Gravatar

#161 chronaden 16 år siden

grunden til jeg postede noget alternativt, well alternativt herinde, var at det sq de samme genrer der går i ring og ring.. lad os da runde alle korner af musikkens verdener! (ok, det lød gay)

det er næsten altsammen easy-listening variationer af rock/pop

min pointe er, selvom noget ville poste noget trance/goa whatever herinde (som jeg hader), ville jeg ik bare slynge 1/10 over disken, vil lytte så objektivt til det som muligt, og så argumentere hvad der er fedt og ikke fedt, selvom man på bund og grund ikke bryder sig om det.
http://www.lebowski.dk/film.html
Gravatar

#162 filmz-saku 16 år siden

Chronaden jeg ser din pointe men jeg maa saa give nummeret 3/10 da jeg godt kan finde rap der er ringere, men det aendrer stadig ikke ved at jeg synes det er latterligt ringe. Jeg kan kun sige at hvis der virkelig er noget musik der er fordummende saa maa det vaere rap.

Det er jo ogsaa noget af et paradoks, at du brokker dig dig over at der bliver brugt ordet talent i samme saetning som jay-z, naar du selv bruger alternativt og rap i samme saetning, det er svaert at finde noget mindre innovativt og mainstream end rap.


[url= aar tilbage i tiden[/url]
Gravatar

#163 Bates 16 år siden

#154 - Fedt nummer!

KRS-One har 100 gange mere talent end plastik rappere som JAY-Z og Kanye west. At man på Roskilde Festivalen betaler kassen for at få en klaphat som Jay-Z fatter jeg simpelthen ikke. De kunne få 10 RIGTIGE rappere for den pris han har kostet. Så kunne det måske også være at folk fik øjnene op for hvad rap egentlig er. Det er desværre druknet i bling bling og gangsta lort.

#162 - det er svaert at finde noget mindre innovativt og mainstream end rap. - Alle genre har eller vil jo på et tidspunkt peake, og blive "ødelagt". Men der vil jo altid være "kernen" tilbage, som vil blive husket mange år frem. Uanset hvilken genre, så vil der altid blive lavet lort. At det så lige nu er "Hip Hop / Rap" der står for skud, er trist.
Gravatar

#164 NightHawk 16 år siden

# 161 -

jeg kan slet ikke følge din kritik på nogen punkter. Set over de to tråde indtil videre, har der da været masser af forskelligt slags musik og hip/hop rap har såmænd også været repræsenteret et par gange før.

Og det med at det stort set kun sku' være easy-listening variationer af rock/pop numre der blir lagt op, kan jeg hellere ikke nikke genkendende til. Er Rob Zombie, Tool, NIN, Placebo, Audioslave, Muse, osv. osv, da easy-listening ??? Næppe. Ergo en noget malplaceret og helt forfejlet kritik du kommer med her. Enten så har du ikke fulgt med i trådende, eller også slynger du bare et eller andet tilfældig ud. Det virker lidt sådan.

# 162 -

Hmm, ja først så irriterede det mig en smule. Lidt for melankolsk efter mit humør. Men cirka. 1.40 inde da forsangeren går op i stemmen, jå så blev det faktisk ret godt og efter at ha' hørt det et par gange, synes jeg det er ganske udemærket og stemningsfuldt. 7/10.

Så skal vi ha' fat i en coverversion. Hmm, jeg tror det begynder at regne...ahh godt jeg havde min paraply med :

"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#165 chronaden 16 år siden

#164
Rob Zombie, Tool, NIN, Placebo, Audioslave, Muse

finder jeg alle easy listening
http://www.lebowski.dk/film.html
Gravatar

#166 NightHawk 16 år siden

# 165 -

Sikke noget vrøvl du fyrer af. Man kan li' musikken eller ej, men der er intet easy-listening over nogle af de bands. Heller ikke om det så kun er set i rock mæssigt sammenhæng.
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#167 tiany 16 år siden

På grunde af den livlige diskussion har I sprungt min post i nummer 156 fuldstændig over

#165 Det kan godt være du synes det er easy listning, men der har altså været postet flere ting som Opeth, Tool, Nile og andre metal-bands...

Desuden har vi haft andre ikke så kendte indslag så som Bohren & der club of gore, Seed, Q Lazzarus, Idol Freak og The final comedown

Vi har været indeover både pop, rock, metal, jazz og hip hop/rap - alt sammen i alverdens udgaver og tidsperioder, så jeg forstår ikke helt kritikken af at vi køre i det samme hele tiden, noget af det eneste jeg ikke lige kan huske vi har haft er faktisk trance - men det kommer nok også
Valar morghulis
Gravatar

#168 NightHawk 16 år siden

# 167 -

Ja, jeg så lige at Saku havde lagt et link op i # 162, da jeg loggede på og troede det var det nyeste, men kan se nu at du blev sprunget over. Sorry :)

# 156 -

Super cover version. Jeg ved næsten ikke om jeg tør sige det, men Tina Turners udgave er i mine ører lige en tand bedre end CCR's, som bestemt også er rigtig god. En måske lidt for lang indledning på hele 3 min. trækker lidt ned, men ellers er det jo klassisk rock & funk roll derudaf, som man ikke kan la' vær at gynge med til. 9/10

Jeg smider et nyt nummer op og så kan den næste der har lyst bare ta' den herfra.

Nu tar vi lidt oldschool rock & roll med en af de mest cool dudes i USA :

"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#169 dyg 16 år siden

#168 - Glæder mig til at se ham på Jelling Festival om et par uger, skal nok blive godt :)
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#170 Chili bom bom 16 år siden

#165 Jeg synes også at de bands du nævner er easy listening. Men det tror jeg at langt de fleste ikke synes. Jeg kan ihvertfald finde meget med især NIN (som jeg elsker) som mange bare ville mene var støj. At noget er easy listening er jo en smagssag.
"Livet er fan'me til at holde ud" - Buster

Skriv ny kommentar: