#30 Jeg er en sucker for de gamle klassikere og det er et smukt og meget passende tema til filmen:
9/10
I samme boldgade. Victor Young blev nomineret 22 gange til en Oscar for bedste musik, men modtog prisen posthumt, da han døde få måneder forinden Oscar uddelingen i 1957. Around The World in Eighty Days vandt ufortjent prisen for bedste film, foran 10 Commandments og The Giant, men prisen for bedste musik, er der ikke en finger at sætte på. Dette er nok det mest nostalgiske tema, jeg har hørt og jeg bliver aldrig træt af det. Temaet starter 0:45
[url= The World - Victor Young[/url]
Som et kuriosum, [url= boys version[/url]
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
#30: Dette er et af de få tilfælde hvor jeg ikke synes, originalversionen er den bedste version. (Jeg foretrækker denne version sunget af Connie Francis: [url=
#32 - det ganske fint, men jeg er faktisk meget mere til det i starten, som er taget fra The Kid...6/10...ikke noget ekstraordinært(hvis jeg da har forstået det korrekt, at det først er fra 1.31 man skal høre:)
Men her kommer The Kid, som også er starten på bn's link.
#33 Sorry Skeloboy!!! Vi røg ind over hinanden. Så får du også en med på vejen!!!
Et nummer, som virkelig passer godt ind i Chaplins film og akkompagnerer indholdet fint.
8/10
#32 Ja undskyld jeg hopper på igen. Jeg vil ikke bedømme versionen, men nummeret. Fantastisk smukt nummer, som virkelig giver associationer til den gamle Chaplins bedrifter og den store kunstners empatiske væsen.
10/10
Få numre ville kunne leve op til Gene Tierneys skønhed i Laura. Så er det jo heldigt, at det originale tema kan. Guldalder musik når det er bedst.
[url= - Main theme[/url]
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Måske vi skulle huske en spoiler warning...vil slet ikke se det fra Laura, for nåede lige at læse det var med klip fra filmen...:)...jaja, den er på ønskelisten:)
#35 - ja, det er en præstation man får kuldegysninger af
#34 Det er jo klassiker. Den får 8/10 herfra. David Raksin kunne iøvrigt være blevet 97 år i dag, hvis han stadig var i live.
Nå, nu er det sgu ved at blive for lyserødt med al den smukke musik I disker op med, så nu skal vi have noget maskulint og aggressivt filmmusik.
En af mine favoritvideoer: [url= "dirigerer" temaet fra "Capricorn One"[/url]. Vidoeklippene med Goldsmith er i virkeligheden fra indspilningen af "The River Wild", men det er meget godt klippet sammen.
#31 filmz-Bruce 15 år siden
9/10
I samme boldgade. Victor Young blev nomineret 22 gange til en Oscar for bedste musik, men modtog prisen posthumt, da han døde få måneder forinden Oscar uddelingen i 1957. Around The World in Eighty Days vandt ufortjent prisen for bedste film, foran 10 Commandments og The Giant, men prisen for bedste musik, er der ikke en finger at sætte på. Dette er nok det mest nostalgiske tema, jeg har hørt og jeg bliver aldrig træt af det. Temaet starter 0:45
[url= The World - Victor Young[/url]
Som et kuriosum, [url= boys version[/url]
#32 BN 15 år siden
#30: Dette er et af de få tilfælde hvor jeg ikke synes, originalversionen er den bedste version. (Jeg foretrækker denne version sunget af Connie Francis: [url=
Næste: [url= 'Smile' 1:31-5:01[/url]
#33 Skeloboy 15 år siden
Men her kommer The Kid, som også er starten på bn's link.
#34 filmz-Bruce 15 år siden
Et nummer, som virkelig passer godt ind i Chaplins film og akkompagnerer indholdet fint.
8/10
#32 Ja undskyld jeg hopper på igen. Jeg vil ikke bedømme versionen, men nummeret. Fantastisk smukt nummer, som virkelig giver associationer til den gamle Chaplins bedrifter og den store kunstners empatiske væsen.
10/10
Få numre ville kunne leve op til Gene Tierneys skønhed i Laura. Så er det jo heldigt, at det originale tema kan. Guldalder musik når det er bedst.
[url= - Main theme[/url]
#35 Antlion 15 år siden
Knægten i den scene spiller forresten formidabelt!
#36 Skeloboy 15 år siden
#35 - ja, det er en præstation man får kuldegysninger af
#37 filmz-Bruce 15 år siden
#38 Michael Andersen 15 år siden
Nå, nu er det sgu ved at blive for lyserødt med al den smukke musik I disker op med, så nu skal vi have noget maskulint og aggressivt filmmusik.
En af mine favoritvideoer: [url= "dirigerer" temaet fra "Capricorn One"[/url]. Vidoeklippene med Goldsmith er i virkeligheden fra indspilningen af "The River Wild", men det er meget godt klippet sammen.
#39 tiany 15 år siden
Når nu vi er inde på Goldsmith, så må det her være mit yndlingsnummer af ham. Man er jo trekkie :)
[url= Contact[/url]
#40 filmz-Is 15 år siden
Et fint og stemningsfuldt nummer - 7/10
Transformers: