#30 - han er jo grum, ham Haneke, og børn der græder i alvorlige film, går lige i hjertet på mig.
8/10
Her er fra en film, jeg slet ikke kan få ud af hovedet. Notesbogen har pigen brugt ca. 20 min af filmen på at få fat, så hun kan komme i skole: Og hullet i bjergvæggen er fra de buddhastatuer, som Taliban sprang.
Jeg ved slet ikke om den kan sige noget enkeltstående denne scene. Men ellers vil jeg egentlig bare gerne lave reklame for filmen:)..3.99 Euro på Play;)
#27 - Fassbender-scenen er fantastisk og minder mig meget om slutningen på 'Eyes Wide Shut'.
9/10
Var det desuden ikke denne film Christoffer Boe hentydede til, da han i Premiere udtalte, at fotografen i Fassbenders debutfilm ikke kunne håndtere et filmkamera!? :O
Pvt. Witt: "You ever get lonely, sergent?" Sgt. Welsh: "Only around people"
Var det desuden ikke denne film Christoffer Boe hentydede til, da han i Premiere udtalte, at fotografen i Fassbenders debutfilm ikke kunne håndtere et filmkamera!?
Jo, han har tydeligvis misforstået filmen, hvis du spørger mig...
Fassbinders fotograf, Dietrich Lohmann, holder i flere scener kameraet så længe foran en person, at man for første gang får forståelse for, hvad et billede i virkeligheden er. Klipningen er foretaget langsomt, dialogen er langsom og sjælden, og man bliver direkte chokeret, når kameraet panoreres i filmens afslutningsscene.
Fassbinder kreerede en ny forståelse af filmsproget, og ironisk nok blev filmen en kæmpe fiasko ved dens premiere (og åbenbart også blandt DRs anmeldere i dag).
Jeg har ikke set filmen, men scenen virker da ret effektivt. Det er rørende at se disse børn lege Taliban, ligesom børn i Vesten leger cowboys og indianere. Hvor Vestens børn måske vil binde en cowbay fast til en totempæl, vil Mellemøstens børn stene en stakkels pige for at hun har en læbestift. Interessant problematik, må jeg sige!
#35 - har ikke set filmen, men det er sgu en stærk scene det der. Den får en god 8/10...jeg kender faktisk heller ikke historien i Cabaret, udover at den foregår før WWII.
Nu skal vi til det lange take fra Atonement...det er et mindre kunststykke:
[url=
Edit: jeg skal altid til at skrive spoiler, når jeg poster et link...men hvornår er det en spoiler? I sådan en tråd tænker jeg, at det kun er ved slutningen, plot-twists og afslørende scener, f.eks.: hvem er morderen? nogen der dør osv...altså, meget, meget store ting
Synd resten af filmen ikke holder det høje, kunstneriske niveau.
Nu til en kontroversiel én (der for mit eget vedkommende er uden for bedømmelse):
Det mest rystende filmmord, jeg nogensinde har set, og vel sagtens filmhistoriens allergrummeste. Er spændt på at høre folks negative/positive argumenter hér.
Pvt. Witt: "You ever get lonely, sergent?" Sgt. Welsh: "Only around people"
#38 Scenen er lidt sindssyg, men fed er den da også! Måden de filmer på minder mig lidt om "Cloverfield" måden. Eller måske rettere filmingen. :) 7/10. Jeg tror at denne fightscene er noget bedre. For mig er den ivhertfald bedre, men hvad synes i? Kan desværre ikke finde den rigtige fight scene, men i lego kan jeg. Er det ok at jeg må bruge stop-motion? :)
#38 Jeg så lige en flig af et klip (har ikke set filmen) og nu er jeg sikker på, at jeg ikke skal se filmen. Det ligner en forkert rute gennem København en lørdag nat. Jeg prøver Antichrist i stedet. Ellers er det Salo, som er min ypperste "non again seeable" movie!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
#31 filmz-Bruce 15 år siden
#32 Skeloboy 15 år siden
8/10
Her er fra en film, jeg slet ikke kan få ud af hovedet. Notesbogen har pigen brugt ca. 20 min af filmen på at få fat, så hun kan komme i skole: Og hullet i bjergvæggen er fra de buddhastatuer, som Taliban sprang.
Jeg ved slet ikke om den kan sige noget enkeltstående denne scene. Men ellers vil jeg egentlig bare gerne lave reklame for filmen:)..3.99 Euro på Play;)
#33 RasmusFL 15 år siden
9/10
Var det desuden ikke denne film Christoffer Boe hentydede til, da han i Premiere udtalte, at fotografen i Fassbenders debutfilm ikke kunne håndtere et filmkamera!? :O
#34 Antlion 15 år siden
Jo, han har tydeligvis misforstået filmen, hvis du spørger mig...
Fassbinders fotograf, Dietrich Lohmann, holder i flere scener kameraet så længe foran en person, at man for første gang får forståelse for, hvad et billede i virkeligheden er. Klipningen er foretaget langsomt, dialogen er langsom og sjælden, og man bliver direkte chokeret, når kameraet panoreres i filmens afslutningsscene.
Fassbinder kreerede en ny forståelse af filmsproget, og ironisk nok blev filmen en kæmpe fiasko ved dens premiere (og åbenbart også blandt DRs anmeldere i dag).
#35 Antlion 15 år siden
Jeg har ikke set filmen, men scenen virker da ret effektivt. Det er rørende at se disse børn lege Taliban, ligesom børn i Vesten leger cowboys og indianere. Hvor Vestens børn måske vil binde en cowbay fast til en totempæl, vil Mellemøstens børn stene en stakkels pige for at hun har en læbestift. Interessant problematik, må jeg sige!
---
[url= (1972, Bob Fosse)[/url]
#36 Skeloboy 15 år siden
Nu skal vi til det lange take fra Atonement...det er et mindre kunststykke:
[url=
Edit: jeg skal altid til at skrive spoiler, når jeg poster et link...men hvornår er det en spoiler? I sådan en tråd tænker jeg, at det kun er ved slutningen, plot-twists og afslørende scener, f.eks.: hvem er morderen? nogen der dør osv...altså, meget, meget store ting
#37 BN 15 år siden
Mesterlig scene fra en mesterlig film, som jeg nød hvert øjeblik af, og som snart skal genses. 10/10
Her er en af mine yndlings-scener fra 'The Legend of 1900':
(Eventuelle nysgerrige kan se konklusionen på duellen her, omend det ikke er den del jeg har sat til bedømmelse:
#38 RasmusFL 15 år siden
Synd resten af filmen ikke holder det høje, kunstneriske niveau.
Nu til en kontroversiel én (der for mit eget vedkommende er uden for bedømmelse):
Det mest rystende filmmord, jeg nogensinde har set, og vel sagtens filmhistoriens allergrummeste. Er spændt på at høre folks negative/positive argumenter hér.
#39 Ericmase 15 år siden
#40 filmz-Bruce 15 år siden