Hvorfor blev "The Soundtrack Quiz"-tråden forresten lukket?
Er den blevet lukket..? Jeg har ærlig talt glemt alt om den tråd. Har ikke rigtigt haft øjet vent mod den, men den skal i al fald nok genopstår på et tidspunkt i efteråret :)
---
Jeres definitioner er fine nok, men har stadig nogle gråzoner - fx Eddie Vedders soundtrack til "Into the Wild", der udelukkende er komponeret til denne film, men stadig udelukkende består af sange. Jeg synes dog bare definitionen skal lyde, at det er "musik udelukkende komponeret til filmen" - så kan det også være sange som i ovenstående eksempel, men det er stadig filmmusik i den forstand, at det er komponeret til filmen.
Vi beholder (næsten) det hele her i denne tråd og laver følgende regelsæt:
Regler
Man må linke til (1) originale, instrumentale musiknumre, som er skrevet specielt til en film. Det må også gerne være et stykke klassisk musik, forudsat at det er et nummer, som er brugt i bemærkelsesværdig/udstrakt grad i den pågældende film, og som mange filmkendere uvilkårligt vil forbinde med filmen. Det må også gerne være (2) sangnumre, der er skrevet specielt til en film. Sangnumre, der IKKE lever op til dette kriterium, er udelukket fra tråden, bl.a. for at undgå, at der kommer alt for meget ikke-filmrelateret musik ind i tråden.
P.S. Og hvis nogen mener, at de vil komme til at savne noget mere klassisk musik, kan de jo evt. oprette en tråd med titlen 'Bedøm den klassiske musik'.
#127 In fairness, så er det jo også lidt af en gråzone med det klassiske musik, bn. Mange af de kendte klassiske stykker er jo blevet brugt i mange forskellige film og hvilken skal man så linke til og hvilken tilhører den..? Så synes jeg også Skeloboys definition er bedst; "musik udelukkende komponeret til en specifik film."
HVIS klassisk musik á la den, der er genbrugt i 'Raging Bull'og '2001' IKKE skal høre med til den her tråd, så kunne den relevante del af regelsættet lyde sådan her:
Regler
Man må udelukkende linke til et stykke originalt musik komponeret til en specifik film, og det må således både være instrumental- og sangnumre.
... altså med andre ord fortsætter vi med de samme regler som hidtil. :-)
#121 tranberg 16 år siden
Er den blevet lukket..?
Jeg har ærlig talt glemt alt om den tråd. Har ikke rigtigt haft øjet vent mod den, men den skal i al fald nok genopstår på et tidspunkt i efteråret :)
---
Jeres definitioner er fine nok, men har stadig nogle gråzoner - fx Eddie Vedders soundtrack til "Into the Wild", der udelukkende er komponeret til denne film, men stadig udelukkende består af sange.
Jeg synes dog bare definitionen skal lyde, at det er "musik udelukkende komponeret til filmen" - så kan det også være sange som i ovenstående eksempel, men det er stadig filmmusik i den forstand, at det er komponeret til filmen.
#122 Skeloboy 16 år siden
#123 BN 16 år siden
Vi beholder (næsten) det hele her i denne tråd og laver følgende regelsæt:
Regler
Man må linke til (1) originale, instrumentale musiknumre, som er skrevet specielt til en film. Det må også gerne være et stykke klassisk musik, forudsat at det er et nummer, som er brugt i bemærkelsesværdig/udstrakt grad i den pågældende film, og som mange filmkendere uvilkårligt vil forbinde med filmen. Det må også gerne være (2) sangnumre, der er skrevet specielt til en film. Sangnumre, der IKKE lever op til dette kriterium, er udelukket fra tråden, bl.a. for at undgå, at der kommer alt for meget ikke-filmrelateret musik ind i tråden.
Hvad synes I?
#124 BN 16 år siden
#125 Skeloboy 16 år siden
Et stykke originalt musik komponeret til en specifik film.
#126 Antlion 16 år siden
Det lyder som en fin idé. :)
#127 BN 16 år siden
Men vil du så ligesom Skeloboy have klassisk musik, som ikke er komponeret til en film, ud fra den her tråd?
#128 Skeloboy 16 år siden
Tog som sagt fejl af Raging Bull, anede ikke det var et nummer
#129 tranberg 16 år siden
In fairness, så er det jo også lidt af en gråzone med det klassiske musik, bn.
Mange af de kendte klassiske stykker er jo blevet brugt i mange forskellige film og hvilken skal man så linke til og hvilken tilhører den..?
Så synes jeg også Skeloboys definition er bedst; "musik udelukkende komponeret til en specifik film."
#130 BN 16 år siden
Regler
Man må udelukkende linke til et stykke originalt musik komponeret til en specifik film, og det må således både være instrumental- og sangnumre.
... altså med andre ord fortsætter vi med de samme regler som hidtil. :-)