Gravatar

#21 Benway 15 år siden

#19-20 Der er nok en vis sammenhængende tråd. Jeg er en total sucker for sort-hvide 60'er film om den dekadente overklasse, hvad enten det er Fellini, Buñuel, Resnais eller i dette tilfælde Franju, der står bag dem. :)
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#22 Antlion 15 år siden

jessup (18) skrev:
å skal jeg bedømme Judex oder was?

Nu havde jeg jo bedømt "Judex"-scenen, så jeg tænkte nu mere på "Liebe ist kälter als der Tod"-scenen i #16. Det er forvirrende, ja... :)

Antlion (16) skrev:
[url= ist kälter als der Tod" (1969, Rainer Werner Fassbinder)[/url]

Måske er denne scene lidt for fjern, hvis man ikke har set filmen, men I kan i det mindste nyde (eller hade) denne avantgardistiske indstilling, Fassbinder formåede at kreere med sin debut-spillefilm. Personligt synes jeg, at den (og hele filmen) er fantastisk!
Gravatar

#23 Ericmase 15 år siden

#18 Cool scene du fandt der. Har ikke set den, men 7/10 til scenen. Næste scene her: "Ha-ha, ha-ha, ha-ha, ha-ha, ha-ha, ha-ha, ha-ha, ha-ha! Oh, hee-hee, aha. Ha, ooh, hee, ha-ha, ha-ha!": ;)
The Movie Nerd is here...
Gravatar

#24 MOVIE1000 15 år siden

#23 elsker den scene den bliver vist på den helt rigtige måde især den måde jokeren kommer ind på sådan nogle scener skulle vi have nogle flere af:)
9/10
#23 men det er ikke en grine scene det der DET HER ER EN HAAHHAHAHHAAHAHHEHEHEIIHIHIHIHI SCENE
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#25 Skeloboy 15 år siden

#23 - hehe, grineren, men dog lidt for meh...7/10..

Når vi nu er ved det:

Den helt suverænt sjoveste scene fra Brain Dead
Gravatar

#26 filmz-Bruce 15 år siden

#25 Hmmm tjaaa tjoooo. Det er nok et plus at have set filmen og det har jeg ikke :) Jeg vil nok ende på en "midt imellem".

[url= Man Who Shot ...[/url]
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#27 Antlion 15 år siden

#26:

Atmosfærisk og poetisk scene fra Fords mesterværk, men filmen skal nu ses som helhed, før man virkelig kan prise denne scene. Det er trods alt filmens omdrejningspunkt, og det er her Ford indfører sit retslige paradoks, hvorpå Ransom bliver forslået som politisk repræsentant.

"The Man Who Shot Liberty Valance" er John Fords sidste store film, men muligvis også hans bedste, hvis du spørger mig. Den klassiske Hollywood-western døde med ham, og han vil altid stå som en af de bedste Hollywood-instruktører i min bog, da han brød genrens trivielle klichéer!

---

Jeg prøver endnu engang:

[url= ist kälter als der Tod" (1969, Rainer Werner Fassbinder)[/url]

Måske er denne scene lidt for fjern, hvis man ikke har set filmen, men I kan i det mindste nyde (eller hade) denne avantgardistiske indstilling, Fassbinder formåede at kreere med sin debut-spillefilm. Personligt synes jeg, at den (og hele filmen) er fantastisk!
Gravatar

#28 filmz-Bruce 15 år siden

#27 Det er absolut en af hans bedste. Jeg sætter personligt denne og How Green Was My Valley højest og Lincoln med Henry Fonda. Desværre nævnes han navn ikke så ofte mere, når de store instruktører opremses, hvilket du tydeligvis er enig i :)

Jeg har ikke set Fassbinders kortfilm, faktisk alt for få, men har lige bestilt Katharina Blums Tabte Ære (og må få fat i Berlin Alexanderplatz).

Scenen ser umiskendelig new wave inspireret ud, med Alain Delon hat og dejlige Hanna Schygulla som lækker tysk Anna Karina. Slutscenen med bilen, får mig absolut til at tænke i franske baner. Var han meget inspireret af den franske scene på det tidspunkt? Speciel musik valg, men vel blot supermarked muzak, når overfladen er skrællet af :)

8/10
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#29 Skeloboy 15 år siden

Nu når bruce ikke linkede til nyt, så tillader jeg mig at svare på #27..

7/10 på lydløs, 4/10 med soundtrack...det er meget, meget træls, synes jeg. Men rigtig fed kameraføring.

Fassbinder skal jeg klart dyrke noget mere. Har kun set Fear Eats The Soul...

Den her kræver man kan huske dialogen, har ikke kunne finde det med tekst:

Kyssescene fra Cinema Paradiso:

Synes selv det er et af de mest romantiske og rørende kys overhovedet på film...
Gravatar

#30 filmz-jonasgr 15 år siden

#29 Rigtig fed scene og en fantastisk film. Især når man kender konteksten er den en meget rørende scene. 9/10

Jeg har jo lige set The Seventh Continent og egentlig er denne scene ikke den bedste, men da jeg går udfra at det ikke er alle der har set den, gider jeg ikke at spoile det hele for jer og vælger dermed denne scene, som også er meget effektfuld:

"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"

Skriv ny kommentar: