Gravatar

#201 duuk74 15 år siden

#200

Hvis du kan lide Skindred, vil du muligvis også synes om deres gamle band Dub War.

Jeg er personligt mest til Dub War, mens synes også der er et par fede numre på Skindred skiven.

Jeg havde engang deres album Pain, men fik vist solgt det da jeg solgte alle mine gamle heavy cd'er :(

Her er en lytter:

http://www.emusic.com/artist/10566/10566753.html?f...
100.000 lemmings can't be wrong
Gravatar

#202 filmz-yoshimura 15 år siden

Solgte alle dine heavy-cd'er?! Fik du en hjerneblødning, eller hvad?

Me not understand :o)
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Gravatar

#203 filmz-Kadann 15 år siden

#201 -

Nice, det må jeg lige checke ud, takker. :)
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#204 NightHawk 15 år siden

# 199 –

Det var suverænt en af de bedste rockballader, (det kan man vist godt kalde det), jeg har hørt i lang tid. Smuk melodi, stærk vokal og i det hele taget bare gennemført lækkert lavet hele vejen rundt, med plads til både en forrygende keyboard og guitarsolo. Kan ikke se hvad der holder den tilbage fra at ku’ få topscore, så jeg gir sgu 10/10.

Kender selv intet til bandet, så har du evt. et album eller to du kan anbefale ? :)

--------

Oven på en god omgang rock af den bundsolide slags, skal vi nu ud af en helt anden musikalsk og eksperimenterende vej med denne sang, som jeg er kommet til at holde af helt uventet, efter jeg for nylig fik lyst til at smide Madonnas mesterlige album Ray of Light på anlægget. Ud af 13 numre er der kun to som falder igennem, hvor imod resten, og den som i kan høre nedenunder, stadig holder 10 år senere. I samarbejde med William Orbit lykkedes det endnu engang for Madonna at forny sig, hvilket udviklede sig til 5 mega hits derfra ; ”Drowned World”, ”Ray of Light”, ”Nothing Really Matters”, ”Power of Goodbye” og den evigt smukke ”Frozen”. Da de fleste nok har hørt disse, fik jeg lyst til at lægge et af de andre numre op, som jeg mener burde ha’ fået mere opmærksomhed. Dette er original udgaven og ikke et remix, hvis nogen evt. sku’ være i tvivl. Enjoy :)


"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#205 duuk74 15 år siden

#202
Mener det var fordi jeg skulle ud og rejse.
Men jo det var ikke det smarteste, fik heller ikke en skid for dem, og nu hvor jeg har fået min 2. metalåbenbaring, savner jeg sgu lidt nogle af de gamle skiver.
100.000 lemmings can't be wrong
Gravatar

#206 filmz-yoshimura 15 år siden

#204 Opeth er lidt svære at anbefale, især når du kun har hørt dette ene nummer, som adskiller sig en del fra hovedparten af det, de laver. Deres musik (som vel bedst kan kaldes progressiv death eller noget i den dur) er kendetegnet ved at variere meget mellem stille og hårde partier, tungt metal blandet med melodiske, akkustiske passager.

De har lavet et helt album udelukkende med stille sange (Damnation), som du måske kunne give en lytter. Ellers vil jeg sige, at nogle af højdepunkterne i deres diskografi er Blackwater Park og Ghost Reveries.

[url= Grand Conjuration[/url'> er et andet godt eksempel.

Et eksempel på et stille nummer fra Damnation kunne være [url= Leaves.
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Gravatar

#207 NightHawk 15 år siden

# 206 -

Nu fik jeg endelig tid til at høre sangene igennem og jeg synes alt du har lagt op her lyder usansynligt fedt og er meget varierende, hvilket helt sikkert kun er et plus i min bog. Jeg har besluttet mig for at gi' "Damnation" og "Watershed" en chance, så nu er de blevet bestilt inde på Amazon.

Tak for anbefalingerne. :)
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#208 filmz-jonasgr 15 år siden

#204 En anelse for poppet i mangel af bedre udtryk. Ellers et ret vellykket album, især Frozen er god.

Lad os tage et smut til USA og høre Valencia : http://de.youtube.com/watch?v=IQME6ehweaY
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#209 filmz-yoshimura 15 år siden

#207 Glæder mig, at du kunne lide det :o) Hvis du kan lide de to skiver, du har bestilt, vil jeg anbefale Ghost Reveries, Blackwater Park, Deliverance og Still Life (i nævnte rækkefølge) ... og så naturligvis den nyligt udkomne Roundhouse Tapes live-dvd :o)

Send mig gerne en PM og fortæl, hvad du synes om skiverne, når du har fået lyttet lidt til dem.
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Gravatar

#210 Chili bom bom 15 år siden

#208
Det er udemærket men jeg er ikke helt så glad for forsangerens stemme må jeg indrømme. :) 6/10.

Og nu til noget HELT andet...tænkte på denne sang forleden fordi det begyndte at sne og i filmen sner der også til denne sang og den er egentlig ret hyggelig synes jeg :)

:
"Livet er fan'me til at holde ud" - Buster

Skriv ny kommentar: