Gravatar

#41 dolphinfriendly 18 år siden

#40 Hehe cheers mate :)

Gravatar

#42 evermind 18 år siden

Hehe, man er i hvert fald selv skyld i det, hvis man keder sig herinde... ;)
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#43 filmz-ZOPTIKEREN 18 år siden

Jeg giver dig ret i at trollere er irriterende, men så er de altså heller ikke værre. Den eneste måde du rydder et forum for dem på, er ved at ignorere dem, og det er du og en del andre af filmz grundstamme af brugere ret så dårlige til.

I den pågældende tråd, hvor du henviser hertil valgte du selv, samt nogle andre, at tage diskussionen med ham i stedet for at ignorere ham/hende. I valgte selv at kaste skældsord efter brugeren indlæg efter indlæg, og få dem tilbage, og så er det altså svært for mig at føle medhold i din/jeres kritik er retmæssig.

Anyway din request om brugerban er en skidt måde at løse problemet på. Hvis jeg fx opretter 10 brugere og sender 10 e-mails til administratorerne af filmz om et ønske om at få dig ekskluderet, så var det jo nok sjovt for dig eller.... Om manden er en nar er jo altså en individuel smagssag.

user-ban hjælper jo så heller ikke meget på en troll, da der går 31min så har han en ny bruger at trolle med.
ip-ban som nogle snakker om er så også en skidt løsning, da brugeren så bare sidder via proxy og derfra er umulig at fjerne.
Den løsning #3 foreslår er så også ret dårlig. Filmz har vel 10.000 brugere og for vel en 10-20 nye brugere om dagen. Jeg tror næppe nogle adminer/staffer gider bruge tid på, at læse så mange userdescriptions.
Den eneste løsning som jeg har set virke i virkeligheden, er at betale $5 for at blive medlem af forummet og så ellers konsekvens første gang der sker brud på et forummets regelsæt. Den løsning er jeg dog ikke glad for.
Gravatar

#44 chandler75 18 år siden

Der vil aldrig blive indført brugerbetaling på Filmz :)
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#45 dolphinfriendly 18 år siden

#43 Nu var den pågældende tråd ikke enkeltstående, så episoden i sig selv kan virke ret fjollet. Men du bliver nødt til at se den i en vis sammenhæng med visse andre tråde, hvor omtalte person har været en smule mere end jævnt belastende. Prøv at læse dem, så kan du se hvad jeg mener. Det ér svært at stoppe lavinen, når den først ruller...og når det er samme igangsættere gang på gang, ville selv du måske have svært ved ikke at hoppe med på vognen. Lige meget hvor barnligt det kan virke - du skulle nok have været der, for retrospektivt ser alting lidt mere tilforladeligt ud :).
Desuden er ikke en reel løsning at indføre brugerbetaling og nu du heller ikke selv er tilhænger af idéen, hvorfor så foreslå det og stille det op imod det at ignorere vedkommende, sort på hvidt? Der er jo andre løsninger - og ja, jeg synes også at ip ban er en dårlig løsning. Iøvrigt tror jeg godt admins på siden kan lægge to og to sammen, hvis pludseligt ti sprit nye brugere indsender en klage over samme bruger ;).

Personligt synes jeg det er helt fint, at der er et "Law and Order" udvalg der tager stilling til eventuelle klager (som i dette tilfælde) og vurdere om folk skal henstilles, smides ud eller ej - og det lader til at metoden virker: Umiddelbart synes problemet løst på en sund måde, hvilket kun er hensigtsmæssigt.
Det er deres side, de må vurdere hvis der er tvivlsomme individer herinde som skal jokkes ud.

Nu er det ikke fordi der er vildt mange trolls herinde, så problemet ér til at overskue - men det er vigtigt at man reagere, i stedet for at stå til. Problemer forsvinder ikke ved at man ignorer dem.

Gravatar

#46 gi-jones 18 år siden

#44: Hvad så med efterlønnen? Ændrer I på den?
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#47 filmz-Cyberdog 18 år siden

Jeg giver dig ret i at trollere er irriterende, men så er de altså heller ikke værre. Den eneste måde du rydder et forum for dem på, er ved at ignorere dem, og det er du og en del andre af filmz grundstamme af brugere ret så dårlige til.

I den pågældende tråd, hvor du henviser hertil valgte du selv, samt nogle andre, at tage diskussionen med ham i stedet for at ignorere ham/hende. I valgte selv at kaste skældsord efter brugeren indlæg efter indlæg, og få dem tilbage, og så er det altså svært for mig at føle medhold i din/jeres kritik er retmæssig.

Det er helt korrekt at jeg selv indgik i diskussionen, og også helt korrekt at jeg var med til at smide skælsord.
Det hverken kan eller vil jeg naturligtvis benægte -
Men når det så er sagt, vil jeg også gerne ha lov at sige at den legendariske 'Hollywoodtråd' jo bestemt ikke var noget særsyn.
Du skriver at jeg selv og en del andre af de 'gamle' brugere herinde er dårlige til at ignorere sådanne nedladene indlæg fra en Troll.
Det skal naturligtvis ses i lyset af at 'Hollywoodtråden' på igen måde er noget særsyn.
Og ærligt kan jeg også sige at det er utroligt svært at holde sin kæft og ikke fare i flint, når man gentagne gange har bedt en bruger om at holde en god tone - når man har bedt en bruger om IKKE at bruge personnavne som Jens, Mikkel, Ole eller Frederik - og slet ikke når vedkomne tilsyneladene gør det, med det for øje at tale åbentlyst ned til en given bruger.

Andre forum - herunder bla. newz.dk (blot et site blandt utallige) har efter min mening utroligt mange trolls, hvor man foreløbigt kan sige at filmz.dk er gået rimeligt ramt forbi - endnu.
Grunden til at en grundstamme af brugere herinde så hurtigt farer i flint og ikke bare åbentlyst ignorerer sådanne trolls, er nok at grundstammen du henviser til, er nogle af de flittigste forumbrugere herinde.
Og måske derfor vil vi gerne være fri for at trolleriet breder sig.
Du kan måske tænke at vi er selvudnævnte ordenshåndhævere - det er vi på ingen måde - men alt taget i betragtning værner vi bare om et godt site, og bruger de midler vi individuelt finder nødvendige.

Nu er jeg ikke supercomputerbruger - og da jeg startede indlæget var min viden omkring IPadresser noget mindre end nu.
Jeg kan sagtens se at et IPban ikke er smart da det kan gå ud over eks. et helt kollegie med måske mange ordentlige brugere - derved rammes de uskyldige, og det er jo ikke smart.
I det hele taget er et ban af en bruger bare ikke det nemmeste, da han jo bare kan oprette en ny...

Afslutningsvis vil jeg jo også gerne kommentere dit twist med at hvis du nu syntes jeg var/er en nar :) - så kunne man jo bare oprette 10 brugere og så indsende et ønske om at få mig banned fra filmz.
Det er helt fint med mig - HVIS jeg var en nar og opførte mig Troll-agtigt, indlæg efter indlæg - tråd efter tråd.
Heldigtvis sover jeg godt om natten, og jeg har tiltro til at hvis administrationen på Filmz har orket at køre dette site så længe, så hænger det sikkert sammen med at de har et stort filmhjerte, og med den erfarring de efterhånden har med brugerforummet herinde, vil de sikkert hurtigt kunne spotte en troll.

De få gange jeg har ladet min harme komme til udtryk har været i 'Hollywoodtråden' - samt 3 andre tråde.
Bla. (hvor uvæsentligt det end måtte være nu) en tråd der blev startet da Axel Strøbye døde - og en bruger mente at vores velmente R.I.P indlæg var latterlige...
Samt en anden tråd hvor et alm. filmspørgsmål (som jeg naturligtvis ikke kendte svaret på) blev besvaret med: 'At hvis jeg nu gad at bruge hovedet og iøvrigt... bla bla..'

At jeg og en unævnt grundstamme herinde er dårlige til at ignorere platte, nedladene og svinske indlæg er undertiden ikke så underligt...

Vi skyder ikke bare igen - ved den mindste anledning - (sikkert når der er en større) - og hvis ingen af brugerne herinde ind imellem råbte vagt i gevær, er jeg ikke i tvivl om at filmz hurtigt kunne blive et meget trættende sted at surfe rundt...

Det var så mit lange svar og redegørelse for bevæggrundene for at tage til genmæle.

Jeg er absolut ikke tvær over dit indlæg :) - overhovedet ikke.
Håber du forstår mine bevæggrunde. Uden nødvendigvis at billige dem :)

Friends? *blink blink* :)
Samlingen:
http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Cyberdog1971
Gravatar

#48 DarkLight 18 år siden

Hold nu op med at være villige til at blive enige. Trolls kan da bare rende os i filmz-stjernen :D
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#49 stefsims 18 år siden

Tråde med Troll-opførsel og efterfølgende mudderkastning, startet af den samme bruger:
http://filmz.dk/forum/item/9879/#17
http://filmz.dk/forum/item/10423/#10
http://filmz.dk/forum/item/17400/#6
http://filmz.dk/forum/item/17917/#98
Og den omtalte "Hollywood"-tråd:
http://filmz.dk/forum/item/18799/#38

Så kan man jo selv bestemme om det er dårlig opførsel eller ej.
Personligt er jeg lidt i tvivl om de links ikke skulle ligge i "sjove indlæg"-tråden.

#48 Hørt!!! :D De kan rende os her -> (*)
That movie has warped my fragile little mind.
Gravatar

#50 putandtake 18 år siden

#49 De fleste af dine links kan du altså ikke kalde "mudderkastning". Det kan godt være, du ikke er enig i hans forkærlighed for AVP, men det er en helt anden sag.

Problemet er efter min mening, at en lang række brugere er dybt intolerante, og straks kører altid op i en spids. Henstillingen om ikke at svare på indlæg, man betragter som fornærmende, er måske noget af de klogeste, jeg har læst her på siden.

Skriv ny kommentar: