Gravatar

#1611 Antlion 13 år siden

#1607:

Et af de bedre The Guess Who numre, som dannede fundamentet for deres musik. Banalt, men den, ja rystende, tempodrevne komposition er ørehængende. 7/10!

I anledning af Dylans 70 års jubilæum, skal vi lige have den absolut bedste cover-version af "It's All Over Now, Baby Blue", som velsagtens er bedre end originalen:

[url= Floor Elevators - Baby Blue[/url]
Gravatar

#1612 MMB 13 år siden

#1611

Bedre end originalen? No fucking way...

Anyway, versionen er da fin nok, og vokalen er meget fin, selvom den ikke har Dylans gennembrudsstyrke. Rent instrumentalt ved jeg ikke helt, hvad jeg synes om det, lidt mærkeligt, men egentlig meget godt. Jeg kan dog ikke helt fornemme nogen "oprigtighed" i nummeret. Der mangler efter min mening noget indlevelse.

6/10

Næste sang bliver Dylan's Highlands fra mesterværket Time Out of Mind. Sangen ligger ikke på YouTube, så det bliver et link til Grooveshark. I skal bare følge linket og klikke på Play knappen ud for Highlands ved albummet Time Out of Mind. Sangen varer forresten næsten 17 minutter, så det kræver noget tålmodighed. :)
http://grooveshark.com/#/search?q=bob%20dylan%20hi...
Gravatar

#1613 Collateral 13 år siden

BN (1610) skrev:
P.S. Et lille musik-tip til dig med samme band:

Bandet er skrevet bag øret :)
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#1614 Fellaheen 13 år siden

Bestemt ikke bedre end originalen! Men god lyd ikke desto mindre, støjende på den helt rigtige måde ;)

--

Meget ligesom de bedste sange fra Modern Times som er den eneste sene Dylan-udgivelse jeg har hørt sådan intensivt. Fedt nok og alt det, men jo ikke det samme som 60'er-Dylan. 7/10

Og så til Bob Dylan på sit absolutte højdepunkt:

Bob Dylan - Ballad of a Thin Man
Die Geburt der Tragödie aus dem Geiste der Kino
Gravatar

#1615 Antlion 13 år siden

#1614:

Jeg ved ikke, hvad det er, Mr. Dylan, men det er magisk. Dylans bedste nummer fra hans bedste album. 9/10!

Og nu til lidt "syrerock" fra Zambia. Ja, i takt med krautrocken opstod den såkaldte Zamrock, omend som en noget mere beskeden nybølge:

[url= - Africa[/url]
Gravatar

#1616 MMB 13 år siden

#1615

Står du og siger, at du ikke vil give et eneste Dylan nummer 10/10? Jeg ved godt, at din bedømmelse ikke nødvendigvis udelukker, at der er et nummer til 10/10, men det er tæt på...
Gravatar

#1617 Antlion 13 år siden

#1616:

Ja. Der findes til gengæld mange, der er tæt på. Er der så overraskende?

Hvor mange albums/sange vil du da give 10/10, rundt regnet?
Gravatar

#1618 MMB 13 år siden

#1617

Jeg kan i hvert fald godt finde 10 sange. Med hensyn til album er det sværere... Måske 3-5 vil jeg skyde på.

Og ja, det er overraskende :P
Gravatar

#1619 Skeloboy 13 år siden

Foeller (1616) skrev:
Står du og siger, at du ikke vil give et eneste Dylan nummer 10/10?

Jeg er helt overbevist om, at jeg ikke vil give et eneste Bob Dylan mere end 8/10...men ok, mangler dæleme at høre meget :)
Gravatar

#1620 MMB 13 år siden

#1619

Wow... Men okay, min musiksmag er måske også mere i den boldgade...

Skriv ny kommentar: