Gravatar

#181 dyg 15 år siden

Har det lidt svært ved Amon Amarth, jeg føler til tider at musikken bliver for let og lys, jeg vil hellere have noget mere dunkelt. Dog kan jeg godt lide "vokalen", meget intens. 6/10.

Lad os prøve noget helt andet. Jeg mener ikke tidligere at have haft noget med Mike Patton's Mr. Bungle i denne tråd, hvis jeg har, så beklager jeg, men her er de i hvert fald med My Ass Is On Fire:

Edit: Her er en forrygende live-udgave i stedet:
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#182 NightHawk 15 år siden

# 181 -

Af princip hører jeg altid hele sangen færdig ligegyldigt hvor lang et nummer evt. er. Men med "My Ass Is On Fire" måtte jeg virkelig anstrenge mig for ikke at slukke i tide. Selv om der momentvis er velklingende øjeblikke, ja så er det generelt en rodebutik af stilarter der mødes her og som aldrig synes at hænge særlig godt sammen. I mine ører endte det med at blive noget larm og jeg kan derfor ikke strække mig højere her end 3/10.

Nu til noget ovre i den helt anden og blødere ende. Det er ikke særlig kompliceret, men det lyder bare pokkers behageligt :

"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#183 Bobby Singer 15 år siden

# 182 - Ah ja lidt Katie Melua er nu altid godt. Selvom det er et ganske fint nummer, har hun lavet bedre imho, men derfor skal det alligevel have 7/10. :)

Nu skifter vi igen genre :)
Idjit
Gravatar

#184 filmz-jonasgr 15 år siden

Et typisk Iron Maiden nummer og det er egentlig også fint nok, men det er ikke et band jeg lytter så meget til. Der er det nok lidt for ensformigt til min smag. Men fint nok en gang imellem 7/10.

Nå jeg faldt lige over denne sang til denne nye Twilight film.

http://de.youtube.com/watch?v=zC-lgKsh00Q&feat...
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#185 filmz-yoshimura 15 år siden

#184 Det er faktisk et ret fedt nummer - den helt rette nerve, sjæl og intensitet blandet med lidt semi-hård rock. Good stuff: 8/10.

Og nu til en omgang lidt hårdere emo-metal :o)
Scar Symmetry - Morphogenesis
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Gravatar

#186 tiany 15 år siden

#184 Jeg ved jeg tidligere i tråden har sagt jeg ikke bryder mig som meget om Paramore, men efter min Kina-tur hvor jeg hørte Riot rimelig meget, er jeg faktisk alligevel blevet rimelig vilde med dem. Decode var faktisk årsagen til jeg begyndte at lytte i første omgang, synes det er et vildt fedt nummer(ja jeg ved godt den ikke er på Riot).

#185 Skal indrømme jeg tænkte åh nej, da jeg først hørte nummeret, men jeg skal jo hører det til ende. Og det er jo faktisk et godt nummer, hvis bare han lod vær med at growle(eller hvad det nu hedder). Synes det ødelægger nummeret lidt, men det er vel i sidste ende bandets stil. Nummeret kommer kun op på 6/10 for mig, det kunne være kommet højere hvis det growl ikke havde været der.


Er blevet rimelig vild med det her nummer og videoen er rimelig inspireret af filmen Sunshine:
[url= Park - Leave Out All The Rest[/url]
Valar morghulis
Gravatar

#187 filmz-yoshimura 15 år siden

#185 Bryder mig bestemt ikke om dette nummer. Linkin Park havde nogle gode ideer på deres debutalbum, men nu er de blevet alt for "domesticated" og poppede og mangler fuldstændig nerve og nosser. Beklager: 3/10.

Og nu til den måske bedste stemme i 90'erne:
[url= Staley[/url]
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Gravatar

#188 chronaden 15 år siden

#187

Yep, LP solgte ud hurtigere end en skiveskåret tomat.
http://www.lebowski.dk/film.html
Gravatar

#189 NightHawk 15 år siden

# 187 & 188 -

Jeg er ikke enig med jer, for jeg synes modsat det havde været en faliterklæring, hvis bandet var fortsat i samme stil som "Hybrid Theory" og "Meteora". Jeg kan sagtens sætte mig ind i, at nogle synes den nye stil er for blød/poppet, men som jeg ser det var deres stillskifte et tiltrængt break fra den velkendte formel.

Synes det er helt fint den måde de har ændret sig med "Minutes To Midnight", så det nu primært er Chester Bennigton der synger deres sange, og har heller ikke noget imod at der modsat de to forrige og meget ens album, nu er blevet plads til desiderede rockballader. Alligevel så synes jeg nu nok de viser, at de har både nerve og nosser på 3-4 af de nye numre, så helt væk er den gamle Linkin Park ånd nu ikke.

Jeg synes ikke de har solgt ud, men i stedet at de har prøvet at gå nye veje med deres musik. Og det var de også nød til, hvis de sku' ha' en chance for at eksistere på længere sigt. Hvem ved, det næste album blir måske mere Joe Hahn og Mike Shinoda præget end dette, så det blir noget der nærmer sig "Re-Animation". Synes det er for tidligt helt at dømme dem færdige. :)

--------

# 187 -

Alice In Chains - "Rooster", er samlet set et fedt nummer, men synes samtidig også at det er lidt for langt for sit eget bedste, hvilket betyder det daler lidt i niveau for mit vedkommende. 7/10. :)

Nu skal vi tilbage til 80'erne og ha' en sang fra et af de bedste popalbums nogensinde lavet :

"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#190 tiany 15 år siden

#189 Altså Madonna lave jo generelt ikke dårlige numre - men det her er alligevel en af de bedste hun har lavet og tænk på det vivar som videoen skabte i 80erne, med sort Jesus.
9/10


Jeg er stadig glad for Death Cab for Cutie i øjeblikket: [url= & Fear[/url]
Valar morghulis

Skriv ny kommentar: