Gravatar

#51 jessup 15 år siden

Jeg er tidligere ryger, men ender ofte på steder i byen hvor man må ryge. 1 time eller to sådan et sted og alt tøj skal vaskes. Der er selvfølgelig stadig en del der ryger og tallet har tidligere været på 50 %. Men jeg undrer mig dog over hvorfor der var så få ikke-ryger steder før rygerloven - de fandtes, men få var de. Det er da pudsigt så stor magt deres afhængighed skal have og stadigt på mig.
Jeg er ret overrasket over hvor hurtigt (det startede selvfølgeligt før rygeloven) at det i mange segmenter af befolkningen er blevet fuldstændigt utænkeligt.

Mine forældre ryger stadigt og er middelklasse tidligere selvstændige og har i deres optik aldrig haft en adfærd der var socialt uacceptabel - en ting er at de "forfulgt" (her mener jeg at de ikke må ryge nogen steder) en anden ting er at de ikke føler der er nogen som helst legitim grund tilbage for at ryge. Så burde valget nemt - ingen grund så lade være eller gør det i trods. De har indtil videre valgt trodsen og ikke helt accepteret hvor stor del af deres liv er styret af deres afhængighed.
This is just until June
Gravatar

#52 filmz-Utyske 15 år siden

#50 -

Men så husker du vel dit obligatoriske "JEG ER IKKE-RYGER OG HAAAAAADER RØG"-tøj, så folk er opmærksomme på det? ;)
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#53 davenport 15 år siden

Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#54 davenport 15 år siden

Da jeg boede i usa, var jeg på besøg hos nogen der havde dette skilt hængende i stuen: https://www.greenearthstores.com/img.php?ex&sk...
Det synes jeg er for fanatisk latterligt. De afskyede rygere. Man måtte ikke engang gå udenfor. Man skulle forlade matrikkelen for at få en smøg. (Så det gjorde jeg i provokationens hellige navn!)
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#55 McPeter 15 år siden

#52 - nej, men mit baseball bat virker fint til at slukke smøgerne med når de kommer for tæt på. ;-)
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#56 Fynboen 15 år siden

McPeter (50) skrev:
#48 - i hvert fald længere væk end den 1m som folk står normalt. Men jeg sætter da pris på når jeg kan se folk tager hensyn til at jeg ikke står down-wind så jeg får røgen lige i hovedet. :-)

Ok, 1 meter er ikke urimeligt. Jeg har fået "onde øjne" på en afstand af fire-fem meter, udendørs, med vinden væk fra ikke-rygerne... og så begynder det altså at være svært at være tilstrækkelig hensynsfuld. Omvendt, så er jeg ligeglad, hvis jeg allerede står og ryger, og nogen vælger at stille sig tæt op af mig. (regnvejr og læ undtaget), og jeg må indrømme jeg kan blive temmelig sur, hvis nogen begynder at brokke sig over min røg, hvis DE vælger at stille/sætte sig op af mig, med masser af andre muligheder. Jeg skal nok holde mig væk, men flytte mig, fordi DE vil stå samme sted...? Glem det... jeg tager gerne hensyn, og forventer at ikke-rygerne gør det samme.
Diplomacy is the art of saying "Nice doggie" until you can find a rock.
Gravatar

#57 duuk74 15 år siden

Fynboen (56) skrev:
Ok, 1 meter er ikke urimeligt. Jeg har fået "onde øjne" på en afstand af fire-fem meter, udendørs, med vinden væk fra ikke-rygerne... og så begynder det altså at være svært at være tilstrækkelig hensynsfuld. Omvendt, så er jeg ligeglad, hvis jeg allerede står og ryger, og nogen vælger at stille sig tæt op af mig. (regnvejr og læ undtaget), og jeg må indrømme jeg kan blive temmelig sur, hvis nogen begynder at brokke sig over min røg, hvis DE vælger at stille/sætte sig op af mig, med masser af andre muligheder. Jeg skal nok holde mig væk, men flytte mig, fordi DE vil stå samme sted...? Glem det... jeg tager gerne hensyn, og forventer at ikke-rygerne gør det samme.

Jeg tager selv meget hensyn til ikke-rygere..men ligesom dig, indenfor rimelighedens grænser.
Ellers er jeg desuden helt enig med dig Bruce.
100.000 lemmings can't be wrong
Gravatar

#58 filmzkim 15 år siden

Orker ikke at læse alle indlæggene og erklærer mig enig med wimmie i #2
Jeg får det dårligt, når folk ryger i mit nærvær, og jeg har hverken astma eller allergi :b
...Men det er selvfølgelig i orden udendørs og i deres eget hjem :)
Gravatar

#59 jessup 15 år siden

Hvad med spørgsmålet om hvorfor der var så relativt få Ikke/ryger barer, cafeer og resturanter da rygeforbudet blev indført? På det tidspunkt var det langt over 50% der ikke røg. Givet at der er en del festrygere, men det er ikke altid en "fest" at gå på Cafe eller restaurant.
This is just until June

Skriv ny kommentar: