Gravatar

#231 Batsy 14 år siden

230# GODDAMIT ):
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#232 Batsy 14 år siden

Tropic Thunde en af de film hvor ben stiller er sjov at se på, og Robert Jr og jack black er fantatisk sjove i denne vietnam parodi!

den er sjov, og "action" packed og nogle sjove gags og ider!

5/6

[b]The green mile

Smuk, rørende film og får da til tider klumper i halsen, Tom Hanks er fantatisk, Michael spiller utrolig godt som den kæmpe kolos.

Kan godt se den her film igen.

5/6

The sawshank Redemption

Den er altså ikke den Bedste film jeg har set efter min menning den er Lidt overvuderet. Godfather slår den med længder.

Selvom den ikke er et mesterværk er den fremragende og Morgan Freeman spiller sublimt.

5/6
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#233 BN 14 år siden

Tropic Thunder - 3/6
The Green Mile - 6/6
The Shawshank Redemption - 6/6
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#234 IK 14 år siden

Tropic Thunder - 4/6
The Green Mile - 6/6
The Shawshank Redemption - 5/6

BN, Hvis du tvunget til at vælge mellem Green Mile og Shawshank. Hvilken ville du så have valgt?
Gravatar

#235 BN 14 år siden

IK (234) skrev:
BN, Hvis du tvunget til at vælge mellem Green Mile og Shawshank. Hvilken ville du så have valgt?

Shawshank ..... Men tro mig: Jeg ville fælde bitre tårer, hvis det betød, jeg skulle give afkald på Green Mile. ;-)

Hvad med dig? Hvilken ville DU vælge, stillet overfor et så urimeligt (læs: nærmest umenneskeligt) dilemma? ;-)
Gravatar

#236 Lord Beef Jerky 14 år siden

Det ville være et nemt valg for mig, da The Green Mile er lige sukkersød nok for mine smagsløg.

Tropic Thunder - 4/6
The Green Mile - 3/6
Shawshank Redemption - 6/6
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#237 Mr. Chriss 14 år siden

Tropic Thunder - 4/6
The Green Mile - 5/6
The Shawshank Redemption - 5/6

Meget enig med dig Batsy
Gravatar

#238 Kruse 14 år siden

Tropic Thunder - 3/6
The Green Mile - 4/6
The Shawshank Redemption - 5/6 (Trænger til et gensyn).
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#239 IK 14 år siden

BN (235) skrev:
Shawshank ..... Men tro mig: Jeg ville fælde bitre tårer, hvis det betød, jeg skulle give afkald på Green Mile. ;-)

Hvad med dig? Hvilken ville DU vælge, stillet overfor et så urimeligt (læs: nærmest umenneskeligt) dilemma? ;-)

Jeg har set begge film to gange, og har endnu ikke ”indset” det udefinerlige ved Shawshank. Der er sådan set ikke noget jeg vil sætte en finger på vel selve filmen, men når jeg sammenligner den med Green Mile, og husker hvor stort et emotionelt indtryk sidstnævnte havde på mig, er jeg nød til at gå efter den. Men altså.. min holdning kan sagtens ændre sig, når jeg får filmene genset i den nærmeste fremtid. :-)
Gravatar

#240 BN 14 år siden

IK (239) skrev:
når jeg sammenligner den med Green Mile, og husker hvor stort et emotionelt indtryk sidstnævnte havde på mig, er jeg nød til at gå efter den.

Her er du inde på noget væsentligt, nemlig forskellen på de to film.

Shawshank er den klassiske Hollywood-fortælling med en gennemgående feel good-stemning. Den rummer en del eftertænksomhed i forhold til det at få det bedste ud af livet, og det at få en ny start, hvis livet har taget en omvej. Men Green Mile har en større emotionel styrke i sin fortælling, idet den indeholder mere tragedie og har langt større fokus på ondskab, vold, død og sorg. I Shawshank
er hovedpersonerne i stand til at gøre noget ved deres egen skæbne (med en lykkelig slutning til følge),
hvorimod de i Green Mile
må se tingene gå deres uundgåelige gang. Ja, her er hovedpersonernes skæbne uafvendelig, hvilket medfører en sørgelig, vemodig slutning.

Begge film har en unik stemning og indeholder til tider en del god humor.

Skriv ny kommentar: