Nu har jeg haft 3 søskende og en far der røg, i dag er det heldigvis kun min storbror der ryger og han forsøger gang på gang at stoppe, men som han siger er det ikke nemt, når man er skibsofficer og cigaretterne er billige til søs. Men jeg håber da det lykkedes for ham en dag. Der var faktisk ingen af os der opdagede min far stoppede med at ryge (pibe), før han var holdt helt - hvilket måske var små-pinligt. Min storsøster tog en kold-tyrker da hendes mand beskyldte hende for at ryge alle deres penge op - hvilket så medførte at han også selv blev nød til at stoppe :) Min anden storbror måtte igennem både tyggegummi og plaster inden det lykkedes ham at stoppe og hans kone stoppede endelig da hun blev gravid
Jeg har kun røget til ganske få fester og i dag kan jeg nok takke den stadig rygende storebror for, at det aldrig er blevet til mere. Han hev mig nemlig til side da jeg var omkring 14-15 år og sagde at jeg aldrig skulle begynde at ryge, det var det dummeste han nogensinde havde gjort.
Og nu ikke fordi jeg skal være efter rygerne, men bare fordi jeg egentlig synes det er en fed reklame. Fra det tyske kræftens bekæmpelse: [url= Tak jeg ryger ikke mere[/url]
Er vokset op i et rygerhjem; mor, stedfar og storesøster der røg men har aldrig nogensinde selv smagt en cigaret. Jeg tror (udover min sunde fornuft) at det især var mine venner/veninder der gjorde at jeg aldrig fik startet - ingen af dem ryger.
I dag er min stedfar og storesøster stoppet. Jeg håber min mor stopper da hun ryger rigtig meget, men jeg tror desværre aldrig det sker :/
Jeg kan godt forstå at rygerne føler sig forfulgt, men samtidig er jeg så glad for at man kan gå i byen uden at komme hjem og stinke af røg - det samme på min arbejdsplads; der må kun ryges udenfor. Jeg kan godt sætte mig ind i at rygning er en afhængighed og at det for nogle mennesker er meget svært at stoppe - jeg ville selv have enormt svært ved at stoppe med at drikke cola eller spise søde sager. Problemet er mere de der bliver trodsige og gør alt for at skide på reglerne og ryger hvor de vil, for ingen skal bestemme hvor de skal ryge. Og jeg forstår heller ikke de der ikke ser en graviditet som en motivator for at stoppe med at ryge - især de der ikke engang prøver - se DET er egoisme i mine øjne.
Min mor storrøg under begge sine graviditeter og min storesøster lider af astma, kronisk bronkitis (som dog er blevet bedre) samt MBD som er en form for ADHD. Jeg selv har ingen diagnoser men har koncentrationsbesvær og indtil for godt og vel 2½ år siden var jeg næsten konstant syg/forkølet (ca. hver anden måned gik jeg ned med influenza-symptomer). Vi kan ikke vide med sikkerhed om rygningen er skylden men jeg ville aldrig selv turde tage risikoen og jeg forstår ikke de gravide der gør.
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
#26 - jeg ved ikke om det er i samme kategori men jeg bliver også irriteret når folk ryger i busstop-skuret når det regner - "udenfor" min bare, synes bare det er træls jeg bliver nødt til at stå ude i regnen mens jeg venter på min bus. :-)
Hvad er en fair sikkerhedsafstand for dig...? Hvor langt skal en ryger helst placere sig fra dig, for at være hensynsfuld?
Diplomacy is the art of saying "Nice doggie" until you can find a rock.
Jeg troer at reklamen gør sit job godt, den har i hvert tilfælde lagt op til en sund dialog omk emnet her på dette lille site :)
Jeg håber at rygning med tiden langsomt bliver udsluset ud af systemet. Jeg syntes personligt at det er lidt drastisk at der direkte burde laves et generelt forbud mod det, men jeg troer at det i fremtiden kommer.
Jeg troer at rygening bliver en sjældenthed, når at der ikke bliver et "socialt" behov for det mere.
#48 - i hvert fald længere væk end den 1m som folk står normalt. Men jeg sætter da pris på når jeg kan se folk tager hensyn til at jeg ikke står down-wind så jeg får røgen lige i hovedet. :-)
#41 tiany 15 år siden
Der var faktisk ingen af os der opdagede min far stoppede med at ryge (pibe), før han var holdt helt - hvilket måske var små-pinligt.
Min storsøster tog en kold-tyrker da hendes mand beskyldte hende for at ryge alle deres penge op - hvilket så medførte at han også selv blev nød til at stoppe :)
Min anden storbror måtte igennem både tyggegummi og plaster inden det lykkedes ham at stoppe og hans kone stoppede endelig da hun blev gravid
Jeg har kun røget til ganske få fester og i dag kan jeg nok takke den stadig rygende storebror for, at det aldrig er blevet til mere. Han hev mig nemlig til side da jeg var omkring 14-15 år og sagde at jeg aldrig skulle begynde at ryge, det var det dummeste han nogensinde havde gjort.
Og nu ikke fordi jeg skal være efter rygerne, men bare fordi jeg egentlig synes det er en fed reklame. Fra det tyske kræftens bekæmpelse: [url= Tak jeg ryger ikke mere[/url]
#42 wimmie 15 år siden
I dag er min stedfar og storesøster stoppet. Jeg håber min mor stopper da hun ryger rigtig meget, men jeg tror desværre aldrig det sker :/
Jeg kan godt forstå at rygerne føler sig forfulgt, men samtidig er jeg så glad for at man kan gå i byen uden at komme hjem og stinke af røg - det samme på min arbejdsplads; der må kun ryges udenfor.
Jeg kan godt sætte mig ind i at rygning er en afhængighed og at det for nogle mennesker er meget svært at stoppe - jeg ville selv have enormt svært ved at stoppe med at drikke cola eller spise søde sager. Problemet er mere de der bliver trodsige og gør alt for at skide på reglerne og ryger hvor de vil, for ingen skal bestemme hvor de skal ryge.
Og jeg forstår heller ikke de der ikke ser en graviditet som en motivator for at stoppe med at ryge - især de der ikke engang prøver - se DET er egoisme i mine øjne.
Min mor storrøg under begge sine graviditeter og min storesøster lider af astma, kronisk bronkitis (som dog er blevet bedre) samt MBD som er en form for ADHD.
Jeg selv har ingen diagnoser men har koncentrationsbesvær og indtil for godt og vel 2½ år siden var jeg næsten konstant syg/forkølet (ca. hver anden måned gik jeg ned med influenza-symptomer).
Vi kan ikke vide med sikkerhed om rygningen er skylden men jeg ville aldrig selv turde tage risikoen og jeg forstår ikke de gravide der gør.
#43 davenport 15 år siden
#44 Yoda 15 år siden
Hun tog en tyrker ... eller (undskyld) hun tog en kold tyrker ;-)
#45 HelmerJ 15 år siden
#46 davenport 15 år siden
#47 HelmerJ 15 år siden
#48 Fynboen 15 år siden
Hvad er en fair sikkerhedsafstand for dig...? Hvor langt skal en ryger helst placere sig fra dig, for at være hensynsfuld?
#49 lasse78 15 år siden
Jeg håber at rygning med tiden langsomt bliver udsluset ud af systemet. Jeg syntes personligt at det er lidt drastisk at der direkte burde laves et generelt forbud mod det, men jeg troer at det i fremtiden kommer.
Jeg troer at rygening bliver en sjældenthed, når at der ikke bliver et "socialt" behov for det mere.
#50 McPeter 15 år siden