Gravatar

#5181 Åkepool 14 år siden

Foeller (5147) skrev:
Jeg vil som sagt undskylde og håber, at I kan bære over med mig.


Jeg bærer gerne over med dig, især når du smider en pæn undskyldning på bordet :)

Nu havde jeg heller ikke gang i noget som du fik smadret, ved at jeg skulle lukke ned. Så no hard feelings.
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#5182 mr gaijin 14 år siden

Jeg satte for et par timer siden en projektor og min bærbare til at afspille Late Spring fra 1949 af Yasujiro Ozu i et af højskolens klasselokaler. Jeg inviterede eleverne med en kraftig advarsel om et dræbende langsomt tempo. Det er virkelig en film, der kræver tålmodighed, da det meste af filmens drama foregår i personerne og ikke på skærmen.

Filmen har lange, laaange shots af stenhaver, te-ceremonier, noh-skuespil, toge, træer og alle mulige andre ting, der kun har symbolsk tilknytning til handlingen. En handling om en pige, der overvejer om hun skal blive boende hos sin enkefar, eller om hun skal gifte sig og lade ham leve alene. I overført betydning handler den om traditionelle feudale værdiers opløsning i Japans modernisering. I den gennemsnitlige danske teenagers øjne kan jeg ikke komme i tanke om et emne mere røvkedeligt og irrelevant.

Jeg sagde til eleverne, at de gerne måtte gå midt under filmen, hvis de ikke havde tålmodighed til den. De fleste af dem er teenagere på 18-19 år. Mig og min forlovede væddede om hvor mange, der ville gå midtvejs. Hun gættede på, at over halvdelen ville gå undervejs. Jeg sagde under halvdelen.

Jeg fik ret. Ingen gik undervejs. Alle så den til vejs ende. Ingen havde set noget lignende, men alle fandt den god. De klappede ved slutningen, og i de næste minutter sad de bare i rummet, helt stille og eftertænksomme.

At have et job, hvor jeg som i aften kan åbne folks øjne for nye oplevelser:

6/6
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#5183 JannikAnd 14 år siden

#11 - Fed oplevelse! Uden tvivl 6/6 - også for filmen.
Gravatar

#5184 Benway 14 år siden

#5182 Fantastisk! Det er også en vidunderlig film. :)
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#5185 Skeloboy 14 år siden

Har Tokyo Story derhjemme, og jeg kunne ikke se det fantastiske...men jeg så den også for en del år siden, og jeg tror det vil ændre sig ved et gensyn
Gravatar

#5186 gi-jones 14 år siden

elwood (5175) skrev:
#5173

Synes det var alt for lang tid siden hehe, vi skal jo også lige introducere de nye filmzer for IT!

8-)


Modigt, efter den respons Foeller fik på hans, i sammenligning harmløse, link :)
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#5187 Skeloboy 14 år siden

Spiller ikke computer mere, for der er kun 1 spil, jeg rigtig gider spille...Heroes of Might & Magic, derfor:

Heroes of Might & Magic 6 på vej! 6^6 ud af 6
Gravatar

#5188 elwood 14 år siden

Mener du ikke Might and Magic Heroes 6?

hvor der lægges en del mere vægt på RPG delen af spillet. men stadigvælk med det velkendte gameplay.

Det her
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#5189 dyg 14 år siden

#5188 - Det er stadigvæk en fortsættelse til HoMM serien: http://en.wikipedia.org/wiki/Heroes_of_Might_and_M...

http://en.wikipedia.org/wiki/Might_and_Magic:_Heroes_VI skrev:
Might & Magic: Heroes VI is an upcoming turn-based strategy video game for Microsoft Windows, the sixth installment of the Heroes of Might and Magic series.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#5190 elwood 14 år siden

Yep men navnet er ændret.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"

Skriv ny kommentar: