Gravatar

#1751 Antlion 13 år siden

#1750:

Meget Björk'sk. "These tears you cry..." - det akkompagnerer kompositionen ganske fint, men lyrik og vokal er for påtrængende. 6/10!

[url= Raben - Berlin Alexanderplatz: Franz B. - Allein[/url]
Gravatar

#1752 Batsy 13 år siden

Skeloboy angående metal så kan jeg godt lide den her;


Du kan umuligt kalde den Hard Rock =P den har den tunge aggersive tone og sanger, og et fedt riff og noget af en fed trommeslager!
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".



Gravatar

#1753 Skeloboy 13 år siden

#1752 - hehe, ja, det er metal. Men er ikke stor fan af Killswitch Engage...der er alt for meget skønsang....og så er det meget ungt musik...

Men så prøv at tjekke følgende bands:
God Forbid
Lamb of God
Parkway Drive
Shadows Fall
Trivium
All That Remains
Gravatar

#1754 Collateral 13 år siden

#1753 Lamb of God og Trivium er super fede!
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#1755 Batsy 13 år siden

1753# Jeg vidste godt du vil sige at der var for meget skønsang =P og ja det er meget moderne metal!

God forbid, Lamb of god, og især Trivium lyder rigtig fede men resten er jeg ikke så vilde med, jeg vil kunne helst kunne synge med og forstå hvad de synger =P


"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".



Gravatar

#1756 Skeloboy 13 år siden

#1755 - hehe. Ren vokal kan være superfedt...men det må ikke være alt for overdrevet. Ældre Soilwork og Machine Head er gode eksempler på, hvor det fungerer. Og danske Mercenary, men det er selvfølgelig lidt noget andet, eftersom det er 80'er vokal.

Antlion (1751) skrev:
Peer Raben - Berlin Alexanderplatz: Franz B. - Allein

Synes den mundharmonika bliver lidt irriterende i længden, men kan godt lide baggrundstrommerne. Dog siger nummeret mig ikke specielt meget, og er ret sikker på, det vil være bedre, hvis jeg havde set Berlin Alexanderplats. 5/10

Kan ikke huske, om jeg har linket til dette nummer før...men i så fald tåler det sagtens to bedømmelser :)

[url= Straits - Private Investigations[/url]

Apropos den tidligere snak om 10/10 til musik, ligger den klart på 10/10 for mig - og nok i top5 over all-time favoritter
Gravatar

#1757 Antlion 13 år siden

#1756:

Truende og betagende. Den klassiske samt elektriske guitar og klaveret akkompagnerer hinanden enestående, men xylofonen (?) og derefter beatet opbygger ikke den ellers velkomponerede atmosfære troværdigt. 7/10!

[url= Reed - The Bed[/url]
Gravatar

#1758 PredatorX 13 år siden

Trivium er et af de værste bands på denne jord. Afskyeligt kopierings musik. FY for satan!

thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#1759 Lord Beef Jerky 13 år siden

#1758 Amen!
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#1760 Slettet Bruger [793357783] 13 år siden

#1757 Jeg er ikke så velbevandret i Lou Reeds musik, men han har så også produceret rigtig meget. Jeg kan dog rigtig godt lide Velvet Underground og kender også godt noget af Reeds musik.

Selve nummeret her kan jeg også godt lide. Der er en vis form for melankoli over nummeret, selv om det jo er et ret dystert nummer. Reeds forholdvis dybe vokal (som jeg dog husker som mere dyb normalt) står i god kontrast til de mere lyse toner i nummeret. 8/10

Jeg blev lige tweeted med et nyt nummer fra Real Estate :
Wisdom's a gift, but you'd trade it for youth.

Skriv ny kommentar: