Da jeg står og skal finde ud af hvad der er "Det fede" inden for animé så villle det være fedt at se hvad andre synes er topppen.
Min egen umiddelbare liste er som følger:
-Cowboy bebop: The movie -Akira -Ghost in the shell -Cyborg 009 -Metropolis -Vampire blood -Princess Monokle -Wonderful days -Cowboy bebop: Serien -?Ghost In the shell 2?
Her er lige lidt af mine personlige favoritter i tilfældig rækkefølge:
-Juuni Kokki/Twelve Kingdoms -Kenshin - Reminiscence/Samurai X - Trust and Betrayal -Witch Hunter Robin -Serial Experiments Lain -Voice of a Distant Star (En 30min lang OVA lavet af en mand, dog stadig noget af det bedste anime du kan finde) -Saishuuheiki Kanojo/Saikano -Furi Kuri/Fooly Cooly/FLCL -Last Exile -Hotaru no Haka/Grave of the Fireflies -Mugen no Ryvius/Infinite Ryvius -Kimi ga Nozomu Eien -Cowboy Bebop – Både Serie og OVA -Crest of the stars/Seikai no Monshou -Banner of the Stars I/II /Seikai no Senki I/II -.Hack//Sign -Kaze no Tani no Naushika/Nausicaa of the Valley of the Wind -Scrapped Princess -Shingetsutan Tsukihime/The Lunar Chronicle/ Moon Princess -Peace Maker Kurogane
Her er et par gode som ikke er blevet nævnt: -Spirited Away -Vampire Hunter D -Vampire Hunter D, Bloodlust -Memories (især Ep 1 og 3)
#7 I vesten er tegnefilm noget man laver til børn, men med Anime filmene, har asiaterne lavet en masse tegnefilm i spillefilmslængde, hvor mange af dem er henvendt til voksne. Asiaterne har også en helt anden tankegang, der tit resulterer i nogle med vestlige øjne ret syrede scenarier, men hvis man ser dem med åbent sind kan man nemt blive positivt overrasket.
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
hvis i vil se den bedste imho anime serie nogensinde(no shit) så er det "wolfs rain den er fanme smukt fortalt 30 afsnit af ren anime glæde,, og vi må da heller ikke glemme "Hellsing", mange af mine andre farvouriter er heldigvis nævnt, men hvad med "robotech":) og "macross"(macross plus/ macross 2 the movie/ macross zero) og jeg vil give #5 ret "voices of a distant star" skal ses og selfølgelig "BERSERK" gatsu er uberhelten over alle arnold kan godt skride, "kai doh maru" fed lille ting på 45min. flot stil og god historie,,, og ellers kan jeg anbefale www.animenewsnetwork.com
This is the one thing we didnt want to happen - Christopher Morris
#1 rimmer 21 år siden
Min egen umiddelbare liste er som følger:
-Cowboy bebop: The movie
-Akira
-Ghost in the shell
-Cyborg 009
-Metropolis
-Vampire blood
-Princess Monokle
-Wonderful days
-Cowboy bebop: Serien
-?Ghost In the shell 2?
#2 21 år siden
#3 Ikari 21 år siden
Fx.
Nausicaä of the Valley of the Winds
Laputa: Castle in the Sky
Min nabo Totoro
#4 ks 21 år siden
#5 Scherlund 21 år siden
-Juuni Kokki/Twelve Kingdoms
-Kenshin - Reminiscence/Samurai X - Trust and Betrayal
-Witch Hunter Robin
-Serial Experiments Lain
-Voice of a Distant Star (En 30min lang OVA lavet af en mand, dog stadig noget af det bedste anime du kan finde)
-Saishuuheiki Kanojo/Saikano
-Furi Kuri/Fooly Cooly/FLCL
-Last Exile
-Hotaru no Haka/Grave of the Fireflies
-Mugen no Ryvius/Infinite Ryvius
-Kimi ga Nozomu Eien
-Cowboy Bebop – Både Serie og OVA
-Crest of the stars/Seikai no Monshou
-Banner of the Stars I/II /Seikai no Senki I/II
-.Hack//Sign
-Kaze no Tani no Naushika/Nausicaa of the Valley of the Wind
-Scrapped Princess
-Shingetsutan Tsukihime/The Lunar Chronicle/ Moon Princess
-Peace Maker Kurogane
#6 Scherlund 21 år siden
#7 filmz-TomViolence 21 år siden
Nogen der vil fortælle mig, hvorfor de er så fede? :)
#8 El vez 21 år siden
-Spirited Away
-Vampire Hunter D
-Vampire Hunter D, Bloodlust
-Memories (især Ep 1 og 3)
#7 I vesten er tegnefilm noget man laver til børn, men med Anime filmene, har asiaterne lavet en masse tegnefilm i spillefilmslængde, hvor mange af dem er henvendt til voksne. Asiaterne har også en helt anden tankegang, der tit resulterer i nogle med vestlige øjne ret syrede scenarier, men hvis man ser dem med åbent sind kan man nemt blive positivt overrasket.
#9 filmz-Kviksand 21 år siden
#10 filmz-phalanx 21 år siden