Gravatar

#11 Scherlund 18 år siden

Hvordan skulle en ignoreliste fungere hvis den kom på filmz? Som på newz? For der virker den ikke særlig godt. Indlægget er der stadig og mon ikke I så stadig vil være nysgerrige for at se hvad der står i det. Jeg ved at jeg er :) Det næste bliver vel at vi også skal have det "fremragende" vote system over fra newz. Ja det er et problem med trolls og spammers. Spammers er der mere eller mindre taget hånd om med aktiveringsfunktionen. Jeg tror bare ikke at løsningen mod trolls er en ignoreliste.

Hvad angår et ban. Hvordan skal det så virke? på IP'en? For så får problemer med delte forbindelser nogle problemer. Hvis f.eks. der kommer en troll fra et kollegium der er tilsluttet FKO (Foreningen Kollegienet Odense) så ryger alle brugerne der er tilsluttet gennem FKO. Det vil blandt andet sige KS og undertegnede og muligvis flere. Derfor skal et ban kun bruges hvis vi snakker om folk der går efter at skadesiden som en helhed og ikke "bare" trolls.

Jeg har ingen løsning på problemet ud over at det bedste nok ville være den foreslåede løsning med at blot ignorere den pågældende bruger.
Gravatar

#12 filmz-Kadann 18 år siden

Jeg er helt enig mht. en ignorefunktion, men er også enig med Scherlund - den ignorefunktion der er på newz.dk der langtfra optimal og det der votesystem der findes der, er heller ikke ligefrem verdens 8. vidunder.

Et eller andet sted burde problemerne vel kunne løses ved at lade være med at give diverse trolls for meget opmærksomhed, hvilket jeg selv har gjort og så klare evt. problemer via privatbeskeder.

Hvis der er nogen der mener at jeg skulle være efter nye brugere og opføre mig uønsket, så er de da velkommen til at smide en besked til mig, jeg håber da blot ikke at det er sådan jeg bliver opfattet her.
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#13 filmz-Bruce 18 år siden

For der virker den ikke særlig godt. Indlægget er der stadig og mon ikke I så stadig vil være nysgerrige for at se hvad der står i det. Jeg ved at jeg er :)

Som fundamentalistisk liberal, kan jeg kun støtte den frihed der ligger i, selv at kunne vælge :) På den måde undgår Filmz også at skulle banne :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#14 filmz-saku 18 år siden

ingore funktionen på newz fungerer glimrende, hvis du selv trykker, for at læse de indlæg brugere du har ignoret har skrevet, så er det jo dit eget problem.

At forummet er frit er jo netop en af styrkerne ved filmz.dk
Gravatar

#15 filmz-incubus 18 år siden

Jeg giver Kadann ret i, at man bare burde give de brugere, der laver bøvl og ballade, den kolde skulder og ignorere det, de skriver. Det er efter min opfattelse den sundeste måde at løse problemet på.
"I'm gonna say the same thing any man with two penises says when his tailor asks him if he dresses to the right or left."
Gravatar

#16 dolphinfriendly 18 år siden

Enig i at benytte en ignorefunktion, for som Saku siger er det frie forum en af styrkerne ved filmz.dk. Men uden at opfordre til et makro overvågningssamfund herinde, støtter jeg stadig ban af individer (jeg nævner ingen navne :)) som gentagende gange åbenlyst KUN er til last for andre.

Gravatar

#17 filmz-Cyberdog 18 år siden

En åbenlys ignorering af en Troll er naturligtvis det bedste - men det kræver faktisk også en del selvjustits at lade være med at fare i flint over tåbelige indlæg - Jeg har selv gjort det i den nævnte tråd. (Og fortryder ikke)

Derudover er den gamle garde vel efterhånden også rimeligt gode til at spotte de evigt tilbagevendene Trolls, og så skulle det også være rimeligt nemt at sige til sig selv: ahmm, nu er han/hun der sgu igen... fred være med ham.

Det er vel begrænset HVOR mange gange en troll gider at prøve at skabe opmærksomhed. Og hvis der er helt køligt fra alle fronter burde det ikke tage lang tid at fryse trolden ud...

Jeg har selv ca. 3 (senest 4)brugere herinde som jeg af den ene eller anden årsag er raget uklar med - oftest fordi deres svar er enten nedladene, direkte idiotiske eller på anden måde med til at bringe mit sind i kog.
Jeg besvarer ikke deres indlæg længere - uanset hvor 'flinke' de opfører sig.
Af den simple årsag at jeg personligt ikke er ret god til at glemme tidligere tiders tåbeligheder.
(Allways forgive an enemy - but never forget his name)

Hvis jeg normalt underskriver mit indlæg med:
'Your banned in my book' - er det også den sidste korrespondence fra min side.
Samlingen:
http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Cyberdog1971
Gravatar

#18 filmz-herskegut 18 år siden

Ser personligt ikke folk som "troller" som noget problem, jeg ignorer bare deres indlæg til debatten, ligesom så mange andre også gør.
Hvis personen får respons, så skriver han/hun jo først hele tiden, så er der jo netop kommet noget sjovt ud af det.
Jeg svarer altid tilbage i en mere eller mindre sober tone, og hvis der er nogen som provokerer eller troller så dem det, kan kan ikke bringe mit pis i kog..

Så synes jeg næsten at dem som laver en bruger herinde for at spamme om mulighed for at tjene penge, ved at sende ens mail adresse til ham... med andre ord, Spam.. De er i mine øjne et større problem.
Ifølge DR, Danmarks 8.-største filmnørd! ;P
The next sentence is fake,
The previous sentence is true.
Gravatar

#19 chandler75 18 år siden

Brugere kan til enhver tid indberette en anden bruger, hvis de føler at vedkommende chikanerer, troller eller på anden måde skaber problemer.

Admins vil så tage stilling til sagen. Hvis det vurderes at vedkommende ikke overholder de interne retninglinjer for forum-opførsel gives der først en advarsel og hvis ikke opførslen ændres deaktiveres vedkommende.

Der er faktisk et Law & Order udvalg på filmz, som holder øje med forum. Det er også dem der tager stilling til om brugere skal deaktiveres, indlæg slettes, osv.

"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#20 Patriarch 18 år siden

"I AM THE LAW!"

Så er det slået fast... :)
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”

Skriv ny kommentar: