Gravatar

#1001 BN 14 år siden

Collateral (1000) skrev:
#999: Det er en af de der sange jeg udemærket kender, men ikke har vidst hvem var med eller har tænkt på i mange år. Så faktisk meget rart.


Jeg er glad for, at jeg kunne hjælpe. ;-)

Har også selv tit prøvet det med sange, som man virkelig godt kan lide, men som er enten svære at opspore eller identificere.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#1002 Collateral 14 år siden

#1001: Jamen jeg siger mange tak i al fald :)
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#1003 filmz-jonasgr 14 år siden

#998 Det er noget musik jeg ikke kan relatere til. Det er fjollet ja, men det kan jeg sådan set også godt klare, men det er blot ingen nerve i det der bliver sunget. Og så er det meget rodet. 1/10

Et band jeg vist har valgt før, men sangen har ikke været her, og er blevet en ny favorit hos mig (desværre findes den ikke i en bedre udgave):


Lyrik
I am embracing the cold rushing in like ice to a diamond;
it's a new kind of rough you can find me in.

Ha-da-da-da-da-da

When the sail starts flapping in the wind I say, "Cool, that looks cool. Now do you think the second movement has too many violins?"

Ha-da-da-da-da-da

Don't get too close; you'll detect the west coast air in my chest and the way I hold it in there.
It's The Taming of the Hands That Came Back to Life when she synchronized swam on the ice in '03.

Oh, but enough about me.

Oh, will you live in the physical world?
Oh, will you live in the physical world?

I know explosions make debris, and catching it kind of suits you. Well it doesn't suit me.

She said, "My sails are flapping in the wind."
I said, "Can I use that in a song?"
She said, "I mean the end begins."
I said, "I know. Can I use that too?"

Will you live, will you live, in the physical world?
Will you live, will you live, in the physical world?
With the sun setting low and the shadows unfurled.
Can you live with the way they make you look unreal?

Will you live, will you live, in the physical world?
Will you live, will you live, in the physical world?
With the sun setting low and the shadows unfurled.
Can you live with the way they make you look unreal?
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#1004 Skeloboy 14 år siden

#1003 - den er noget rodet, synes jeg...men han synger på en rigtig fed måde, og det er en fed rytme, den kører. 6/10...kunne have fået mere, hvis der lige var skåret lidt af det overflødige væk.

Nu til Gogol Bordello...som for i øvrigt gav en helt afsindig fed koncert på Roskilde 2009



Nummeret er lidt langt, og man får lyst til at drikke og danse...:)
Gravatar

#1005 NightHawk 14 år siden

# 1004 -

Hehe, ja der er sgu da godt gang i festen må man sige, men 9 min. balkan polka på fuld udblæsning bliver i sidste ende lige en tand for meget for mig, så jeg lander på, 5/10. :)

Nu til en engelsk skønhed som der blev snakket om for nylig i "Hvad laver du nu" tråden. Hun plejer normalt at lave afdæmpede og meget afslappende numre, men jeg har i stedet valgt en sang med hende fra det nyeste album, som er det stik modsatte. Et ret spøjst men meget smukt nummer med en lettere spooky stemning. :



"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#1006 Batsy 14 år siden

#1005, spøjst nummer og spokky ja! 7/10 dog ik noget jeg høre normalt




virkelig et godt nummer!
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".



Gravatar

#1007 Collateral 14 år siden

#1006: Er ganske fedt, rigtig fedt storladent omkvæd. Forsvinder dog lidt i mængden af denne type musik.
4/6

Nu noget Black Sabbath:

"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#1008 Muldgraver 14 år siden

Black Sabbath er bare genialt. Med en tyngde og musikalsk fleksibilitet som mange nutidige metalbands kunne lære meget af. Og når de nu fejler især på heavyness, er det godt man kan gå tilbage til Sabbath og få både kværnet sit mellemgulv og en solid syreekstases udtryk. Dette nummer er behersket, musikken kæles frem af sløvt deliriøse muser, og Ozzys vokal forstærker drømningerne og kraniet er en sort havskal: 6/6

[url= - Crystal Mountain[/url]
"Mørk ånde i det grønne krat." G. Trakl
Gravatar

#1009 tiany 14 år siden

#1008
Jeg har altid svært ved at udtale mig om denne type musik, da det ikke er en genre jeg selv hører. Nogen vil nok sig at jeg burde lade vær med at udtale mig, men jeg prøver alligevel.

Jeg kan se nummeret er fra 1995, til trods for dette får jeg lidt et Guitar-Hero feel af musikken (på den gode måde) - men lyrikken er noget andet, jeg synes ikke sangen passer til musikken, jeg vil næsten mene at musikken ikke er vild nok til sangen. Til trods for at der bliver slået gevaldigt på trommen :D
Men jeg synes godt nok den spanske guitar i slutningen er fuldstændig malplaceret, da den kommer ind på et for sent tidspunkt.
Jeg må svinge mig selv op på en 4/10


Nu trænger vi til en ordentlig indsprøjtning af 80er pop :D


Desværre er videoen ikke den bedste kvali, hvilket også forklares i infoboksen til videoen.
Valar morghulis
Gravatar

#1010 Batsy 14 år siden

1009# Jeg kan ik tåle nutidens pop, men 80 ere pop er møg bedere men ik min gerne 6/10

Det ik musik med sang i, men skal sige det lyder rigtigt godt, It proves that Batman Has Great music !!! Soundtrack




i behøver ik høre det hele, men det er en god lydkvalitet (: i videon


Selvom det ik slår de gamle series Musik (:
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".



Skriv ny kommentar: