Der var engang hvor min ynglingsfilm var Pulp Fiction, INGEN anden film kunne nærme sig den (og i dag er det lidt på samme måde). Den startede hele min interrese og "passion" for film, og i dag har jeg set den omkring 45-50 gange og den er stadig for sej.
Men at sige at jeg synes det er verdens bedste film ville nok være at gå for vidt. Jeg ved sgu ikke hvad der er verdens bedste film. Men hvis jeg skulle give et bud ud fra de film jeg har set ville det nok være Seven Samurai. Den virker bare.... "perfekt". Det er lidt klamt at skrive, men den virker simpelthen så ren i sit filmsprog at man kun kan nyde den.
mine 3 ynglings film for tiden:
Pulp Fiction Blade Runner Fallen Angels (Duo Luo Tian Shi)
hygge...
........................................ "If the brain were so simple we could understand it, we would be so simple we couldn't"
man kan da ikke vælge én.. memento/matrix/pulp fiction/reservoir dogs/se7en/fight club/shawnshank redemption er blandt mine favoritter... men det skal siges at jeg ikke har set vildt mange film!
#11 maniac 22 år siden
#12 filmz-Plimmer 22 år siden
#13 filmz-vassago 22 år siden
#14 Morbid 22 år siden
Den er også fantastisk god. Bortset fra redux versionen hvor man skal overleve den scene med franskmændene.
#15 filmz-Kadann 22 år siden
Det kan jeg lide at høre.. ;)
#16 filmz-cko 22 år siden
Den startede hele min interrese og "passion" for film, og i dag har jeg set den omkring 45-50 gange og den er stadig for sej.
Men at sige at jeg synes det er verdens bedste film ville nok være at gå for vidt. Jeg ved sgu ikke hvad der er verdens bedste film. Men hvis jeg skulle give et bud ud fra de film jeg har set ville det nok være Seven Samurai. Den virker bare.... "perfekt". Det er lidt klamt at skrive, men den virker simpelthen så ren i sit filmsprog at man kun kan nyde den.
mine 3 ynglings film for tiden:
Pulp Fiction
Blade Runner
Fallen Angels (Duo Luo Tian Shi)
hygge...
"If the brain were so simple we could understand it, we would be so simple we couldn't"
#17 filmz-cko 22 år siden
"If the brain were so simple we could understand it, we would be so simple we couldn't"
#18 filmz-Fjolle 22 år siden
#19 filmz-cko 22 år siden
#20 dyg 22 år siden
En klar nummer to (der dog til tider også indfinder sig på 1. pladsen) er Reservoir Dogs.
Baz Luhrman's Red Curtain Trilogy rangerer nu også højt på min liste...Samt mange andre.