Gravatar

#1381 I.F.F. 13 år siden

er det kun os 2 tilbage i tråden, er bæveren gået i vinterhi?
Are you not seeing the rare bird on my shoulder?
Gravatar

#1382 BN 13 år siden

#1380:

Musikken lyder ellers meget stemningsfuld, ja, det lyder lidt som noget filmmusik. Men desværre lyder nummeret også som én laaaaaang intro til et nummer, der aldrig går i gang. Det kører bare i det samme og det samme, uden at komme nogen vegne. I nogle tilfælde kan et par akkorder sagtens være nok til et helt nummer, men ikke her.

Her er et andet nummer, hvor der også kun bruges et par akkorder:



http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#1383 Collateral 13 år siden

#1382: Lækker musik. Som massage for øregangene, og med en mørk lækkerhed, jeg kan ikke beskrive det bedre end det. 10/10.

Er fortsat igang med at udforske rockmusik fra 60erne - 80erne. Styx er et af navnene jeg faldt over:
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#1384 Skeloboy 13 år siden

Humble Pie
Vanilla Fudge
Blue Cheer
Mountain
Free
Gentle Giant
MC5
Iron Butterfly

Og de lidt yngre: Diamond Head og Rush

Prøv med nogen af dem :), selvom jeg er sikker på, du nok er stødt ind i nogen af dem.
Gravatar

#1385 Collateral 13 år siden

#1384: Var på wikipedia for at lede efter rockbands især fra 60erne og 70erne, og har begyndt at få interesse for ting som Journey, Boston, Styx, Twisted Sister, Eagles, Jefferson Airplane, Jimi Hendrix, Kiss og Lynyrd Skynyrd. Mange af dem har jeg naturligvis kendt til på forhånd, men har været i gang med at lytte til mere af deres musik, og læst om visse af dem.

Rush og Diamond Head har jeg godt lidt viden om. Især Rush er jeg allerede lidt glad for. Resten har jeg ikke det store kendskab til, men skal nok skrive dem bag øret (eller bare på min iPod)
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#1386 Skeloboy 13 år siden

#1385 - Jimi Hendrix er jeg stor fan af. Jefferson Airplane er også rigtig fedt, mens Eagles og Lynyrd Skynyrd har lavet nogle fede ting også. Resten er lidt for 80'er-fesen til mig :)

Glemte et band: Grand Funk Railroad
Gravatar

#1387 filmz-jonasgr 13 år siden

Det kommer selvfølgelig også lidt an på hvad man kan lide af musik.

The Clash synes jeg har lavet 70ernes måske bedste album.
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#1388 Collateral 13 år siden

#1386: Styx & Journey kan jeg nu ellers rigtig godt lide. Men er nok også lidt tiltrukket af den stil.

#1387: Clash skal jeg da også have lyttet lidt mere til :)
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#1389 Lord Beef Jerky 13 år siden

Captain Beefheart for helvede!
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#1390 filmz-jonasgr 13 år siden

Styx er ikke lige min stil, men jeg kan forstå at du kan lide dem hvis du er til Journey (minder mig i øvrigt om serien The O.C.). I hvert fald første halvdel er den der meget poporienteret tilgang som man så masser af i 80erne. Der er så et mellemstykke hvor der går lidt rock, næsten jazz, i den. Egentlig er det et fint komponeret nummer, men jeg er ikke så meget til det tunge klaverspil og den bløde bas. 5/10.

Nu snakkede jeg om The Clash og så kan vi jo ligeså godt tage et nummer med dem:
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"

Skriv ny kommentar: