø, der er så mange andre faktorer der spiller ind, sol aktivitet, skydannelse, den normale syklus af kolde og varme perioder, osv. osv.
Bare fordi en amerikansk politiker råber at himlen falder, behøver man ikke ukritisk at tro på det.
Gravatar

#7 akerman 19 år siden

Jo da, via permafrosten har vi data for mange århundreder tilbage, som det også fremgår i filmen.

Der vil ALTID være modvind, ligemeget hvor godt det er præsenteret og funderet i facts.. og hvis du ser filmen, er der en enormt overbevisende korrelation mellem CO2 og den globale opvarmning.

Nå men jeg synes bare folk burde se filmen, og så drage konklusionerne derpå... istedet for at sætte sig til modværge uden at ha set den :)
Gravatar

#8 filmz-patrickmoog 19 år siden

Ja, jeg skal da helt klart også se den, men jeg vil bare ikke tage den mere seriøst end Michael Crichtons "State of fear" :)
Gravatar

#9 filmz-Bruce 19 år siden

Ja der er global opvarming og nej, det kan ikke bevises det er menneskeskabt.

Men hvad så? Skal vi gøre som man gjorde med rÿgning? Det kunne ikke bevises i over 50 år, at rygning og kræft var relateret og derfor døde millioner hvert år af lungekræft, fordi de store tobaks konglomerater med held lobbyiserede og holdt domstolene ude af billedet.

Vi kunne måske også være på forkant med udviklingen og sige til os selv:

"fornuften siger os, at det nok ikke er så godt at svine atmosfæren til, så måske vi skulle bruge nogle milliarder på nogle præventive foranstaltninger istedet for at sidde på vores fede røve og kræve beviser, indtil klokken er 5 minutter i tolv og en kemiker siger '...så, der er vist en sammenhæng' og hans chef siger 'dont bother, tag du din sidste køretur i firehjulstrækkeren'"
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#10 filmz-patrickmoog 19 år siden

Jeg er fuldstændig enig i at vi skal gøre hvad vi kan for at begrænse vores udslip af Co2, det kan der jo ikke komme noget dårligt ud af. Men som der nogle gange lægges op til, så skal vi altså ikke gøre det for en hver pris.
Du siger nogle miliarder, men realiteten er vel at det er flere tusind miliarder på verdensplan, penge vi kunne bruge mange andre steder så som en opbygning af den 3. verden.

Desuden ser det jo ud til at der automatisk vil ske en overgang til en mere bæredygtig energiform, grundet de dyre oliepriser. Danmark eks. er dækket af 20% vindenergi og selv USA har sat initiativer igang.

Jeg tror visse personer har ret i at den moderne verden har brug for at have noget at gå og være bange for, om det de farlige kommunister, Global nedkøling, Y2K, dræberbier eller alle de bakterier der er alle steder, spiller ingen rolle, vi æder det råt, hopper på vognen og skriger ulven kommer osv.

Derfor vil jeg gerne se nogle beviser inden vi går ind og bruger gigantiske summer penge på noget der senere viser sig at være en storm i et glas vand

Skriv ny kommentar: