Gravatar

#21 jessup 16 år siden

I dunno - jeg tænker vi hver især laver en udgave af vores top 12, som ikke må være tilsvarende en tidligere postet. Derefter stemmer vi om hvilken er bedst og sender den ind til en poll?

Men måske du har en god ide?
This is just until June
Gravatar

#22 Skeloboy 16 år siden

Hmm...ikke rigtig, men er lidt uenig i det med en top12, der ikke må være tidligere postet...for så bliver det jo en falsk top12...
Gravatar

#23 filmz-jonasgr 16 år siden

#19 Ja ups. Jeg havde ikke lige set at det var amerikanske instruktører.

Så er brugerne tilgivet igen :)
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#24 jessup 16 år siden

#22 fair nok så kan vi stemme på de enkelte instruktører?
This is just until June
Gravatar

#25 Skeloboy 16 år siden

#24 - som i en slags melodi grand prix afstemning?

13
10
8
7
6
5
4
3
2
1
1
1

Eller bare fra 12 og ned?
Gravatar

#26 jessup 16 år siden

Inden vi stemmer kan vi måske diskutere om alle nævnte skal stilles op. Murnau lavede godt nok et mesterværk i Sunrise (US) men jeg synes ikke rigtigt han høre til hos de andre med sin meget korte US Karriere. Jeg synes heller ikke at Lang helt kan være med - Fury og Big Heat er fine film meeen hamler ikke helt op med hans tyske karriere. Bliver der insisteret på at se dem som store amerikanske instruktører?
This is just until June
Gravatar

#27 Skeloboy 16 år siden

Nu har jeg ikke selv set dem, men på TSPDT har de følgende film på Top1000 af Lang: Fury (1936), You Only Live Once (1937), The Woman in the Window (1944), Scarlet Street (1945), The Big Heat (1953), Moonfleet (1955), Beyond a Reasonable Doubt (1956), While the City Sleeps (1956), The Tiger of Eschnapur (1958), The Indian Tomb (1959).

Og hvis der ikke er begræsning på antallet...så kan Murnau jo også være med?...derfor synes jeg faktisk, der skal være en begræsning på tre film...men det letteste ville for mig være, hvis alle folk lavede en liste på 12 personer, og er der nogen, man ikke synes der skal være der, så kan den diskuteres...

Derefter tæller vi sammen
Gravatar

#28 jessup 16 år siden

ok for mig.
This is just until June
Gravatar

#29 Skeloboy 16 år siden

Undrede mig lidt over valget af 67...og er kommet frem til to ting...enten er det dit fødeår, eller også er det den klassiske periode:)...
Gravatar

#30 filmz-jonasgr 16 år siden

Lang og Murnau er jo begge tyskere, så jeg mener det er noget malplaceret at placere dem under amerikanske instruktører. Jeg går udfra at der menes personer fra USA med den formulering. Men jeg kan så se at du i dit første indlæg har sagt at de godt må medtages og så er det vel fint nok. Det er din afstemning.

Jeg ville så nok bare ikke kalde det bedste amerikanske intruktør før 1967 :)
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"

Skriv ny kommentar: