Gravatar

#1 evermind 21 år siden

Jeg ved, der har været en del "bedste..." tråde på det seneste, så jeg beklager at holde liv i trenden. Er dog lige nødt til at spørge, hvad I mener er den/de bedste zombiefilm, der er lavet.

Personligt har jeg svært ved at finde én favorit; jeg holder meget af "Night of the Living Dead" og "Dawn of the Dead" i både deres gamle og nye versioner. Peter Jacksons humoristiske "Braindead" var også kærlighed ved første mundfuld.

Hvad er jeres favoritter?
-
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#2 dyg 21 år siden

Selvfølgeligt skal the trilogy of dead nævnes. Det er helt klart det ypperste (i hvert fald de første to).

Lucio Fulci skal vel også nævnes, har dog kun set The Beyond og Zombi 2.

Har dog ikke så meget styr på zombie-film-scenen. Ikke så meget, som jeg gerne ville have, derfor er jeg glad fro denne tråd, der muligvis får åbnet mine øjne for nye ting.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#3 rimmer 21 år siden

Klart Braindead og den originale Dawn of the dead (Har ikke set den nye endnu). men jeg synes faktisk også at Day of the dead er udemærket. i hvertfald er den mere humoristisk end de to første.
Ichy-Boo... It's my happy noice
Gravatar

#4 läkerol 21 år siden

Det bliver hel klart den nye Dawn of the dead( har ikke set den gamle) Fluen er også en klam film..
Our deepest fear is not that we are inadequate. Our deepest fear is that we are powerful beyond measure.
Gravatar

#5 Yoda 21 år siden

#4 Hvis der er tale om Kurt Neumans 1958 udgave eller David Cronenbergs fra 1986 af "Fluen", så har de absolut intet med zombiefilm at gøre. Det er nærmere bestemt horror/sci-fi.

En hvis Todd Lincoln figurerer på imdb med et nyt genindspilningsprojekt af "The Fly", der er sat til udgivelse i år.

Men ellers er mine favoritter klart at finde hos Romero og Fulci. Dog har jeg en udpræget svaghed for Victor Halperins "White Zombie" fra ´32 med bl.a. Bela Lugosi.

Et andet bud er, ej at forglemme, naturligvis "Scooby-Doo on Zombie Island" - hehe :-)
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#6 evermind 21 år siden

#2: "...derfor er jeg glad fro denne tråd, der muligvis får åbnet mine øjne for nye ting." Også en af mine egne tanker bag tråden. :)

#5: "Mmm... We would have eaten them all... mmm... if it weren't for those meddling kids... mmm... those delicious, meddling kids!" :P
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#7 rimmer 21 år siden

Hvordan er en film som 28 dage senere? købte den for nyligt for 30 kr. men har ikke fået den set endnu, men det virker som om der er meget delte meninger og den er jo ihvertfald en fortsættelse værdig mener Hollywood.
Ichy-Boo... It's my happy noice
Gravatar

#8 dvjik 21 år siden

Jeg synes den er rimelig fed. Specielt starten med et fuldstændig tomt London.

Zombierne er lidt anderledes end normalt, de bevæger sig meget hurtigere.
Gravatar

#9 filmz-Kadann 21 år siden

#7 -

Jeg er ganske glad for den film også, også pga. det som #8 siger, at zombierne bevæger sig anderledes.

Desuden er jeg ret glad for stemningen i filmen, og det er rart at se at europa også kan lave fornuftige zombiefilm, uden at de lugter langt væk af hollywood. :)
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#10 nakalay 21 år siden

Kan de inficerede i "28 dage senere" overhovedet klassificeres som zombier? De virker ikke på nogen måde døde, bare gale og "inficerede". Eller er det mig, der har glemt noget? :)
We've got chicken tonight. Strangest damn things. They're man made.

Skriv ny kommentar: