Gravatar

#1761 Skeloboy 13 år siden

Whispering Horse (1760) skrev:
Jeg blev lige tweeted med et nyt nummer fra Real Estate :
Altså, tjo...det er sgu ikke lige mig...det meste irriterer mig i sangen: guitar, trommen og især den der stemme, hvor der er så meget klang på...2/10

Et band, som jeg så på Fællestival sidste år:
The City Kill

Og det er nummeret Caddy, I skal bedømme. Det er ikke på Youtube
Gravatar

#1762 MMB 13 år siden

#1761

Nummeret er sådan set fint nok. Det virker rimelig gennemført, men nummeret mangler gennemslagskraft. Selvom vokalen er meget god, så mangler sangen det sidste, før den flytter sig fra jævnt kedelig til meget god.

5/10

Nu er det tid til Oasis nok bedste post 2000 sang:
Gravatar

#1763 BN 13 år siden

#1762:

Ikke værst. Jeg bryder mig ikke særlig meget om Oasis, men kan sagtens se visse kvaliteter ved dele af deres musik. Det nummer vil jeg give 6/10, da jeg godt kan lide arrangementet og til dels også hans sangstemme. Men i længden savner jeg noget mere variation i hans måde at synge på, ja, noget mere udsving, noget mere følelse.

Det følgende er en cover-version af et Oasis-nummer. Og mens originalen aldrig har sagt mig det store, åbnede denne sanger i den grad op for nummeret og skabte - med sin anderledes drejning af tonerne og sit anderledes arrangement - en overordentlig stemningsfuld og melankolsk sjæler, som idag hører til mine favoritter:

http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#1764 MMB 13 år siden

#1763

Hehe, fair nok. :) Jeg synes dog sangen sidder lige i røven, som en fodboldspiller engang sagde... Anyway BN. Kom lige med dit svar i SHEEP-tråden :D
Gravatar

#1765 Slettet Bruger [793357783] 13 år siden

Ryan Adams kan til tider være ganske OK. Dog helt klart bedste med The Cardinals. Nummeret siger mig ikke det store, hverken det fra Oasis eller coverudgaven af Ryan Adams. Det er dog en helt anden neddæmpet version i forhold til originalen. Det klæder det lidt, men nummeret rykker sig bare aldrig ud af flækken. 4/10.

Et af de bands som har dannet indiegenren tilbage i 1980erne og samtidig et af de bedste fra den periode. I øvrigt instrueret af Todd Haynes:

Wisdom's a gift, but you'd trade it for youth.
Gravatar

#1766 Antlion 13 år siden

#1765:

Et meget... omstridt stykke musik. Lyrisk set er det meget interessant, men bag den overjordiske atmosfære, er der ikke meget at komme efter. 5/10!

Og nu til soundtracket fra N64-klassikeren "GoldenEye 007":

[url= Norgate, Grant Kirkhope & Robin Beanland - Statue[/url]
Gravatar

#1767 Skeloboy 13 år siden

Well...det er computermusik...det er intet uden at kende baggrunden, IMO...3/10

[url= - Declare Independence[/url]
Gravatar

#1768 Collateral 13 år siden

#1767: Super fed sang, og også en virkelig vellavet musikvideo! For at uddybe tror jeg det er den konstante udvikling nummeret er i der fungerer så godt, og ligeledes er der en aggressivitet som fungerer godt, både i Björks vokal, lyrikken og i selve musikken.

9/10

Jeg fortsætter mit 60er trip og byder her på et styks kvindelig vokalist der ikke alene har en flot stemme, men ligeledes forstår at levere rå og velbalanceret emotionalitet:
[url= Springfield - Anyone Who Had a Heart[/url]
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#1769 BN 13 år siden

#1768:

Jeg kan bedre lide Dionne Warvicks udgave af nummeret, men Dusty Springfields udgave kommer tæt på. Jeg tror faktisk, jeg skal have anskaffet mig den. 9/10

http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#1770 Sweetiebellefan 13 år siden

Mike Oldfield er Gud.

10/10

Så er der dette års Kontor Sunset Chill mix på 12 minutter.

Twilight Sparkle: "Real friends don't care what your cover is. Friendship is a wondrous and powerful thing.

Skriv ny kommentar: