Gravatar

#20131 T. Nielsen 9 år siden

#28 Det er i hvert fald ikke meget de danske politikere har fokus på dette nej. De borgerlige partier har mest travlt med at overgå hinanden i hvordan man kan indføre en form for apartheid herhjemme. Sådan var politikere heller ej da jeg voksede op.
Baby, it's cold outside
Gravatar

#20132 Rust Cohle 9 år siden

#20131 Et sandt demokrati diskriminerer ikke på baggrund af folks forskelligheder. Det basale udgangspunkt er lighed uanset race, religion, politisk overbevisning og seksuelle præferencer. Når folk er kommet her til landet, så er der lighed for loven.

Men det må snart være på tide, at vi FÅR en integrationspolitik, som tager hånd om ankomne menneskers forskelle i kultur, som kan indbefatte had til demokrati og despekt for vore basale grundlovsfæstede rettigheder. Hvis der skal 1000 timers indoktrinering til i demokrati og samfundsforhold, så stik dem 1000 timers indoktrinering. Ahmed Akkari HAR afsløret, hvad der er problemet. Nu mangler vi blot, at politikerne hører og læser, hvad han har sagt.

I think it's safe to say, that nobody here is gonna be splitting the atom, Marty!
Gravatar

#20133 Muldgraver 9 år siden

#20132
Det er ikke så meget viden om demokratiet som skal til, ej heller er det indoktrinering eller propaganda, det er snarere erfaring af det gode(s mulighed) i dem selv, som skal gøres, og som skal åbne dem for trangen til at handle anderledes. Og naturligvis oplysning om, hvorfor de handler som de gør, de må finde ud af, hvor deres voldelige modreaktioner kommer fra.

Snarere end indoktrinering skulle de altså udsættes for terapi :)

Dog kan det ikke forventes, at deres generation opfører sig lige så eksemplarisk som enhver danskers(/anden idealiseret gruppe), men deres efterkommere kan forhåbentlig i mødet med humaniteten se, hvorfor visse af deres forfædres adfærd er problematisk, og dybest set ikke løser nogen konflikt, og forstå at for at leve sundt, må man leve anderledes. Men der skal naturligvis et godt eksempel til :)

Det gode samfund har vist ikke så meget med demokrati at gøre, som det har med menneskene i det at gøre. Idealer kan ganske vist hjælpe os i en positiv retning, men de kan også være forblændende. Og når det kommer til voldeliges modreaktioner, er det vitterligt vigtigt som samfund, hvor freden allerede (i relativt høj grad) er etableret, ikke at lade sig påvirke i en negativ retning, og altså svare igen med mindst mulig aggression.

At udslette har sin pris for udsletteren.
"Mørk ånde i det grønne krat." G. Trakl
Gravatar

#20134 Rust Cohle 9 år siden

#20133 Man skal så også huske på, at der allerede er sket en god "reaktion" de sidste par år, hvad angår de veluddannede 2. generations indvandrerpiger ... eller hvad fanden man må kalde det, for ikke at være racist :), som bliver mere og mere selvstændige og på en måde laver "oprør" i det traditionelle religions/familiemønster. Også i Iran sker det pt. Forhåbentlig en god udvikling, men jeg tvivler på, at vi undgår et allerhelvedes stort brag de næste 10 år, både mht. skrækeksempler i Sverige, England, Frankrig og Tyskland, terror i Europa, også Danmark, førend "skuden vender".
I think it's safe to say, that nobody here is gonna be splitting the atom, Marty!
Gravatar

#20135 Muldgraver 9 år siden

#20134
Du nævner netop særdeles positive eksempler. Revolutioner kræver tid.

Sverige er dog skrækeksemplet på, hvordan man ikke må handle. De er jo også ekstremt aggressive i deres anti-aggressions-kampagne, og deres fordækte fascisme er skræmmende. Det bliver interessant at se, hvad Sverige udvikler sig til. Der kommer dog forhåbentlig en form for oprør, før de stikker helt af i spidsborgerlighed.
"Mørk ånde i det grønne krat." G. Trakl
Gravatar

#20136 fubar 9 år siden

#20135
Hvordan har de handlet i Sverige?
Gravatar

#20137 Pécuchet 9 år siden

Rust Cohle (20134) skrev:
Også i Iran sker det pt.


Det kunne være sket for mange år siden. Pahlavidynastiet > Den Islamiske Republik.
Der burde have været Roser.
Gravatar

#20138 Rust Cohle 9 år siden

#20136 Uha ... den bliver længere end Gone With The Wind :) Jeg giver gerne en "opsummering" en dag, men det er en grotesk udvikling på flere fronter, som det vil tage en del tid at forsøge at dække. Lad os blot sige, at der findes en udbredt mentalitet i Sverige i dag, som desværre har meget tilfælles med elementer fra DDR.
I think it's safe to say, that nobody here is gonna be splitting the atom, Marty!
Gravatar

#20139 fubar 9 år siden

Jeg vil se meget frem til din opsumering, bare den ikke bliver længere end den om Prometheus :)
Gravatar

#20140 Rust Cohle 9 år siden

#20140 Jeg har svært ved at begrænse mig, når jeg først går igang, så det kan jeg ikke love :)
I think it's safe to say, that nobody here is gonna be splitting the atom, Marty!

Skriv ny kommentar: