Med fare for at jeg aldrig bliver lukket ind til nogen julefrokoster... ;-)
Langt de fleste rygere jeg har mødt i mit liv har været så egoistiske at jeg ikke har noget tilovers for dem som helhed. Jo, bevares, der findes hensynsfulde rygere, men der er godt nok langt imellem dem. Jeg har prøvet flere gange at blive svinet til fordi jeg svarede nej på spørgsmålet om hvorvidt rygere måtte tænde en smøg inden jeg var færdig med at spise - "jamen jeg har jo spurgt om lov"... ja ja - og jeg havde svaret at der lige ville gå et øjeblik. :-)
Rygere har så pokkers travlt med at de "har ret til" at dyrke deres misbrug og sammenligner det ofte med slik, alkohol, osv. selvom det overhovedet ikke har noget med hinanden at gøre. De skænker ikke et øjeblik til tanken at vi faktisk er ret mange der har ret til at være foruden deres delemisbrug. Jeg synes det er fysisk ubehageligt at være i nærheden af tobaksrøg og med udsigt til at passiv rygning derudover også er sundhedsskadeligt for mig, så er der altså ikke noget tilbage der får mig til at klappe i mine små hænder når folk tænder en smøg ved siden af mig. At folk spiser en skumdelfin eller drikker en elefantøl ved siden af mig har jeg derimod intet imod, så længe de ellers opfører sig indenfor rimelighedens grænser. :-)
Og så kommer argumenterne med at alkohol jo også dræber passivt fx i forbindelse med spritkørsel - ja det er måske korrekt, men det er til gengæld også ulovligt. Så det virker endnu mere tåbeligt at stå på sin "ret til" at ryge fordi "det skal staten i hvert fald ikke bestemme" mens man sammenligner det med en ting som staten rent faktisk bestemmer, nemlig spritkørsel. Så enig med Chandler - gør lortet ulovligt.
Det er fint at de trodsige rygere har lyst til at være lidt rebelske, men kan de dog for pokker så ikke være det med noget der ikke påvirker os andre. ;-) Og at sige at en antirygereklame er så provokerende at man bare for lyst til at ryge mere... ah, come'on, det er vist bare en dårlig undskyldning overfor jeres dårlige samvittighed... ;-)
#11: Det forstår jeg virkelig godt. Hvad jeg til gengæld overhovedet ikke forstår er, hvordan man kan pulse videre på skidtet, når først man har oplevet et familiemedlem få kræft. Hun må virkelig være afhængig... Om ikke andet burde hun stoppe af hensyn til din far.
#12 - er selv festryger, og bliver da også lettere irriteret, når folk be'r om at gå et andet sted hen, når jeg ryger. Men jeg respektere det da. Og ellers er jeg faktisk fuldstændig enig i meget af det du skriver: at skrive om slik og alkohol er en klassisk og misledende fejlargumentation, der hedder red herring eller wild goose chase. Og den bliver brugt så ofte, og det er rigtig træls. Det er en vildledning som er fuldstændig irrelavant for det oprindelige emne.
Og er helt enig i dine ideer om passiv rygning. Når det er sagt, så synes jeg også folk skal have lov at ryge, bare det ikke generer andre
#1 - well, jeg tror slet ikke de reklamer hjælper alligevel. Måske meget, meget få, men alle rygere ved jo godt, det er usundt at ryge alligevel.
McP - I vores hjem er rygning hensat til udenfor, og jeg har det altid underligt ved at ryge indenfor, nærmest uanset hvor jeg er. Jeg ryger men ikke så det er til gene for andre. Så det med opsættelighed er ikke noget jeg "dyrker". Jeg vil bare ikke dikteres i det jeg foretager mig. Det forarger mig at man skal bombarderes med hvor farligt det er. Hvis man er i tvivl omkring dette, så har man boet i en jordhule de sidste mange år. Jeg er med på at det koster samfundet so-and-so $ at behandle rygere, men det er der så mange ting der gør. Faktum er at det ikke er ulovligt, faktum er at jeg ikke ønsker at se på en klam pulsåre på tv, mens min lille datter sidder og ser på det og siger "aiiii" og peger på fjerneren. (Hun elsker reklamer)
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Faktum er at det ikke er ulovligt, faktum er at jeg ikke ønsker at se på en klam pulsåre på tv, mens min lille datter sidder og ser på det og siger "aiiii" og peger på fjerneren. (Hun elsker reklamer)
Hvilket egentlig var postens formål. Giver dig også lidt ret. Hvor gammel er hun?
davenport (17) skrev:
Skeloboy - glæd dig til at møde Helmer....
Hehe, kan næsten regne ud, at han er garanti for en masse lort, sort snak og en god griner;)
#18: Nu spurgte jeg jo ikke om noget. :) Jeg ved ikke, hvad det er for et svar, du mener, at jeg skal finde i McPeters indlæg. Bortset fra det så har jeg lige læst det, og jeg er meget enig med ham med undtagelse af, at der ikke findes så mange hensynsfulde rygere. Jeg er flere gange blevet positivt overrasket over, hvor meget de tager hensyn - senest i sommers hvor jeg havde et par udenlandske venner på besøg, og hun kategorisk nægtede at ryge inde i min lejlighed, selv om jeg sagde, at hun godt måtte, hvis bare hun gjorde det ved et åbent vindue (som vært følte jeg, at et kompromis var på sin plads, så længe det ikke resulterede i stank af røg indendørs). I stedet udskød hun det så længe som muligt, og når trangen så ellers meldte sig, smuttede hun ned på gaden og tog sig en smøg.
#11 MOVIE1000 15 år siden
#12 McPeter 15 år siden
Langt de fleste rygere jeg har mødt i mit liv har været så egoistiske at jeg ikke har noget tilovers for dem som helhed. Jo, bevares, der findes hensynsfulde rygere, men der er godt nok langt imellem dem. Jeg har prøvet flere gange at blive svinet til fordi jeg svarede nej på spørgsmålet om hvorvidt rygere måtte tænde en smøg inden jeg var færdig med at spise - "jamen jeg har jo spurgt om lov"... ja ja - og jeg havde svaret at der lige ville gå et øjeblik. :-)
Rygere har så pokkers travlt med at de "har ret til" at dyrke deres misbrug og sammenligner det ofte med slik, alkohol, osv. selvom det overhovedet ikke har noget med hinanden at gøre. De skænker ikke et øjeblik til tanken at vi faktisk er ret mange der har ret til at være foruden deres delemisbrug. Jeg synes det er fysisk ubehageligt at være i nærheden af tobaksrøg og med udsigt til at passiv rygning derudover også er sundhedsskadeligt for mig, så er der altså ikke noget tilbage der får mig til at klappe i mine små hænder når folk tænder en smøg ved siden af mig. At folk spiser en skumdelfin eller drikker en elefantøl ved siden af mig har jeg derimod intet imod, så længe de ellers opfører sig indenfor rimelighedens grænser. :-)
Og så kommer argumenterne med at alkohol jo også dræber passivt fx i forbindelse med spritkørsel - ja det er måske korrekt, men det er til gengæld også ulovligt. Så det virker endnu mere tåbeligt at stå på sin "ret til" at ryge fordi "det skal staten i hvert fald ikke bestemme" mens man sammenligner det med en ting som staten rent faktisk bestemmer, nemlig spritkørsel. Så enig med Chandler - gør lortet ulovligt.
Det er fint at de trodsige rygere har lyst til at være lidt rebelske, men kan de dog for pokker så ikke være det med noget der ikke påvirker os andre. ;-) Og at sige at en antirygereklame er så provokerende at man bare for lyst til at ryge mere... ah, come'on, det er vist bare en dårlig undskyldning overfor jeres dårlige samvittighed... ;-)
#13 Highland Park 15 år siden
Hvad jeg til gengæld overhovedet ikke forstår er, hvordan man kan pulse videre på skidtet, når først man har oplevet et familiemedlem få kræft. Hun må virkelig være afhængig...
Om ikke andet burde hun stoppe af hensyn til din far.
#14 filmz-Utyske 15 år siden
Hæh, det sker dog at jeg ryger stadig, men kun 1-2 gange om året og så er det en cigar til 100-200 kr. :)
#15 Skeloboy 15 år siden
Og er helt enig i dine ideer om passiv rygning. Når det er sagt, så synes jeg også folk skal have lov at ryge, bare det ikke generer andre
#1 - well, jeg tror slet ikke de reklamer hjælper alligevel. Måske meget, meget få, men alle rygere ved jo godt, det er usundt at ryge alligevel.
#8 - bed hende om at stoppe
#6 - Dagens dummeste kommentar
#16 davenport 15 år siden
Jeg er med på at det koster samfundet so-and-so $ at behandle rygere, men det er der så mange ting der gør.
Faktum er at det ikke er ulovligt, faktum er at jeg ikke ønsker at se på en klam pulsåre på tv, mens min lille datter sidder og ser på det og siger "aiiii" og peger på fjerneren. (Hun elsker reklamer)
#17 davenport 15 år siden
#18 MOVIE1000 15 år siden
men lige et spørgsmål til rygerne hvorfor ryger i
#19 Skeloboy 15 år siden
Igen logisk vrøvl;)
Hvilket egentlig var postens formål. Giver dig også lidt ret. Hvor gammel er hun?
Hehe, kan næsten regne ud, at han er garanti for en masse lort, sort snak og en god griner;)
#20 Highland Park 15 år siden
Jeg ved ikke, hvad det er for et svar, du mener, at jeg skal finde i McPeters indlæg. Bortset fra det så har jeg lige læst det, og jeg er meget enig med ham med undtagelse af, at der ikke findes så mange hensynsfulde rygere. Jeg er flere gange blevet positivt overrasket over, hvor meget de tager hensyn - senest i sommers hvor jeg havde et par udenlandske venner på besøg, og hun kategorisk nægtede at ryge inde i min lejlighed, selv om jeg sagde, at hun godt måtte, hvis bare hun gjorde det ved et åbent vindue (som vært følte jeg, at et kompromis var på sin plads, så længe det ikke resulterede i stank af røg indendørs). I stedet udskød hun det så længe som muligt, og når trangen så ellers meldte sig, smuttede hun ned på gaden og tog sig en smøg.