#18 - Tegnestilen er efter min mening seriens eneste hæmsko. De forskellige figurdesigns ligger ret tæt op ad hinanden, hvilket ikke er med til at hjælpe på forståelsen, når der skiftes fortæller/ synsvinkel i stort set hvert afsnit. Nogle af personerne har endda dobbeltgængerroller for at gøre forvirringen total. Af den grund tog det mig de første par gennemsyn af få bare nogenlunde hold på, hvem der var hvem.
Boogiepop Phantom er filtersat, så alt har et blødt - og efter min mening alt for blødt - udseende. Populært sagt, så ser den ud som om, man har skudt den med et halvt kilo vaseline på linsen. Farverne er holdt i afdæmpede, udviskede, brunlige toner, bortset fra et enkelt afsnit, hvor både farver og skarphed står nogenlunde normalt.
Personligt fandt jeg udseendet ret irriterende, selvom jeg normalt ikke har noget mod de mere stiliserede serier (fx Serial Experiments Lain). Til gengæld er opbygningen enormt fascinerende, og det er nok den serie i min samling, jeg har set flest gange (pt. 4).
Sidst set: The Black Pit of Dr. M 4/5 | SW: Ep. III 2/5 | Elephant 5/5 | Black Sunday (1960) 4/5
23# - der er jeg nu ikke helt enig... stilen er da lige det der gør serien feed... og det a figurene gør det bare federe... netop fordi man tit taber tråden... men ok det er jo min mening... men jeg kan godt lide a der er noget a pusle med... og a det ikke er så... så anime... som f.eks. furi kuri... ikke at jeg ikke kan lide flcl... har lige fået resten af serien... cool nok er den sgu "Taaakkuu"...
_______________________________________ "I am Jack's medulla oblongata without me, Jack could not regulate his heart rate or breathing."
#21 El vez 21 år siden
#22 Ikari 21 år siden
Boxsættet kan desuden erhverves for rimelige penge over CD-Wow (lidt over kr 300).
#23 filmz-Le Samouraï 21 år siden
Boogiepop Phantom er filtersat, så alt har et blødt - og efter min mening alt for blødt - udseende. Populært sagt, så ser den ud som om, man har skudt den med et halvt kilo vaseline på linsen. Farverne er holdt i afdæmpede, udviskede, brunlige toner, bortset fra et enkelt afsnit, hvor både farver og skarphed står nogenlunde normalt.
Personligt fandt jeg udseendet ret irriterende, selvom jeg normalt ikke har noget mod de mere stiliserede serier (fx Serial Experiments Lain). Til gengæld er opbygningen enormt fascinerende, og det er nok den serie i min samling, jeg har set flest gange (pt. 4).
#24 El vez 21 år siden
#25 chronaden 21 år siden
#26 filmz-Seth GekOo 21 år siden
"I am Jack's medulla oblongata without me, Jack could not regulate his heart rate or breathing."