... "Phantom of the Opera" til februar. Den vil slå rekord for at være den 'bedste film'-Oscar-vinder, der har været tidligere remaket flest gange. Men selvfølgelig er det første gang, at den kommer på film udklædt i Andrew Lloyd Webbers musik. Og den vinder i år - alle der har set den er ikke i tvivl. "The Aviator", "Alexander" og alle de andre har ingen chance mod hvad folk siger er den største musical-oplevelse i 50 år - ja, større end "Moulin Rouge" og "Chicago"...
The musicals are back! You heard it here first... :-)
:-/ I doubt that... Synes at den virker lidt teatralsk på mig. Lidt for klassisk sin stil. Jeg er meget mere til "Moulin Rouge" stilen, der dog også blev lidt for meget til tider, men måske en mellem ting ville være passende. Nu skal jeg jo ikke sige for meget før jeg har set den, men jeg tror altså næppe at den slår Sound of music, West side story eller Grease eller Moulin Rouge for den sags skyld.
Man skal aldrig undervurdere Oscar-komitéen og deres hang for melodrama (øh, A Beautiful Mind bedre end Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring, Moulin Rouge!, In the Bedroom, Gosford Park, Amélie, The Man Who Wasn't There, Black Hawk Down, Mulholland Drive, A.I.: Artificial Intelligence, Ghost World, Memento og The Royal Tenenbaums i året 2001????).
"Grease" har ikke en Oscar-venlig historie, "Moulin Rouge!" var for vild, "Evita" for Madonna - præcis som du siger, skal man tilbage til "Sound of Music", "West Side Story" og "Oliver!" for at finde en musical, som kan matche det, som de siger om "Phantom". Alle kritikere, der har set den og bagefter er blevet spurgt, hvad dens Oscar-chancer er, siger den vinder, og at uanset hvor god The Aviator eller Alexander bliver, så er denne film ikke til at røre. Time will tell - men Joel Schumacher skulle (for en gangs skyld) have haft lavet et enestående mesterværk ud af verdens mest berømte musical...
må sige efter hvad jeg har set af triler til filmen, så mangler den en lille "spids", ham der sjungede og spillede fantomet er iiiikke lige i skabet. Men hva, det kan ændre sig når filmen blir set i biffen, troer den skal ses i en stor sal :)
Ville personligt glæde mig meget, hvis musicals ville blive taget seriøst igen. Men jeg har stadig ikke set noget i nyere tid andet end Cabaret, som bare kommer i nærheden af film som:
Oh yes, Wyoming ... just kidding ;) Singin' in the rain Top hat Shall we dance Band Wagon Some like it hot West side Story Meet me in St. Louis Sound of Music
Den gang havde man dedikerede musical stjerner som Fred Astaire, Gene Kelly, Ginger Rogers, Marilyn Monroe, Judy Garland, Bing Crosby og INGEN har været i nærheden af deres charisma på det store lærred siden (undskyld frk. Kidman og hr. Gere, men det er som at sammenligne Pølle Å og Stillehavet). Saturday Night Fever havde musikken, det var en eminent film, men en musical var det ikke, Grease var sød nok, men kunstværk næppe.
"Phantom" skal nok blive et hit, overdådig og musikken er suveræn. Men musical stjerner som ovenstående får vi aldrig mere!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
#1 filmz-irréversible 21 år siden
The musicals are back! You heard it here first... :-)
#2 Tylerdurden 21 år siden
I doubt that...
Synes at den virker lidt teatralsk på mig. Lidt for klassisk sin stil. Jeg er meget mere til "Moulin Rouge" stilen, der dog også blev lidt for meget til tider, men måske en mellem ting ville være passende.
Nu skal jeg jo ikke sige for meget før jeg har set den, men jeg tror altså næppe at den slår Sound of music, West side story eller Grease eller Moulin Rouge for den sags skyld.
#3 filmz-irréversible 21 år siden
"Grease" har ikke en Oscar-venlig historie, "Moulin Rouge!" var for vild, "Evita" for Madonna - præcis som du siger, skal man tilbage til "Sound of Music", "West Side Story" og "Oliver!" for at finde en musical, som kan matche det, som de siger om "Phantom". Alle kritikere, der har set den og bagefter er blevet spurgt, hvad dens Oscar-chancer er, siger den vinder, og at uanset hvor god The Aviator eller Alexander bliver, så er denne film ikke til at røre. Time will tell - men Joel Schumacher skulle (for en gangs skyld) have haft lavet et enestående mesterværk ud af verdens mest berømte musical...
#4 nakalay 21 år siden
#5 ks 21 år siden
#6 lasse78 21 år siden
#7 Morbid 21 år siden
#8 filmz-irréversible 21 år siden
Jo, den ER klippet sammen - og er i fuld gang med at blive screenet for anmeldere og Oscar-medlemmer. Folk er helt oppe at ringe...
#9 lasse78 21 år siden
#10 filmz-Bruce 21 år siden
Oh yes, Wyoming ... just kidding ;)
Singin' in the rain
Top hat
Shall we dance
Band Wagon
Some like it hot
West side Story
Meet me in St. Louis
Sound of Music
Den gang havde man dedikerede musical stjerner som Fred Astaire, Gene Kelly, Ginger Rogers, Marilyn Monroe, Judy Garland, Bing Crosby og INGEN har været i nærheden af deres charisma på det store lærred siden (undskyld frk. Kidman og hr. Gere, men det er som at sammenligne Pølle Å og Stillehavet). Saturday Night Fever havde musikken, det var en eminent film, men en musical var det ikke, Grease var sød nok, men kunstværk næppe.
"Phantom" skal nok blive et hit, overdådig og musikken er suveræn. Men musical stjerner som ovenstående får vi aldrig mere!