Gravatar

#1 filmz-lbw 20 år siden

Filmene er efterhånden nede omkring 40-50 kr. (f.eks. i TP/DVDOO). Hvad er den generelle holdning til kvaliteten? De ser alle ud til at være med DTS.

Jeg overvejer at købe flg.
- Infernal Affairs
- Into the Mirror
- Memories of Murder
- Phone
- Sympathy for Mr. Vengeance
- Tell Me Something

Er der andre der kan anbefales?

Jeg er ikke så meget til samurai/tiger i krattet, drage i firspring film.
I am smiling because they haven't found the bodies yet.
Gravatar

#2 filmz-yoshimura 20 år siden

Af de nævnte film kan jeg absolut anbefale Infernal Affairs, Memories of Murder og SYmpathy for Mr. Vengeance. Derudover skulle Into the Mirror, Phone og Tell Me Something alle være ret scary.

Til gengæld skal man med Asian Visions udgivelser være opmærksom på, hvilken aspect ratio, de er i, da nogle af dem er i 4:3 (bvadr), andre er i non-anamorphic 16:9, mens andre igen er i anamorphic 16:9. Bare du holder dig fra 4:3, skulle der ikke være nogen problemer. Det står ret tydeligt på bagsiden af coveret, så hvis du tjekker de store bagsidescans på dvdoo, burde du kunne se, hvilke af dem, du skal holde dig fra.
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Gravatar

#3 filmz-ataris 20 år siden

Jeg tror kvaliteten er meget svingende. Jeg har kun Tube og Tell Me Something. Billedkvaliteten i tube er god, men ellers en ret dårlig film. Har ikke fået set Tell Me Something, men ifølge denne hjemmeside er billedkvaliteten dårlig. Sympathy for mr. vengeance er ikke OAR, men den koreanske udgivelse der er den eneste der er, er lidt svær at opdrive. Det er dog en film der er det værd. Mht. Infernal affairs kender jeg ikke asian vision udgaven, men hvis man ikke er villig til at købe den koreanske eller kong kong-boksen, kan jeg anbefale den normale hong kong version, der kan fåes billigt. Tartan har også en udgivelse der sikkert er værd at checke ud. Infernal Affairs bør i hvert fald præsenteres i godt format.

edit: Hvis du søger på dvd-basen.dk kan du i flere tilfælde være heldig at finde anmeldelser af asian vision udgivelser.
still cuckoo for cocoa puffs
Gravatar

#4 El vez 20 år siden

Tartans R0 udgivelse af Sympathy Of Mr Vengeance er da ogsaa i OAR (2.35:1) :)

Jeg ville holde mig fra Asian Vision, medmindre jeg foerst havde faaet bekraeftet via f.eks http://www.dvdcompare.net at de er lige saa gode som de oevrige udgivelser.
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#5 filmz-ataris 20 år siden

#4 - Dvdbeaver er nu uenig. Desuden er det NTSC to PAL transfer, men jeg tror ikke ghosting er et stort problem lige i tartans udgivelser. Save the green planet transferet der også er NTSC to PAL har fået 7 eller 8 stjerner i billede hos dvdtimes.

Men ja, tjek udgivelserne ud før du køber dem. De to jeg har købt er impulskøb hos blockbuster til 30 kr. værd.
Gravatar

#6 filmz-Bruce 20 år siden

Dvdtimes om Tartans udgivelse.

Mærkeligt iøvrigt. Jeg har Sympathy i den koreanske SE udgave og jeg har hele tiden anset udgaven for at være i topklasse både mht lyd og billed og det er set på et 104" lærred. Jeg har svært ved at genkende de screenshots på DVDBeaver, men tror lige jeg vil gi' den et eftersyn.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#7 filmz-lbw 20 år siden

Tak for info. De flest af de titler jeg lister er vist 16:9, DTS og enkelte af dem anamorfiske.

Jeg tror jeg tager chancen til den pris - så må jeg ha' fat i deluxe editions med løg og kål, hvis filmene er fede! ;o)

Edit: Jeg kan se (hos Laserdisken), at Ong Bak kommer på den label til juli. Findes den andre steder med engelske subs?
Gravatar

#8 filmz-Crystalstar1200 20 år siden

Til 50 kr som man pt. kan få flere af dem til på dvd og 15 kr på VHS er det jo ligesom at leje dem før man beslutter sig om det er nogen man vil bruge mere tid og penge på.
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#9 filmz-lbw 20 år siden

#8 Good point! ;)
Gravatar

#10 filmz-ataris 20 år siden

#7 - Ifølge eiga har Momentum Asia en udgivelse af Ong-bak på vej. Endelig.

Skriv ny kommentar: