Hvis der er en sangstemme jeg hader, så er det Axl Roses skabagtige, vrængende "jeg sidder lige på toilet"-stemme. Og bandets musik skurrer generelt i mit øre.
2/10
Noget af det bedste og mest stemningsfulde saxofon-spil jeg nogensinde har hørt:
Utrolig lækker musik at lytte til. Instrumental jazz skal virkelig have stemning for at fænge mig, men det gør dette nummer i høj grad også. Jeg kan ikke gå i detaljer med hvor dygtig Duke Ellington er, da jeg ikke har musikalsk viden nok til dette, men når jeg lytter her overrasker mig det ikke at manden er en legende indenfor sin genre.
Selv er jeg i dag i en lidt længselsfuld sommerstemning (hvis det giver mening), som kun dette nummer kan bringe mig i. Jeg ved ikke hvornår det er jeg har hørt det, men det må være som barn, for jeg får det vildeste nostalgiske trip ud af at lytte til det. Lidt hippie er der vel i os alle sammen:
[url= Dreamin'[/url]
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
California Dreamin' er uden tvivl et fremragende nummer, som også vækker helt specielle følelser hos mig. Smukt komponeret sang, hvor man heller ikke kan lade vær med at lytte intensivt til teksten.
8/10
Nu til noget filmmusik når det er bedst: [url= Shore - The Thief (Hugo)[/url]
#1929 Nu har jeg af gode grunde ikke set filmen, så hvordan det fungerer i forhold til filmen er lidt svært at sige og så alligevel kan jeg godt sige lidt om det.
Starten af nummerer indkapsler i hvert fald meget godt den parisiske stemning (hvor filmen foregår) og ikke mærkeligt henledes mine tanker på nogle af Jeunets film. Så det er på den måde et fint nummer.
Som med alt filmmusik savner jeg dog at kunne sætte nogle billeder på musikken, i og med jeg som sagt ikke har set filmen. Nummeret vil på den måde blive nemmere at forholde sig til.
Jeg tager et nummer med en af de bedste kvindelige guitarister :
#1921 Slettet Bruger [793357783] 12 år siden
#1922 Batsy 12 år siden
Haha genialt!
#1923 BN 12 år siden
Huh? Den forstod jeg ikke lige ...
#1924 Batsy 12 år siden
Kurt Cobain, Sangern fra Nirvana var "Rigtig" gode venner med Axl :P
#1925 BN 12 år siden
Nå, sådan. haha
#1926 Batsy 12 år siden
Nå, sådan. haha [/quote]
Are you pissed beacuse your daddy gets more pussy then you? Get in the ring motherfucker, And i'll kick your bitchy little ass! PUNK
(get in the ring-guns n roses)
#1927 BN 12 år siden
Hehe, du roder vist lidt med quote-funktionen. Dit citat er blevet til et citat af MIG i stedet af dig selv.
Nå, men det er stadig musikken i #1920 der skal bedømmes.
#1928 Collateral 12 år siden
#1929 MMB 12 år siden
8/10
Nu til noget filmmusik når det er bedst: [url= Shore - The Thief (Hugo)[/url]
#1930 Slettet Bruger [793357783] 12 år siden
Starten af nummerer indkapsler i hvert fald meget godt den parisiske stemning (hvor filmen foregår) og ikke mærkeligt henledes mine tanker på nogle af Jeunets film. Så det er på den måde et fint nummer.
Som med alt filmmusik savner jeg dog at kunne sætte nogle billeder på musikken, i og med jeg som sagt ikke har set filmen. Nummeret vil på den måde blive nemmere at forholde sig til.
Jeg tager et nummer med en af de bedste kvindelige guitarister :