Gravatar

#941 Lord Beef Jerky 14 år siden

#936 Fed intro, det må jeg sgu erkende... når trommerne og det hele sætter ind, sad jeg dog længe med en følelse af "kom nu i gang!" Ikke den store udvikling, og det hjalp heller ikke meget da forsangeren kom i gang. Sangen placerer sig midt imellem det voldsomme og det tunge, og formår ikke at ramme nogen af delene. Ellers et fint midterstykke, der fik den endelige karakter en smule højere op end jeg oprindeligt havde tænkt mig. 5/10

Så varmer vi lige op til weekenden... jeg ved ikke helt selv hvad jeg synes om det endnu, så hjælp mig lige lidt... bandet består af 2 stk. Anthrax-gutter, 2 stk. Fall Out Boy klovne og forsangeren fra Every Time I Die.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#942 Muldgraver 14 år siden

!!!! 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10... ok... nu har jeg skrevet tekst to gange, men begge gange er den forsvundet, så dette bliver lidt kort:

#941
Vokalen fungerer ikke som rock, men ville sikkert klare sig godt i et boyband. Skriget i midterstykket hjælper lidt, men er slet ikke nok, og i sidste tredjedel bliver det patetisk. Tommerne er fjollede i mine ører, og formår slet ikke at hæve sig over legetøjsniveauet. Den øvrige musik har nogle rigtig fine øjeblikke, som desværre kun er øjeblikke, og som ikke kan bære at stå selv i indkapslingerne. Det er ærgerligt, for musikerne lyder til at vide hvad de gør, men de spiller ligesom hver for sig, i noget der for mig lyder som klinisk og ligegyldigt samlebåndsarbejde, som sine steder faktisk irriterer mig at lytte til. Min smag: 2/6.

[url= - Christmas[/url]

(((Drottnar kan godt tage et par gennemlytninger at trænge ind i, ind i de syrede kaostwists som gemmer sig i pauselommerne, og at få et overblik over de komplekse fletsammensurringer af rytmer... siger det bare ;) De lavede et nummer på pladen som var umiddelbart mere catchy og tilgængeligt [url= - Victor Comrade[/url] )))
"Mørk ånde i det grønne krat." G. Trakl
Gravatar

#943 Lord Beef Jerky 14 år siden

#942 Jeg hører skam meget i samme genre som Drottnar, og behøver bestemt ikke catchyhed i et nummer. Personligt virkede det en smule rodet og ensformigt på samme tid i mit øre... mit største problem var dog tempoet, som virker enten for langsomt eller hurtigt.... men jeg overvejede lidt at svare igen med noget Rwake =)
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#944 Muldgraver 14 år siden

#943
Ok, fair nok, så giver det nok ikke så meget mening jeg promoverer dem mere :) Dog, skulle du få en chance for at rålytte albummet Welterwerk (det hidtil eneste rigtigt spændende de har lavet), er det bestemt en sammenhængende værd. Rwake finder jeg godt, og noget rigtig fint, men bestemt også musik jeg ville skulle lytte lidt mere til end lige et par numre på YouTube. Tak for igensvaret :)
"Mørk ånde i det grønne krat." G. Trakl
Gravatar

#945 dyg 14 år siden

#943 - Jeg lyttede faktisk til Ulver for første gang for et par dage siden, da der blev snakket om det på #filmz.dk. Dog var det deres black metal numre jeg hørte på daværende tidspunkt, hvilket falder lidt mere i min smag. Jeg har normalt intet mod eksperimenterende/avant-garde musik, men der er til gengæld heller ikke meget af det, der virkeligt tænder mig, og det gør dette nummer heller ikke.

5/10

Som skrevet flere steder, så er jeg på Eels-vognen for tiden, så der skal da også et af hans numre herind:

"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#946 Sweetiebellefan 14 år siden

Har ikke hørt Eels i årevis, men ikke det muik jeg hører til hverdag.

6/10

Så er det Fluke som er kendt fra mange Soundtracks.

Twilight Sparkle: "Real friends don't care what your cover is. Friendship is a wondrous and powerful thing.
Gravatar

#947 Skeloboy 14 år siden

2/10 - kedeligt og monotont

Gravatar

#948 Collateral 14 år siden

#947: Hvorfor kendte jeg ikke det band!? De er virkelig fede! God sanger, fantastisk melodi og god variation. 6/6!

Nu til en af de mest legendariske guitarister der har været:
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#949 MMB 14 år siden

Ikke mit yndlingsnummer, men fantastisk er han

8/10

Nu noget Roskilde-aktuelt musik:

Gravatar

#950 BN 14 år siden

#949:

Monoton støj. Et enkelt point for en fed lyd på trommerne.

1/10

En sang, som Clint Eastwood brugte i sin film 'Play Misty For Me':



http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/

Skriv ny kommentar: