Gravatar

#331 NightHawk 14 år siden

Heysan! :)

Vil bare lige sige, at jeg nu har fået læst op på "Buffy TVS" # 26-35, så der er et par anmeldelser klar i løbet af næste uge. Hehe, det blev da godt nok pænt lummert her i de sidste par numre, hva. ;)
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#332 Slettet Bruger [2495802190] 14 år siden

Buffy The Vampire Slayer Season 8 # 36: Last Gleaming del 1 af 5

Nummeret tager sin begyndelse i de øjeblikke, hvor Angel bliver til Twilight; Angel styrter ned fra himmelen og lander i Hollywood-skiltet, og hans tanker afslører, at han muligvis har været en tur i fremtiden. Hans tænksomhed bliver dog hurtigt bragt til ende af en talende hund, der kan fortælle ham at han er udvalgt, hvorefter han instinktivt flyver afsted for at redde et styrtende fly fra at styrte ned i Supermanstyle.

Andetsteds genopleves Spikes (og hans Alien-insekters) ankomst til Buffys base, mens man lærer at Spike har været i gang med at undersøge Buffy-/Angel-/Twilightsituationen i længere tid. Buffys slayere og venner flygter ind i Spikes fartøj, mens Buffy og Angel uddeler bøllebank til dæmonerne, og Buffy erklærer sin tilsyneladende dybtfølte kærlighed til Angel, indtil Willow afbryder dem med sarkastisk brug af magi.

Spike og Buffy får mildest talt ikke den bedste reunion, og Spike fortæller hende at han ved alt om situationen, og at løsningen findes i form af et magisk 'frø' (the seed of wonder), som de må vende tilbage til Sunnydale for at finde.

Og så viser det sig, at frøet er beskyttet af en gammel kendning:
The Master.

Vurdering:

Lidt tiltrængt forklaring om Angel og Spike, der mildest talt fylder hele nummeret på godt og ondt. Jeg synes umiddelbart at Angels historie er ret meget mere interessant end Spikes, og at hele to baggrundsforklaringer får den konsekvens, at plottet ikke bevæger sig fremad; det er der heldigvis fire numre mere til.
Gravatar

#333 Slettet Bruger [2495802190] 14 år siden

Buffy The Vampire Slayer Season 8: Riley Oneshot

Dette oneshot forklarer til dels Rileys (i mine øjne meget unødvendige) medvirken i Season 8. Jeg har aldrig ahdet Riley, men jeg har heller ikke savnet ham i serien eller i tegneserien.

Riley er klar til at slå sig ned i landlig idyl sammen med sin kone Sam, men Buffy har bedt ham om hjælp efter at have erfaret, at Twilight har forsøgt at rekrutere ham, og Sam mener bestemt, at han skal hjælpe Buffy.

Andetsteds snakker Angel med Whistler (yay!), og han beklager sig over, at han ikke kan lide planen.

Sam og Riley bliver hurtigt hevet tilbage i deres gamle verden som soldater/agenter og Sam hjælper ham på vej, mens de snakker om, at Sam måske endnu ikke er helt klar til at slå sig ned.

Whistler fortæller Angel, at han gør det rette og skubber ham på vej, og han fortæller Angel, at han og buffy vil tabe den kommende krig, hvis de kæmper side ved side, og at de kun kan redde verden ved at kæmpe hver for sig.

Whistler: "You have to decide where your loyalty lies... With the girl or with the world."

Endelig dukker Riley og Sam op hos Twilight, hvor Riley må bevise sin loyalitet ved at få skårets Twilights mærke i sit bryst.

Vurdering:

Historien bidrager ikke til min oplevelse af, at Riley er unødvendig i historien, og den fejler derfor ret langt hen ad vejen på det punkt. Den anden halvdel om Angels motivation fungerer bedre, og er det tætteste vi ind til videre er kommet på nærmere informationer om, hvor Angel står.

Lidt en overflødig udgivelse i mine øjne, og det bliver ikke bedre af, at Moline ikke er helt i topform i denne omgang.
Gravatar

#334 Slettet Bruger [2495802190] 14 år siden

# 331: Glæder mig til at læse dine kommentarer. Jeg har i øvrigt bestilt den nye Spike-serie, den nye Illyria-serie og Angel TPB'et der dækker # 33-38, og efterhånden som de dukker op, regner jeg også med at skrive om disse.
Gravatar

#335 NightHawk 14 år siden

# 334 -

Jeg synes sgu det er super fedt, at du fortsat har lyst til at skrive reviews, og jeg vil så samtidig også gerne beklage, at jeg endnu ikke hat fået taget mig sammen til at skrive mine egne anmeldelser færdig, som jeg havde lovet.

Jeg er i gang med at skrive en anmeldelse til min "Top 200" tråd og når den er færdig, så holder jeg en pause derovre og vender tilbage til "Angel & Buffy" tråden igen. :)

Det lyder rigtig fedt med den nye "Spike" serie. Er det den der hedder "The Devil You Know" ? Synes efterhånden det er lidt svært at holde styr på IDW's mange serier, når man har været væk fra at skrive om det i et stykke tid. :)
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#336 Slettet Bruger [2495802190] 14 år siden

# 335: 'The Devil You Know' er en miniserie i 5 numre, den har jeg faktisk også bestilt. Den nye Spike serie (der bare hedder Spike) kommer til at vare 8 numre og er skrevet af Brian Lynch og tegnet af Franco Urru. Den skal samtidigt sørge for at føre IDWs kontinuitet direkte over i Season 8.

Dén serie lyder som alt, hvad man kunne ønske sig fra IDWs side, men ja, jeg er heller ikke vild med, at IDW skal have gang i 10.000 miniserier hele tiden, og jeg glæder mig faktisk til Dark Horse overtager franchisen igen.
Gravatar

#337 loki 14 år siden

Har netop fået læst 36 & Riley One Shot, og den begrænsede forklaring vi får på Angels Twilightification er næsten kun med til at øge uvirkeligheden for hans gøren og laden. Han skal være hendes modpol - Yang til hendes Yin - for at frembringe denne fødsel / ændring / univers / Human Evolutionary Consciousness m.m., og samtidig skal han agere centralt spydspids med kontrol over hvem og hvad der angriber hende.

Well.

Hele Angels Do Wrong For Good-vinkel krævede en overvældende god forklaring for at virke overbevisende (som f.eks. at overtage et vist advokatfirma for at beskytte sin søn), men den forklaring vi har fået indtil videre virker dælme meget tynd. Jeg mener; Twilight eller hans hær har jo allerede dræbt adskillige slayers, så hvad er moralen her? At et mindre onde kan være det rigtige valg? To sacrify the few for the sake of the many?

The Power That Be har altid været "over alting" og meget diffuse i deres overordnede handlinger, men nu sanktionere de jo både de døde slayers på den ene side og soldaterne på den anden. Det kan jeg [b]måske acceptere at [b]de kan finde på hvis hele universet er på spil, men at Angel-"I help the helpless" er villig til at være deres forlængere arm på jorden / denne dimension, virker forceret og ikke som hans naturlige reaktion.

Vi får se...

Fandt en gennemgang af 36 her:
http://comics.ign.com/articles/111/1117727p1.html

Og så er der lige denne hoho...:
http://dontkillspike.livejournal.com/124253.html

www.peakoil.dk
Gravatar

#338 loki 14 år siden

(37, Spoilers)

Har læst og genlæst 37, og jeg vil umiddelbart tro at de 2 vigtigste ting er:

Willow lærer at hele balladen kan stoppes ved at ødelægge The Seed, men vælger kun at fortælle, at de må død og pine beskytte The Seed.

At Angel's guide er et resultat/væsen af det nye univers, og at det måske skulle forestille, at Angel er blevet manipuleret/brugt som et redskab til tilvejebringe dette univers. Men samtidig bliver der tydeligvis lagt op til en større konfrontation mellem B & A, og hvorfor skulle han ønske at konfrontere B nu hvor han er klar over, at han er blevet "udnyttet"?

Jeg syntes deres bevæggrunde bliver mere og mere underlige efterhånden som vi nærmere os konklusionen.
www.peakoil.dk
Gravatar

#339 loki 14 år siden

Addendum: der er naturligvis mere at komme efter i dette afsnit end disse 2 punkter jeg nævner, men jeg tror umiddelbart at de er de vigtigste for den overordnede historie.

Interessant er naturligvis samtalen mellem Spike og Buffy, men langt mere rørende er den mellem Xander og Dawn, og måske netop disse to kommer til at spille en afgørende rolle her i slutfasen. Denne sæson har jo hele tiden kredset omkring udryddelse af magi i verden, og flere gange - selv i tv-serien - er det blevet pointeret at Xander og Dawn bare er "almindelige" mennesker. Måske en af dem, eller dem begge, vælger at forråde Buffy ved at ødelægge The Seed og dermed redde verden. Dog er det nok i højere grad Willow de dermed forråder. Hm.

Og som jeg læste i et review:

"Beyond the seed stuff, there was a beautiful scene between Xander and Dawn where they planned out their normal future, which means that one of them is destined to die. It's just like when Willow and Tara (rest in peace) finally got back together (and, hell, Warren's still around to shoot one of them, so they should probably start planning the funeral now)."

Heh...
www.peakoil.dk
Gravatar

#340 loki 14 år siden

(38, Spoilers)

Som IGN's review indleder med:

"[...] but "Last Gleaming" is beginning to collapse under its own weight. This issue in particular suffers from an overabundance of exposition. With so many betrayals, plot twists, character reveals, and shake-ups in the Twilight conspiracy, our heroes have to spend more time explaining what's going on than actually fighting to save the world."

Man kan næppe være andet end enig her: det overordnede plot er på mange måder for kryptisk, og gør den røde tråd regnbuefarvet. Det er dog tydeligt, at vi nærmer os slutningen, og linjerne er begyndt at blive trukket op.

The Master: jamen lad os da endelig klemme så mange personer ind som overhovedet muligt. More is better right...?

Angel: umiddelbart så virker det til at Angel er ikke bare er manipuleret, men direkte fysisk kontrolleret, og at "Twilight" er mere end bare et navn (The Master: It restored me when Twilight chose Angelus). Vi ser Angel i disse "grønne paneler" som sikkert skal indikere, at han er ved blive overtaget. Hvis dette virkelig er tilfældet, så finder jeg det ubeskriveligt dumt og slet ikke i overensstemmelse med hans karakter. Meget kunne Angel finde på - han er på ingen måde perfekt - men jeg køber ikke, at han nogensinde ville påtage sig Twilight-personaen til at begynde med, og den fysiske overtagelse er exceptionelt letkøbt.

Willow: hun ligner en på et power trip, og ser meget beslutsom ud. Binder hun The Master? Vil hun ofre ham e.g. sætningen "Awake in peace! Your eyes that dart the rays of the sun[..]". Som Spike i hele 2 omgange pointere, så er vampyrerne ikke specielt begejstret for hhv. ild og sol.

Xander & Dawn: talen fra generalen er i god linje med det jeg skrev i #339, og dette er måske det mest spændende element endnu.

Jeg tror desværre ikke, at jeg kommer til at følge med i Sæson 9.
www.peakoil.dk

Skriv ny kommentar: