Gravatar

#19701 Slettet Bruger [183270890] 10 år siden

Så fik vi kåret årets medarbejdere på min arbjedsplads og det var en stor joke. Jeg har svært ved, at se at en person som har haft flere sygedage sidste år end jeg kan tælle på to hænder kan blive årets medarbejder.
Wisdom's a gift, but you'd trade it for youth.
Gravatar

#19702 Batsy 10 år siden

BN (19699) skrev:
Det har du bestemt ret i. Bale var et fejlcast og var mere Bruce Wayne end han var John Connor.

Du mener vel mere batman?

Altså Bruce Wayne er jo en milliadær playboy, han var da en mere batman dyb hæs stemme. Dog må jeg indrømme hvorfor de ikke beholdte den stemme i Begins istedet for at gøre den dybere? Han var da meget mere truende i "Where where the drugs going" end hvor han fumler lidt meget "Where is the trigger, where is the trigger". Hmmm snakker over mig igen... Synes bale var det eneste gode ved Terminator salvation og så lige Guns roses sangen.
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".



Gravatar

#19703 Lord Beef Jerky 10 år siden

Jeg kunne godt lide dele af det post-apokalyptiske landskab samt dennes stemning i Salvation. Resten var lort - inkl. Bale. Jeg håber på en velfungerende ny begyndelse af franchisen, og er, som den åbenbart eneste, ret glad for, at castingen ikke består af A-liste skuespillere. Det kan naturligvis altid gå begge veje, men jeg vælger alligevel at se det som et tegn på en mere skruppelløs tilgang end det sidste vanvittigt svage kapitel i serien.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#19704 Ispep 10 år siden

Bale havde ikke meget at arbejde med i Salvation. Rollen var tynd og han så tydeligvis opgivende ud - hvilket så undrer mig han overhovedet sagde ja. Finder dog Salvation ikke håbløst ringe, den var til tider underholdende med fine actionscener, men mere end middelmådig var den desværre ikke.
Gravatar

#19705 Batsy 10 år siden

Tror også Bale føler sig mere hjemme i film som Resuce Dawn, American Psycho, American Hustle eller bare i Nolan film.

Bliver dog spændene at se hvad Ridley Scott kan få ud af ham i Exodus, her har jeg dog lidt mere optimisme for Scott af. Manuskriftet er af manden bag schindlers list og så er Ridley endelig forenet med Weaver igen.

Håber inderligt på vi har en Kingdom of Heaven eller Gladiator storfilm her. "Tredje gang lykkes gang", dont you fail me!
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".



Gravatar

#19706 Driver 10 år siden

Batsy (19705) skrev:
Tror også Bale føler sig mere hjemme i film som Resuce Dawn, American Psycho, American Hustle eller bare i Nolan film.

Øh, som så er tre vidt forskellige film. Bale kan sgu naile alle roller, hvis instruktøren og manuskriptet bag ham, er godt nok. Han er ufattelig versatil og du får det altså til at lyde som om, at disse film, du nævner, er meget ens?! Den store forskel, er nok derimod som sagt manuskriptet bag dem og deres respektive instruktører, der er noget bedre i deres fag end McG.
“Of course, it’s a friendly call. Listen, if it wasn’t friendly, you probably wouldn’t have even got it.”
Gravatar

#19707 BN 10 år siden

Batsy (19702) skrev:
Du mener vel mere batman?


Nej, jeg mener Bruce Wayne, for John Connor er ikke nogen maskeret herre. Og det er ikke stemmen jeg tænker på, men hans generelle personlighed, hvor der ikke rigtig er noget der adskiller ham fra den Bruce Wayne, der i "Batman Begins" rejser verden rundt og lærer at bekæmpe/slås mod de kriminelle, eller som er i fangenskab i "The Dark Knight Rises".

Det er ikke nødvendigvis Christian Bales egen skyld, at han virkede fejlcastet i "Terminator Salvation". Fejlen ligger formentlig i manuskriptet og instruktionen. Som Ispep skriver:

Ispep (19704) skrev:
Bale havde ikke meget at arbejde med i Salvation.
http://beautifulnight.aurovine.com/
Gravatar

#19708 the_paki_don 10 år siden

Jeg har lavet en kortfilm og vil høre, om I vil hjælpe med at dele den, da den er skabt for at hjælpe en pige med at blive i landet:

http://filmz.dk/forum/tagwall/et-utilsigtet-offer-...
Gravatar

#19709 Batsy 10 år siden

BN (19707) skrev:
Nej, jeg mener Bruce Wayne, for John Connor er ikke nogen maskeret herre. Og det er ikke stemmen jeg tænker på, men hans generelle personlighed, hvor der ikke rigtig er noget der adskiller ham fra den Bruce Wayne, der i "Batman Begins" rejser verden rundt og lærer at bekæmpe/slås mod de kriminelle, eller som er i fangenskab i "The Dark Knight Rises".


Ah okay der er vi enige, troede du mente Bruce Wayne som bruce wayne når han skulle spille "Bruce Wayne". Altså den flabbede, rigmands snob :)



Driver (19706) skrev:
Øh, som så er tre vidt forskellige film. Bale kan sgu naile alle roller, hvis instruktøren og manuskriptet bag ham, er godt nok. Han er ufattelig versatil og du får det altså til at lyde som om, at disse film, du nævner, er meget ens?! Den store forskel, er nok derimod som sagt manuskriptet bag dem og deres respektive instruktører, der er noget bedre i deres fag end McG.


Resuce Dawn, American Pyscho og Amercan hustle er ikke ens, har jeg aldrig sagt. Nu ingen grund til at gå Bale amok som han gjorde under optagelserne... ;)

Min pointe var at han hører bedst hjemme i film, som ikke har eksplosioner og action til. Han er altid bedst når som sagt manuskriftet er i orden, Instruktøren er god eller hvis Bale undersøger rollen.
Han undersøgte rollen til Rescue Dawn, Pyscho var jo efter en bog!
Så den kunne han have haft læst og Hustle og Rescue dawn er begge sande historie

John Connor er en soldat, fordomsfuld overfor robotter, desperat og temperamentsfuld. Han er ligesom sin Mor, han lytter til sin mor i brug af gamle bånd, selvom hun er længe borte.

Det var det eneste Bale kunne arbejde med.

De andre roller mere komplekse, John Connor kunne have været meget mere kompleks men igen synes det var et mærkeligt valg af Bale at have så lidt at arbejde med. Synes altid han har valgt nogle personer som har more than meets the eye.

Han nævner også selv at han aldrig vil romantiske komedier fordi han vil stinke til at spille i dem.
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".



Gravatar

#19710 Driver 10 år siden

Batsy (19709) skrev:


Min pointe var at han hører bedst hjemme i film, som ikke har eksplosioner og action til. Han er altid bedst når som sagt manuskriftet er i orden, Instruktøren er god eller hvis Bale undersøger rollen.
Han undersøgte rollen til Rescue Dawn, Pyscho var jo efter en bog!
Så den kunne han have haft læst og Hustle og Rescue dawn er begge sande historie

Ej, det synes jeg altså stadig er lidt noget sludder. Du kan ikke proppe Bale ned i en kasse eller fjerne ham fra en kasse (action-kassen) og det vil han heller ikke - Det er derfor, at han laver så forskellige film. Tager du fx Batman, Equilibrium, 3:10 to Yuma, som har masser af action, så gør han jo den teori til skamme.

De fleste skuespillere fremstår jo bedre når manus og instruktør er gode, det siger vel sig selv. Det jeg prøver at nå frem til er, at jeg ikke tror så meget, at det er Bales skyld, at folk finder ham fejlcastet, men derimod manus'et og instruktøren bag, der ikke efterlader hans rolle nok kød og karakterudvikling.

Jeg kan i hvert fald huske, at der på nettet var bred enighed om, at Bale var et fremragende cast, da han blev offentliggjort til rollen som John Connor.

Hvorfor Bale valgte rollen som Connor, er jo svært at sige, men alle skuespillere træffer nogle mindre heldige valg, selvom Bale uomtvisteligt er en af dem, der træffer færrest forkerte valg.

Han kan vist generelt ikke lide romantiske komedier. Han har derimod spillet med i romantiske film, såsom Laurel Canyon og Little Women.
“Of course, it’s a friendly call. Listen, if it wasn’t friendly, you probably wouldn’t have even got it.”

Skriv ny kommentar: