At indlede denne tråd er ikke let, men forsøges alligevel.
Filmz.dk er i manges øjne et godt site, med en bred info omkring film, skuespillere, udstyr o.a. Desværre plages nogle forumtråde af nedladene kommentarer, personlige angreb mod den enkelte bruger, eller direkte verbale indfald/overfald fra brugere som åbentbart finder det sjovt at 'spamme', 'trolle' en tråd og derved ødelægge trådens egentlige formål og ideoplæg.
Der findes utallige eksempler på dette - og efterhånden i stigende grad. Ofte udvikler trådene sig i en helt uheldig retning, og det er undertegnedes indtryk at nogle brugere simpelthen locker på filmz.dk og griber enhver chance på at få lidt opmærksomhed.
-------------------
Enkelte brugere herinde, og det især nogle af de faste aktive forumskribenter/brugere - er ved at være godt og grundigt træt af de evige platte og provokerende indlæg der ofte følger i en tråd.
Da jeg ikke er administrator for filmz.dk - og ej heller i Crewgruppen, håber jeg igennem dette indlæg, at mange brugere vil komme med deres mening ang. emnet.
Skal det være muligt for brugerne på filmz at indstille en 'troll/spammer' til et ban, såfremt en bruger gentagne gange ved åbenlys henstillig om en ordentlig tone fra de andre brugere, ignorerer en sådan henstilling?
Personligt er det mit ønske at brugerene imellem kan 'banne' en anden bruger. Men ikke kun hvis een bruger ser sig sur på en anden, men ved kollektivt at lave et ban. Således at eks. 10 brugere via mail til admin. kan bede om at få en bruger fjernet fra filmz.dk
Det er mit ønske at DENNE tråd holdes i en ordentlig tone.
Jeg ved ikke om det er retfærdigt, at brugere kan indstille andre til et ban.. Det kunne let blive udnyttet til det værre, og jeg går udfra, at du tager det op i forbindelse med tråden hvor ikea-fan og en del faste brugere herinde går amok på hinanden, var.. Tommy? ;)
Jeg synes derimod det kunne være rart, hvis man istedet for at have fri registrering anmodede interesserede brugere i at skrive en mindre anmeldelse og forklare lidt om, hvor de fortjener en bruger her på siden - dermed tror jeg, at man kan undgå mange af de personer, som bare kommer herind for at "trolle" den. Hvad synes i? Lad os det for fanden lave det lidt eklusivt ;)
Jeg synes netop at det retfærdige ligger i at det er et kollektivt ønske - og ikke et ønske fra een bruger om at smide en anden bruger ud. Ja du har ret, jeg tager udgangspunkt i den tråd du nævner - og en del andre tråde... Jeg mener nu at Filmz.dk stadigt skal have fri registrering - og en salgstale kan vi alle jo skrive. Selv dem der troller forumene.
#1 filmz-Cyberdog 18 år siden
Filmz.dk er i manges øjne et godt site, med en bred info omkring film, skuespillere, udstyr o.a.
Desværre plages nogle forumtråde af nedladene kommentarer, personlige angreb mod den enkelte bruger, eller direkte verbale indfald/overfald fra brugere som åbentbart finder det sjovt at 'spamme', 'trolle' en tråd og derved ødelægge trådens egentlige formål og ideoplæg.
Der findes utallige eksempler på dette - og efterhånden i stigende grad.
Ofte udvikler trådene sig i en helt uheldig retning, og det er undertegnedes indtryk at nogle brugere simpelthen locker på filmz.dk og griber enhver chance på at få lidt opmærksomhed.
-------------------
Enkelte brugere herinde, og det især nogle af de faste aktive forumskribenter/brugere - er ved at være godt og grundigt træt af de evige platte og provokerende indlæg der ofte følger i en tråd.
Da jeg ikke er administrator for filmz.dk - og ej heller i Crewgruppen, håber jeg igennem dette indlæg, at mange brugere vil komme med deres mening ang. emnet.
Skal det være muligt for brugerne på filmz at indstille en 'troll/spammer' til et ban, såfremt en bruger gentagne gange ved åbenlys henstillig om en ordentlig tone fra de andre brugere, ignorerer en sådan henstilling?
Personligt er det mit ønske at brugerene imellem kan 'banne' en anden bruger.
Men ikke kun hvis een bruger ser sig sur på en anden, men ved kollektivt at lave et ban.
Således at eks. 10 brugere via mail til admin. kan bede om at få en bruger fjernet fra filmz.dk
Det er mit ønske at DENNE tråd holdes i en ordentlig tone.
Venligst Cyberdog -
Tommy Andersen
http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Cyberdog1971
#2 filmz-saku 18 år siden
#3 ks 18 år siden
Jeg synes derimod det kunne være rart, hvis man istedet for at have fri registrering anmodede interesserede brugere i at skrive en mindre anmeldelse og forklare lidt om, hvor de fortjener en bruger her på siden - dermed tror jeg, at man kan undgå mange af de personer, som bare kommer herind for at "trolle" den. Hvad synes i? Lad os det for fanden lave det lidt eklusivt ;)
#4 caks 18 år siden
#5 filmz-saku 18 år siden
#6 filmz-Bruce 18 år siden
#7 filmz-Cyberdog 18 år siden
Ja du har ret, jeg tager udgangspunkt i den tråd du nævner - og en del andre tråde...
Jeg mener nu at Filmz.dk stadigt skal have fri registrering - og en salgstale kan vi alle jo skrive.
Selv dem der troller forumene.
#8 filmz-Cyberdog 18 år siden
#9 ks 18 år siden
En ignorelist er også en idé, men det er vist tidligere blevet afvist af filmz?
#10 Patriarch 18 år siden