Gravatar

#31 filmfan 16 år siden

God energi ... Sunset Rubdown 7/10

Elvis Costello har skrevet denne sang til Chet Baker:

Almost Blue
There are two types of people that I can't stand in this world. People who are insensitive of other people's culture, and the Dutch
Gravatar

#32 NightHawk 16 år siden

# 30 -

En ret fedt men også ret spøjst nummer. Er vild med det skæve guitar riff og det fyldige kor bag den til tider høje vokal, men det er som om at den og selve musikken kører helt deres eget løb indtil de cirka 3 min., hvor de finder sammen og harmonerer synkront, for så det sidste minuts tid at køre væk igen. Samlet set er det et rigtigt godt nummer, men også lidt ujævnt og så mangler det, synes jeg, noget variation.

også 7/10, herfra. :)

# 31 -

Det var noget af et træk i håndbremsen oven på Sunset Rubdown, men pokkers behageligt at høre på, så 9/10. :)


Så tar vi en tur i byen med disse friske gutter :

"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."

#33 16 år siden

#32

Udmærkert valg, den får 8/10 herfra..

Næste valg bliver dog noget mere rolig.

Gravatar

#34 tiany 16 år siden

#33 Synes det er et nummer man meget nemt glemmer igen - synes dog guitaren i mellemspillet er rimelig fed. 6/10


Nogle gange synes jeg hun er genial andre gange hader jeg hendes musik - i dette tilfælde synes jeg hun er genial:
Valar morghulis
Gravatar

#35 NightHawk 16 år siden

# 34 -

Sku' lige ind og se "Jersild & Spin" og sad og tænkte, pudsigt nok, på at lægge noget Bjørk op i tråden. Men det venter jeg lidt med, så det ikke blir 2 i træk. :)

Jeg kan rigtig godt li' det her nummer, som minder en del om det hun lavede til en af mine yndlings Von Trier film Dancer In The Dark, især med det her maskinagtige beat omkring de 1.40. Har det ellers præcis som du har det med Bjørk - nogle gange genialt andre gange noget anstrengende at høre på.

Denne sang får 8/10.

Så skal vi igen en tur til det engelske. Denne gang med James Dean og co. :

"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#36 filmz-jonasgr 16 år siden

Manic Street Preachers er altid godt og faktisk en rigtig god sang fra deres nye album. This is My Truth Tell Me Yours står stadigvæk som et mesterværk for mig og denne sang er da tæt på at være på højde med deres bedste. 8/10.

Vi tager lige en omgang af The Thermals:
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#37 NightHawk 16 år siden

# 36 -

Er vild med selve videoen og den kvindelige basist. Thumbs up for dem begge. Sangen er faktisk også ret fængende, men det trækker så lidt ned mht. forsangerens stemme. Den blir lidt for kras i mine ører, så det lander på 8/10.

Så skal vi et smut ud i rummet på jagt efter den store kærlighed :

"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#38 frygtl0s 16 år siden

#36 ret fed.. 6/10

Lidt anden stil.. Imogen Heap - Just For Now (live):
[url]
Gravatar

#39 frygtl0s 16 år siden

#37 hov jeg var lidt for langsom..

4/10 for den - lyder som noget man har hørt mange gange før - ikke noget der sagde mig noget..
Gravatar

#40 NightHawk 16 år siden

# 39 -

Har hørt et par numre med hende i "De Sorte Spejdere" som var ret iørefaldende, men jeg ved sgu ikke helt med det her. Ingen tvivl om at hun har en fremragende stemme og sans for at skrive stemningsfulde sange, men her synes jeg ikke rigtigt hun kommer ud over scenen. Det blir desværre alt for hurtigt for ensformigt at høre på så jeg kan, på trods at godt at ku' li' hende, kun gi' 5/10, denne gang.

Sad lidt og spekulerede på hvad jeg så sku' finde på og kom så i tanke om dette fantastiske nummer :

"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."

Skriv ny kommentar: