Monotoni-dyrkende tomhed gået i selvsving. Dog ville musikken være perfekt til at udtrykke vanvid i en eller anden film om en person eller situation, der går amok.
3/10
Her er et nummer fra dengang Gnags stadig kunne lave god musik (hvilken imo er 26 år siden):
Fake Empire er et fantastisk nummer... jeg ved dog ikke om man kan kalde The National for indie rock, selvom mange gør det. Det er vel bare et rockband på lige fod med mange andre.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
#1863 - vil da helt klart mene, at det band er indie rock. Men den betegnelse er selvfølgelig også utrolig bredt og bare en slags rodekasse, hvor man putter lidt mere skævt rock ind
#1864 Ja præcis, men jeg synes nu stadig The National er meget standard rock. Jeg har i hvert fald nemmere ved at sammenligne dem med U2 end Dirty Projectors f.eks.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
#1865 - det er der ingen tvivl om. Men det er jo kun godt, for så kan jeg med endnu større overbevisning sige: FUCK indie rock...;)...selvom det egentlig er noget pjat at sige
Men af bands, der af og til går ind under indie rock, kan jeg også lide: Elbow White Lies Beirut Cold War Kids
#1866 Haha, som du selv siger er det en gigantisk betegnelse for alt det musik, som de kloge er for dumme til at kategorisere. Der er masser af indie rock, som jeg er helt tosset med... alene ud fra din liste elsker jeg alt med Elbow og den første med Cold War Kids, ellers kan jeg nævne Be Your Own Pet, Blood Red Shoes, Cloud Cult, Foster The People, Great Northern, A Weather, The Subways, The Magic Numbers, Two Door Cinema Club, The Shins, Passion Pit, Washed Out, Phoenix, Earlimart, Admiral Radley, Good Shoes, Hooray For Earth, Kyte, Local Natives, Vampire Weekend, Midlake, Mumm-Ra, St. Vincent, The Submarines, The Temper Trap, theSTART og sikkert mange flere.
#1861 BN 12 år siden
Monotoni-dyrkende tomhed gået i selvsving. Dog ville musikken være perfekt til at udtrykke vanvid i en eller anden film om en person eller situation, der går amok.
3/10
Her er et nummer fra dengang Gnags stadig kunne lave god musik (hvilken imo er 26 år siden):
http://grooveshark.com/#/s/Bl+Time/3YvsUf?src=5
#1862 Batsy 12 år siden
Det her en er en af mine favoritter fra hans rock n roll band utangardsmen/ The outsiders, den skal ikke bedømmes bare høres og den er kort btw!
synes bare den er fed, og giver en lyst til at hoppe rundt :p
#1863 Lord Beef Jerky 12 år siden
#1864 Skeloboy 12 år siden
#1865 Lord Beef Jerky 12 år siden
#1866 Skeloboy 12 år siden
Men af bands, der af og til går ind under indie rock, kan jeg også lide:
Elbow
White Lies
Beirut
Cold War Kids
#1867 Lord Beef Jerky 12 år siden
#1868 Skeloboy 12 år siden
#1869 Castanea 12 år siden
#1870 Batsy 12 år siden
Bedte ikke om bedømme dem, skulle bare vise den til skelo.