Gravatar

#1391 Skeloboy 13 år siden

Klassisk nummer...superfedt. Er ikke den store punkfan, medmindre vi taler den gamle stil fra 70'erne.9/10

Nu til noget blødt, smukt og superdejligt!



EDIT: hehe, det måske ikke helt fair...fik ikke hørt nummeret færdigt, men nu har jeg også hørt det utrolig mange gange før...London Calling, that is
Gravatar

#1392 NightHawk 13 år siden

# 1391 -

Umm, jeg elsker fanme den sang. Afgjort et af mine yndlingsnumre med Katie Melua, hvor hendes fløjlsbløde stemme går lige i hjertet og herefter sender mig direkte i drømmeland. Som du selv helt rigtigt har skrevet ; smukt og superdejligt! 10/10.

Har du i øvrigt fået hørt hendes nye album "The House" ?

---------------

I går aftes sad jeg og surfede lidt rundt på youtube, og lagde så mærke til et hjerte der var placeret ved siden af logoet. Det måtte jeg naturligvis lige tjekke ud og vupti, ja så landende jeg pludselig midt ovre i et velgørenheds-show, der vist nok hed "Project Awesome". Her var en sangerinde ved navn Kina Grannis i gang med en live-version af et skønt nummer, som jeg straks forelskede mig i. Det er typisk afslappet singer-songwriter stil og klinger usansynligt godt i mine ører :

"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#1393 BN 13 år siden

#1392:

En dygtig sangerinde og en god sang. Det er en fornøjelse at høre den her slags musik indimellem. 7/10

Her er et live-nummer fra 1960'erne - et nummer der helt giver mig lyst til at rejse til Italien igen:

http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#1394 Antlion 13 år siden

#1393:

Udmærket. Connie Francis har en eminent sans for musikalsk tid. 7/10!

[url= Cassidy - Funeral March[/url]
Gravatar

#1395 Collateral 13 år siden

#1394: Prøv lige at spørge om jeg blev overrasket? Det er godt nok et flot stykke musik. Det er længselsfuldt og storladent, og siver ærlig talt bare helt ind i kroppen når man lytter til det. Det er simpelthen dybt rørende. 10/10

Jeg er dog lidt forvirret over hvor det er fra? Der står "Tree of Life" på YouTube, men det er en film som ikke engang er udkommet endnu, og hvis soundtrack er lavet af en eller anden Desplat gut. Hjælp?

I mellemtiden kan i jo få lov at vurdere denne sang, som jeg selv, i skrivende stund, er i gang med at høre for første gang:
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#1396 Antlion 13 år siden

#1395:

Det stammer fra traileren til "The Tree of Life" ([url= hvor musikken fusioneres med Bedřich Smetanas "Vltava (Die Moldau)" fra Má vlast. Alexandre Desplat komponerer ganske rigtig musikken til filmen, men denne trailer-musik er komponeret af Patrick Cassidy. Om Malick også vil bruge dennes musik i filmen, ved jeg ikke.
Gravatar

#1397 Collateral 13 år siden

#1396: Kan man så ikke skaffe den separat?
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#1398 Antlion 13 år siden

#1397:

Windham Hill Records har blandt andet udgivet værket "Famine Remembrance", som du kan finde "Funeral March" på.
Gravatar

#1399 Collateral 13 år siden

#1398: Skriver jeg lige bag øret. Takker :D
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#1400 Skeloboy 13 år siden

#1395 - 8/10 til det nummer. Det gamle Mercyful Fate er superfedt. Især Melissa-albummet.

Nu til noget elektronisk! det kan tælles på en hånd, hvor mange elektroniske band, jeg er fan af(altså, band, hvor elektronisk musik er primært. Rammstein tæller f.eks. ikke med): Depeche Mode, ældre Prodigy, men nu også disse:

Skriv ny kommentar: