Gravatar

#1 El Capitan 22 år siden

Bare lige en sjov tråd...

Hvilken film synes du er den Bedste Film Nogensinde???

(Ved godt at det er svært, men det er jo så sjovt at skændes)..

Personligt synes jeg det er Convoy med Kris Kristoffersen som Rubberduck, og Ernest Borgnine som Dirty Lyle..
Grunden til at jeg synes det er den, er at musikken er fed og passer til Filmen. F.eks. i starten da sangen lyder: "Texas Noon". Og så kører der en Lastbil igennem billedet..

En visuelt flot film, med en simpel, men alligevel pissegenial, historie...

Så kom med jeres yndlings film, og lad diskutere lidt...

--------------------------------------------------
Gravatar

#2 filmz-vassago 22 år siden

lol, den her tråd vil bare ikke dø :)

Der er som du selv siger mange værdige film, men for mit vedkommende er det for tiden "Donnie Darko" - og om 3 uger måske noget andet.

Jeg så først "Donnie Darko" for nogle måneder siden, og blev totalt betaget af universet i filmen, stemningen i den og ikke mindst historien. For mig er en god film - en film man kan tygge på i flere dage, en film man flere gange bagefter vender og drejer i tankerne - uden at man behøves at kunne sætte den i bås eller regne den ud.

Film der på en eller anden måde vækker en følelse i en - rører en, sætter tankerne i gang.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#3 filmz-Daniel_Logan 22 år siden

Hvis det skal være en film jeg an se igen og igen må det nok blive Se7en. Synes det er en fantastisk film, og så ken jeg endda se den så meget det skulle være.

Hvis det skal være en film der bare udstråler eminence, men som ikke nødvendigvis kan ses konstant, må det nok være The Third Man, med Orson Welles som Harry Lime. Bare den scene hvor han kommer frem i døren i lyset fra vinduet. Virtuoso Filmmaking at its best!
----------
I am like a wild horse, and you can't tame me..
Gravatar

#4 filmz-Daniel_Logan 22 år siden

#2 Right on med Donnie Darko der.. Jeg overvejede også at skrive den på som mit valg i stedet for Se7en.
----------
I am like a wild horse, and you can't tame me..
Gravatar

#5 El Capitan 22 år siden

Donnie Darko & Se7en, slet ikke dumt...

Men kommer der ikke snart nogle valg man kan disse lidt??? :-)

-------------------------------------------------------
Gravatar

#6 El vez 22 år siden

Min ultimative yndlingsfilm er nok Se7en. Fincher var ret ukendt for mig, men det var tydeligt at han virkelig kunne nogle ting både mht at fortælle en historie, men især den visuelle stil som jeg synes er helt fantastisk! Slutningen er helt emminent og noget af det bedste/mest ubehagelige jeg har set - det perfekte klimaks på en intens opbygning.

Sidenhen har han lavet andre rigtig gode film, men der er stadig etellerandet ved Se7en der på trods af dens simplicitet får den til at stikke dybere end mange andre film.

En anden yndlingsfilm er The Big Lebowski. Der vil sikkert ikke komme mange komedier på denne tråd, da de sjældent holder til mange gensyn. Dette er ikke tilfældet med Lebowski, hvor karakterer, handling og dialog går op i en højere enhed. Jeg har sidenhen fået øjnene op for andre af Coen brødrenes mesterværker og min næsten komplette Coen samling er da også stoltheden af min filmsamling. Jeg er evigt glad for at The Dude ikke tog sig til takke med pee-stains på hans rug :D
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#7 El vez 22 år siden

#3 Heh.. Jeg kan se vi har lagt ud med høj Fincher Factor!
Gravatar

#8 McPeter 22 år siden

#1 -

Tja...den logiske forklaring på at musikken passer så godt til Convoy er jo nok fordi at filmen rent faktisk er bygget på sangen (hvor plat dét så end lyder!) og ikke omvendt... Er dog enig om at det stadig er en film der holder på mange punkter - ikke mindt underholdning! Tror faktisk det var min anden DVD! :-)

Mht. den bedste film nogensinde, så tror jeg aldrig jeg helt kommer mig over mit første møde med Memento. Der blev jeg blæst væk... Havde lånt den af en kammerat fra studiet som bare sagde: "Den er god - se den" og mere ville han ikke sige! Fint nok med mig - har altid holdt mest af at se film man OVERHOVEDET ikke aner hvad handler om - så kan man ikke blive skuffet, men højest overrasket. Ikke desto mindre røg Memento i maskinen uden at kigge på bagsiden af coveret og så derudaf... Vil ikke skrive mere her i tilfælde af der er nogle af jer der ikke har set den... Den er god - se den! :-)
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#9 Morbid 22 år siden

Min personlige favorit må være Scorsese's mesterværk Raging Bull. Jeg tør slet ikke gå i gang med at snakke om den, så kommer det nok til at fylde en 2-3 sider :)

Hvis jeg skal se lidt mere objektivt på det, skal Citizen Kane også nævnes. Der kan man mærke genialiten ud i alle hjørner, og det er virkelig en fantastisk film. Man skal også tage højde for de mange spring i tid og sted, som var næsten helt uset før den, i hvert fald så velgjort som i Citizen Kane.

Nyere film som Memento, Donnie-Darko, Fight Club, Se7en osv. osv. er også ekstremt gode, og det bliver rigtig spændende at følge genren fremover. Personligt er jo dog mere til film som American Beauty og Magnolia, som imo er de 2 bedste film (bortset fra Pulp Fiction) fra 90erne.
You need chaos in your soul to give birth to a dancing star.
Gravatar

#10 El vez 22 år siden

#8 Jah du har ret, Memento er helt klart en af de rigtig store!

Skriv ny kommentar: