Jeg fik en chok forleden dag, da jeg hørte Nymans noder bliver spillet på klaveret, af ingen anden end min egen moder. Til denne overraskelse, spurgte jeg hende selvfølgelig hvorfra i al verden, hun havde lært at spille Michael Nyman henne, hvortil jeg fik svaret: "Hvem er Michael Nyman?". Hun havde såmend fundet noderne i et tilfældigt hæfte, hun havde lånt på biblioteket. :)
#24 : Havde aldrig hørt om film før, så jeg undersøgte den lidt. Meget underfundigt koncept. Da jeg hørte musikken, var min første tanke at det havde jeg hørt før og efter lidt søgen på wiki fandt jeg frem til at den har været brugt i watchmen, så det er nok der jeg kender den fra. Nummeret bliver lidt for langt i længden for mig. Synes klart bedst om midten af nummeret. Jeg synes Philip Glass har gjort det bedre, så derfor kun 6/10
Nu vil jeg snyde lidt, for det første er nummeret ikke fra en film, men fra en serie - for det andet er nummeret ikke originalt lavet til serien(originalen er af Bob Dylan), men er omarrangeret til brug i serien. MEN jeg synes den afspejler den fantastiske musik som er at finde i serien:
Det er i hvert fald pompøst, men det passer jo sådan set også meget godt til en serie som BSG. Det er et fint nummer, men også lidt for meget af det gode. Det må vel ende i 6/10.
[url= Pianist[/url]
Et fantastisk nummer til en fantastisk film.
"I was afraid, I'd eat your brains 'Cause I'm evil"
Jeg troede, at vi skulle holde os til musik, som er komponeret til filmen? Eller?
Dog er det rart, at Frédéric Chopin stadig florerer i populær kultur. Hans 1. G-mol ballade er dog mit personlige favorit-stykke, som bliver visualiseret intet mindre end sublimt i "The Pianist":
#21 Antlion 15 år siden
For at være ærlig, så tror jeg næppe, at det er en film for dig.
Hahah okay, men det var da godt, at du kunne lide musikken! :)
#22 Skeloboy 15 år siden
#19 - den er på ønskelisten:)
#20 - det er et godt stykke til den der... 8/10
Mit favorit piano tema...fra The Piano...:)
#23 filmz-Narniabæver 15 år siden
Sort Kat, Hvid Kat:
#24 Antlion 15 år siden
Jeg fik en chok forleden dag, da jeg hørte Nymans noder bliver spillet på klaveret, af ingen anden end min egen moder. Til denne overraskelse, spurgte jeg hende selvfølgelig hvorfra i al verden, hun havde lært at spille Michael Nyman henne, hvortil jeg fik svaret: "Hvem er Michael Nyman?". Hun havde såmend fundet noderne i et tilfældigt hæfte, hun havde lånt på biblioteket. :)
#23:
Dejlig musik, dejlig film! Det er virkelig lang tid siden, at jeg hørt denne musik... Tak!
8/10!
---
[url= (Musik af: Philip Glass)[/url]
#25 tiany 15 år siden
Havde aldrig hørt om film før, så jeg undersøgte den lidt. Meget underfundigt koncept. Da jeg hørte musikken, var min første tanke at det havde jeg hørt før og efter lidt søgen på wiki fandt jeg frem til at den har været brugt i watchmen, så det er nok der jeg kender den fra.
Nummeret bliver lidt for langt i længden for mig. Synes klart bedst om midten af nummeret. Jeg synes Philip Glass har gjort det bedre, så derfor kun 6/10
Nu vil jeg snyde lidt, for det første er nummeret ikke fra en film, men fra en serie - for det andet er nummeret ikke originalt lavet til serien(originalen er af Bob Dylan), men er omarrangeret til brug i serien.
MEN jeg synes den afspejler den fantastiske musik som er at finde i serien:
[url= McCreary - All Along The Watchtower[/url]
#26 filmz-jonasgr 15 år siden
[url= Pianist[/url]
Et fantastisk nummer til en fantastisk film.
'Cause I'm evil"
#27 Antlion 15 år siden
Dog er det rart, at Frédéric Chopin stadig florerer i populær kultur. Hans 1. G-mol ballade er dog mit personlige favorit-stykke, som bliver visualiseret intet mindre end sublimt i "The Pianist":
#28 filmz-jonasgr 15 år siden
'Cause I'm evil"
#29 Skeloboy 15 år siden
#30 filmz-jonasgr 15 år siden
[url= Zhivago[/url]
Jeg kunne også have valgt af Maurice Jarres andre stykker, men jeg havde lige lyst til at lytter til dette smukke nummer.
'Cause I'm evil"