Gravatar

#4751 Kruse 14 år siden

#4748-50: Jesus Christ hvor er i alle galt på den!
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#4752 filmz-Utyske 14 år siden

#4751 -

Nej da. :) At lave sange efter samme formel kan sagtens fungere for mig, Iron Maiden har gjort det siden starten af 80'erne, det samme har Slayer, hvilket fungerer helt fint for mig.

U2 har enkelte interessante numre, men overall synes jeg at deres lyd er kedelig og jeg får bestemt ikke hjerteflimmer af The Edges måde at spille på, også selvom Springsteen priser det (men ok, nu siger Springsteen mig heller ikke alverden).
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#4753 Highland Park 14 år siden

The_Krip_Keeper (4747) skrev:
Skoven på Store torv i Århus - 6/6

Det at skoven højst sandsynligt er væk, når festugen er slut - 0/6

Hvor fedt er det ikke lige at have en vaskeægte skov med træer og græs midt inde i centrum af byen? Det er motherfuckin' fedt!

Hehe... det ser knageme flot ud:
http://www.aarhusfestuge.dk/files/store_torv_dag_1...

http://www.aarhusfestuge.dk/presse/folg-tilblivelsen-af-skoven-paa-store-torv skrev:
Træerne lever videre efter Festugen
Efter Festugen flytter Magistratsafdelingen for Børn og Unge de store træer til nye pladser rundt om i byens institutioner, så der bliver skabt grønnere rum til leg og læring i Århus.


#4751: Jeg holder også meget af U2 men er ret skuffet over deres seneste udgivelser og har slet ikke haft lyst til at anskaffe mig "No Line on the Horizon" (selv om "Magnificent" er fremragende). Jeg savner The Edges karakteristiske opfindsomme lyd, som altid har været en af U2s største forcer, på størstedelen af det nye materiale.
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#4754 Åkepool 14 år siden

Myg 0/6

Synes myg er blevet meget mere agressive her de sidste par år og det topper godt nok i år. De er der sgu hele tiden og over det hele, morgen, middag og aften, inde og ude, det er pisse irriterende. Død over myg!! (Undtaget Egon, that is).

Forresten er Johnny Marr bedre end kanten ;)
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#4755 Kruse 14 år siden

#4753: Jeg ved selvfølgelig ikke hvordan du vil opleve den, men jeg synes at "No Line on the Horizon" er en hel del bedre end to foregående albums, som var noget mere uinspirerende, og som alt for meget byggede på at leverer hits til radioen. "No Line on the Horizon" er efter min mening mere gennemført og fungere bedre som helhed. Så jeg synes ikke at helt du skal opgive tanken om at købe "No Line on the Horizon" :)
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#4756 BN 14 år siden

chronaden (4750) skrev:
U2 er som Queen, gode singler, dårlige albums :P


Joh, med visse modifikationer ... Her er de U2-sange, jeg personligt synes rigtigt godt om:

The Unforgettable Fire
Bad
MLK
Sunday Bloody Sunday
New Year's Day
Pride (In the Name of Love)
Where the Streets Have No Name
I Still Haven't Found What I'm Lookin For
With Or Without You
In God's Country
One Tree Hill
Lemon
One (Anton Corbjin Version)
Stay (Far Away. So Close!)
Miss Sarajevo
Beautiful Day
Moment of Surrender

Mine fem allerstørste favoritter er:

The Unforgettable Fire
New Year's Day
Stay (Far Away. So Close!)
One (Anton Corbjin Version)
Pride (In the Name of Love)

P.S. Med forbehold for at jeg skulle have glemt nogen, så siger de sange, jeg IKKE har nævnt her, mig ikke noget.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#4757 filmz-Bruce 14 år siden

Jeg er ret enig i album kritikken af U2, selvom Joshua Tree i mine øjne, er et af de bedste all time rock albums. Men bundlinien af fantastiske singler har vokset sig så stor, at man uden problemer kan sammensætte koncertsæt med 20-25 numre, som hver især er i nærheden af klassikerstatus. Og ja, personligt synes jeg The Edge's sound er fænomenal og synes det endnu engang leveres sublimt på et nummer som Magnificent.

Lyden vil jeg hellere sammenligne med Phil Spectors "wall of sound" end andre guitaristers kendetegn. Det er en lyd, som skaber indre billeder, som jeg også finder i et par af Springsteens ældre numre, Born to Run og ikke mindst nummeret [url= Ties That Bind[/url] fra 1980, hvor 3 lead guitarer laver en bund af guitarlyd, som er eminent. At Edge har copyright på så dominerende en lyd, én mand, er en præstation.

Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#4758 filmz-Bruce 14 år siden

Burger & Bun

Så fik vi prøvet de nye gourmet burgere på Istedgade 60. Ringede og bestilte 3 almindelige og 2 BBQ burgere, pommesfrites og lidt af hvert til at dyppe i, samt 5 vanille milkshakes. Ringede 16.20 og hentede kl. 18.00 præcis. Der var mange tilstede, men det gik ret smertefrit med at få vore burgers. Pæn indretning efter gammel burger stil.

Og vi var ikke skuffede. Perfekt bolle, topklasse kød og lækkert "interiør i bollen". God smag og god konsistens. Pommes frites'ne var måske ikke den gammelkendte konsistens, med en smule "ikke EU" dimensioner og lidt blødere. Til gengæld smagte de himmelsk og den hjemmelavede remoulade var den bedste jeg har smagt nogensinde. Brød mig ikke om den hjemmelavede ketchup med kanel smag, men ellers var aioli'en og mayonnaisen god.

Kanon vanille milkshake med lækker delikat smag, men til 40 kr. var den altså for lille.

Var det den bedste burger i byen? Nej, det mener jeg ikke. Det var en klasse burger, men jeg mener stadig Halifax burgeren er en smule bedre og prisen er lidt heftig.

5/6
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#4759 BN 14 år siden

Bruce (4757) skrev:
Og ja, personligt synes jeg The Edge's sound er fænomenal og synes det endnu engang leveres sublimt på et nummer som Magnificent.


Hvad bilder du dig ind at komme her og gøre min liste i #4756 forældet?!!

'Magnificent' er hermed tilføjet. Suverænt nummer, suverænt guitarspil.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#4760 Highland Park 14 år siden

Kruse (4755) skrev:
#4753: Jeg ved selvfølgelig ikke hvordan du vil opleve den, men jeg synes at "No Line on the Horizon" er en hel del bedre end to foregående albums, som var noget mere uinspirerende, og som alt for meget byggede på at leverer hits til radioen. "No Line on the Horizon" er efter min mening mere gennemført og fungere bedre som helhed. Så jeg synes ikke at helt du skal opgive tanken om at købe "No Line on the Horizon" :)
Jeg har skam lyttet til "No Line on the Horizon" en del gange, uden at den gjorde stort indtryk ("Magnificent", og til dels den noget udskældte "Get on Your Boots", undtaget), men jeg tog dine ord som en opfordring og har netop lånt det igen. Jeg sidder faktisk og lytter til det lige nu. :)

"All That You Can't Leave Behind" er klart det bedste blandt deres tre seneste album trods en del svage numre. En stor del af U2s musik har altid været oplagte radiohits, men du har ret i, at det på "How to Dismantle an Atomic Bomb" ofte lød som et uinspireret forsøg på at nå toppen af poppen.
... as surely as there's a mouse behind your ear.

Skriv ny kommentar: