Gravatar

#321 NightHawk 15 år siden

# 320 -

Hehe, selv om jeg elsker de to og deres fortolkning af Springsteens klassiker, så holder jeg nu også stadigvæk mest af original udgaven. :)

Jeg plejer at tjekke deres blog og fansiden, som jeg tidligere har linket til, et par gange om ugen, så du kan roligt regne med, at jeg skriver til dig ligeså snart der sker noget ang. det nye album. Det eneste jeg kan tease med lige nu er et par billeder fra øvelokalet samt et par nye promo fotos. Men de er til gengæld også ret nice. :)

http://www.teganandsarafans.com/pictures/displayim...

http://viewmorepics.myspace.com/index.cfm?fuseacti...

Noah and the Whale sangen har jeg hørt en del gange og det er sgu bare et rigtigt rart og hyggeligt nummer, som man ikke kan undgå at sidde og gynge med på. Et meget enkelt nummer som til gengæld har den store fordel, at man bare blir i super godt humør af at lytte til det. 8/10. :)

Jep, og nu skal vi så et stykke tilbage i tiden og høre en usansynligt cool og funky nummer, som efter min mening stadig holder 110 % idag :


"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#322 Bobby Singer 15 år siden

#321 -

Må indrømme at det nummer ikke rigtig siger mig noget, jeg synes ikke rigtig, at det har noget som skiller det ud fra så mange andre pop numre. Nu har det nok også noget at gøre med at popgenren heller ikke siger mig det store, dog med enkelte undtagelser, og specielt ikke når vi snakker om boy eller girlbands, eller hvad det nu hedder, så står jeg helt af, for de lyder allesammen ens i mine øre og jeg finder det knapt så interresant. Derfor kan jeg ikke give det her nummer mere end 2/10.

Nu har det nok også noget at gøre med, at pop genren ikke ligefrem er min yndlingsgenre, men som sagt med visse undtagelser.

Men efter vi har haft en del numre i den blødere eller mere poppede ende, vil jeg nu slå et slag for, at vi ikke helt skal glemme, at der også er noget, der hedder hævy mætal og derfor kommer der nu en gammel Metallica klassiker på banen:

Idjit
Gravatar

#323 BN 15 år siden

#322:

Den type musik siger så til gengæld ikke MIG det fjerneste. Det er livstræt, deprimerende musik med alt for meget "nøj, hvor er vi bare vilde og seje og rebelske"-stemning over sig. Metallica og mange andre heavy metal-bands lider i øvrigt af det latterlige Rolling Stones-syndrom: De tror, de kan blive ved med at give den som evigt unge rebeller.

2/10 (det ene point for deres gode samspil, det andet point til bandets dansker for at have scoret en flot og dygtig skuespillerinde :-) )

Nej, så er jeg mere til et nummer som det her:

http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#324 dyg 15 år siden

Hvad så med Sweet? De spiller da også stadigvæk, her 150 år efter de blev dannet. Men det er måske tilladt for dem fordi de ikke er rebelske?
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#325 Bobby Singer 15 år siden

#323 -

Ja vi er i hvert fald ikke enige når det kommer til musik, det beviser du glimrende med denne rædsel af et nummer. De skal dog have 2/10 (det ene point for de kiksede frisurer, det andet fordi at forsangeren er ret god til lip sync på det nummer, som de tydeligvis ikke spiller live) ;)

NU skal vi høre et gammelt Led Zeppelin nummer som stadig holder 1000000010% i dag:


Idjit
Gravatar

#326 filmz-Bruce 15 år siden

Stones er ikke rebeller. De gør bare det de altid har været bedst til og det er der ingen sidste salgsdato for, selvom mange yngre da gerne ynder at påstå dette.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#327 duuk74 15 år siden

Jeg vil godt lige, som en indskudt bemærkning lige give nummeret i #322 topkarakter.
100.000 lemmings can't be wrong
Gravatar

#328 BN 15 år siden

#324 - nayze:

Hvad så med Sweet? De spiller da også stadigvæk, her 150 år efter de blev dannet. Men det er måske tilladt for dem fordi de ikke er rebelske?


Du misforstod mig vist: Jeg har kun respekt for, at Rolling Stones fortsætter på deres ældre dage med at udgive plader og spille koncerter. Det er da godt gået.

Min pointe var og er, at selve deres image og attitude i musikken virker lidt ufrivilligt komisk på mig: Mick Jagger og Ron Wood med deres lange hår (de er begge over 60 år), Mick Jaggers sceneoptræden og det at de fastholder et image (som rebeller/ungdomsoprørere), som de har haft siden 1960'erne. ... Hvad med lidt fornyelse?

Hvad The Sweet angår, så er forsangeren død for flere år siden, og The Sweet interesserer mig ikke det mindste som hverken studie- eller liveband. Den omstændighed, at der idag findes to udgaver af bandet (ligesom i tilfældet med Big fat Snake), og der i begge kun er ét af de oprindelige bandmedlemmer, gør i mine øjne nutidens The Sweet til et fjollet fænomen.

#325 - Castiel:

Ja vi er i hvert fald ikke enige når det kommer til musik, det beviser du glimrende med denne rædsel af et nummer. De skal dog have 2/10 (det ene point for de kiksede frisurer, det andet fordi at forsangeren er ret god til lip sync på det nummer, som de tydeligvis ikke spiller live)


Haha, aner jeg lidt fornærmethed mellem linjerne? Du skal nu ikke tage det så tungt - folks smag er jo bare forskellig. :-) Og når man i en tråd som denne hele tiden skal have næste mand/dame til at give karakter til et nummer, man selv synes godt om, så vil der uundgåeligt komme nogle nedsablinger af éns yndlingsmusik indimellem. ... Iøvrigt bryder jeg mig faktisk ikke særlig meget om The Sweet's tyggegummi-glitterpop, men lige det her nummer har mere tyngde over sig end deres øvrige repertoire.

Hvad er i øvrigt din pointe med, at The Sweet ikke spiller/synger nummeret live? Det Metallica-nummer, du selv linkede til, var da heller ikke en live-indspilning. Jeg valgte denne playback-optræden fra TV, fordi det var det eneste jeg umiddelbart lige kunne finde. The Sweet var i 1970'erne et meget populært live-band - omend ikke hos mig.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#329 filmz-yoshimura 15 år siden

#322 Vil gerne give min fulde opbakning til MoP - ren magi :-)

Derudover synes jeg, det vil være ærgerligt, hvis denne tråd skal 'ødelægges' af indlæg om angreb på/forsvar af folks valg af musik. Det er klart, at de numre man vælger at linke til herinde, er numre, som man selv føler noget for og har en personlig investering i, men man er jo bare nødt til at være forberedt på, at ikke alle har samme smag som en selv og derfor kan finde på at nedsable/tilsvine ens kæreste musikalske minder og deslige. Det har jeg selv oplevet (både givet og taget imod), og det må man bare leve med.

Get over it - keep the music playing!

:-)
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Gravatar

#330 NightHawk 15 år siden

# 329 -

Hørt! Jeg er fuldstændig enig med dig, Keep the music rolling. :)

Selv om jeg f. eks. selv holder af sangen i #321, ja så acceptere jeg fuldt ud at Castiel ikke har samme smag. Sådan er det bare og det er sgu cool nok.

Synes for øvrigt også det var et fedt nummer med Metallica. :)
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."

Skriv ny kommentar: