Gravatar

#261 NightHawk 15 år siden

# 259 -

Glimrende nummer der uden de store armsving rocker afsted i et friskt tempo. 7/10. :)

Nu skal vi over i en lidt mildere gren af rock genren og høre fra en ældre gentleman. Denne sang er en af mine yndlingsnumre med ham :


"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#262 tiany 15 år siden

#261 Jeg elsker The Boss - han skriver nogle fantastiske sange. Jeg havde glæden af at se ham Live sidste sommer og han er super og helt nede på jorden.
Human Touch er jo et af de klassiske Springsteen numre, den ligge lige der midt i mellem - det er ikke det dårligste han har lavet, men i min bog heller ikke det bedste - men han er jo The Boss :) 9/10


Her et af mine yndlingsbands og ikke et ord om det der lille band forsangeren var i før - det kan slet ikke måle sig med det nuværende: Foo Fighters - Everlong (live) ... i min bog en af de bedste sang ever :)
Valar morghulis
Gravatar

#263 filmz-jonasgr 15 år siden

Klassesang af et klasseband. 10/10.

Her en sang af et band som jeg faktisk laver noget meget spændende sang og de skal ikke forveksles med et dansk band fra Aarhus.

The Dodos: http://uk.youtube.com/watch?v=30xB7NCnyKo
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#264 tiany 15 år siden

#263 Det er en af de mest underlig begyndelser på en sang, jeg har hørt i længe. Herefter går det egentlig fint nok, men så begynder de at synge. Melodien er god nok, men sang-delen fanger mig bare slet ikke. Det virkede så lovende 4/10


Bare fordi jeg synes vi skal have noget helt helt andet... og lad nu vær med at dømme på forhånd - se/høre sangen færdig :)

Never Forget
Man kan sige hvad man vil, men det er en genial popsang.
Valar morghulis
Gravatar

#265 NightHawk 15 år siden

# 264 -

Videoen er allerede blevet fjernet fra youtube, men jeg går ud fra, at det var Gary Barlow og co. du havde lagt op, så jeg fik hørt sangen alligevel via en andens youtube brugers video. Jeg har med jævne mellemrum hørt en del med Take That og her er der et par sange, som jeg bedre kan li' /synes er mere fængende som f.eks "Back For Good". Jeg lander på 5/10 ang. "Never Forget". :)

Har forøvrigt en nyhed, som jeg tror du vil blive glad for at læse. :)

http://www.chartattack.com/news/64564/tegan-and-sa...

http://www.teganandsarafans.com/

Som sagt efter at ha opdaget at de to tøser/mit yndlingsband er på vej i studiet for at indspille et nyt album, som sku' udkomme senere på året, fik jeg lyst til at høre en af deres gamle klassikere, som samtidig også er en sang der både musik og tekstmæssigt ligger i top 5 ud de mange gode numre, som de to babes her har skrevet. Der er mange gode grunde til at være forelsket i Canada og det her er så min :)

"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#266 filmz-jonasgr 15 år siden

#265

Et rigtigt god nummer. Jeg kan rigtig godt lide den musik som der kommer fra Canada i øjeblikket og Tegan and Sara er ingen undtagelse.

Nu skal vi lidt tilbage i tiden, sådan ca. 15 år. Idet jeg er ved at skrive om dette band, har jeg lyttet en masse til deres musik og dette nummer er stadigvæk et af deres bedste. Og så mener jeg at deres sidste album er det bedste, nemlig In Utero. Måske fint nok at den første titel ikke blev accepteret af pladeselskabet, nemlig "I Hate Myself And Want To Die'. Man bliver helt sørgmodig når man læser om Kurt Cobain. En af de største kunstnere som desværre blev lidt for meget påvirket af succesen.

Det her er da for sørgeligt : "and a daughter who reminds me too much of what i used to be, full of love and joy, kissing every person she meets because everyone is good and will do her no harm".

Nå men her er nummeret :
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#267 tiany 15 år siden

#265 Nyt album - jubii :)
Valar morghulis
Gravatar

#268 duuk74 15 år siden

#266

Nirvana vil altid ha en plads i mit hjerte, da de var med til at forme min musikalske opvækst.
Det er ikke noget jeg hører den dag i dag, men ikke desto mindre skal de have topkarakter herfra.

Efter jeg havde hørt Nirvana kom jeg i tanke om en gammel ven/bekendt som i tidernes morgen havde et Nirvana coverband der hed Closeminded.
Hans nye band hedder The Broken Beats, og jeg har fundet et nummer frem der hedder
Essentials.

Smut ind på deres hjemmeside og tryk på "play" knappen for at høre nummeret
http://www.thebrokenbeats.com/broken/audio/

100.000 lemmings can't be wrong
Gravatar

#269 El Capitan 15 år siden

Det er i sandhed et fedt nummer. (9/10)

Oven på Nirvana og The Broken Beats fik jeg lyst til at høre den her!
Gravatar

#270 tiany 15 år siden

#269 Det nummer føltes meget lang - men egentlig et udemærket nummer 7/10


Noget jeg hører rigtig meget for tiden: The Veronicas
Valar morghulis

Skriv ny kommentar: