Magnolia... så bliver det ikke meget bedre. Filmen kan godt virke en smule forvirrende første gang, men ved anden gang falder det hele på plads. Den sidste time er utrolig intens, og bakkes stærkt op af et fremragende soundtrack.
Hele filmen igennem bydes der på skuespil i verdensklasse, og sjældent har man set et så perfekt castet hold skuespillere. (Hvilket var årsagen til at filmen vandt adskillige "Best Ensemble Cast" priser).
Min nummer 1 film er helt sikkert Gøgereden. Jack Nicholson er bare sublim i den film. Der er bare et eller ander over den film, den er sørgelig, fandenivoldsk, god hjertet og meget, meget mere.
nemesis: Giver dig 100% ret, Gøgereden er en fantastisk film. Specielt skuespilspræstationerne på siges at være fuldstændig i en klasse for sig, og det er imo klart det bedste skuespil i en film nogensinde. Der er ikke en eneste person i filmen, jeg kan sætte en plet på.
En film der vil blive husket i lang, lang, lang tid
You need chaos in your soul to give birth to a dancing star.
#28 & #30 - Historien drejer sig jo om hvordan Andy Dufresne ændrer Red's liv. For større forståelse så læs bogen/novellen (ved ikke hvorfor det hedder en novelle, den er på 250 sider ;D)
Udover det vil jeg også nævne de tre gamle Star Wars film... Uvurderlige klassikere.
"We're on an express elevator to hell - going down!" - Aliens
#31 skittlez 22 år siden
#24/27 - Så lige Waking Life for første gang i går... Damn, det er en oplevelse.
#32 El Capitan 22 år siden
Kom i tanke om Brazil.. Fed Film. Hele den der Future stil som så alligevel ikke er så future agtig...
Nu står jeg midt imellem Brazil & Convoy
(Ej vælger stadigvæk Convoy)
VH Ham der startede tråden....
----------------------------------------------
#33 Corgan 22 år siden
Filmen kan godt virke en smule forvirrende første gang, men ved anden gang falder det hele på plads.
Den sidste time er utrolig intens, og bakkes stærkt op af et fremragende soundtrack.
Hele filmen igennem bydes der på skuespil i verdensklasse, og sjældent har man set et så perfekt castet hold skuespillere.
(Hvilket var årsagen til at filmen vandt adskillige "Best Ensemble Cast" priser).
IMHO selvfølgelig.
Andre favoritter:
Memento
Unbreakable
Se7en
#34 Tylerdurden 22 år siden
PSYCHO!!!! (Den originale selvfølgelig)
Derefter kommer:
Se7en
Romeo & Juliet
Amelie
(Og mange andre)
#35 filmz-cko 22 år siden
"If the brain were so simple we could understand it, we would be so simple we couldn't"
#36 MadMartigan 22 år siden
Fight Club er jo en Fantastisk film...
Se7en ligeså...
Men min favorit er nok Pulp Fiction pt.
Der er jo så mange...
So...
#37 Tylerdurden 22 år siden
#38 filmz-nemesis 22 år siden
#39 Morbid 22 år siden
En film der vil blive husket i lang, lang, lang tid
#40 Zelle 22 år siden
#28 & #30 - Historien drejer sig jo om hvordan Andy Dufresne ændrer Red's liv. For større forståelse så læs bogen/novellen (ved ikke hvorfor det hedder en novelle, den er på 250 sider ;D)
Udover det vil jeg også nævne de tre gamle Star Wars film... Uvurderlige klassikere.