#30 Pressekonferencen var superfyldt, den kan downloades i dens fulde længde på Berlinalens hjemmeside hvis du er meget interesseret. Hovedsageligt var det naturligvis DiCaprio og Scorsese der fik spørgsmål, og der var generelt en god stemning og det hele føltes forholdsvist uhøjtideligt. Mest kræsede det omkring deres samarbejde i de sidste 10 års tid, hvor det blev fastslået at de er gode venner og deler nogenlunde samme filmsmag, og føler de får det bedste ud af hinanden. The Aviator virker som det projekt, de har haft det hårdest og sjovest med sammen, da den ofte blev nævnt. En meget sjov ting var, da en mand blandt pressen var begyndende instruktør i Spanien, og alligevel havde nosser nok til, at spørge DiCaprio om han var interesseret i at medvirke i en af hans film. Svaret var, at han bare skulle give ham hans kort efter pressekonferencen, og så var alle vist glade =)
#31 Ja da... jeg var meget imponeret over Exit Through The Giftshop. En dokumentarfilm om street art der egentlig føltes som en fiktionsfilm, da den har en ganske naturlig spændingskurve. Det hele føltes så enormt absurd, og da den undervejs endda stiller spørgsmålstegn ved, hvad kunst egentlig er, og om alt kunst er kunst, bare fordi "kunstneren" selv mener det. Jeg har førhen altid været af den mening, at så længe man skaber noget, så må det jo være kunst, men filmen her satte det dilemma på en spids, og nu er jeg sgu i tvivl. Virkelig fremragende film. De skuffende film for mig var de store... Shutter Island og The Ghost Writer. Begge har jeg da givet karakteren 4/6, men de kunne ligeså godt have fået 3/6, da de begge har nogle enorme problemer... især med deres slutninger. Og med så fantastiske intruktører som Polanski og Scorsese bag, havde jeg egentlig forventet mig det helt store af dem begge.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
#32: Exit Through The Giftshop lyder godt nok meget interessant. Den vil jeg helt sikkert holde øje med, når den engang bliver tilgængelig for os almindelige dødelige :)
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
#36 Hvilke to tænker du på? Der var en god hånfuld sydamerikanske film, og i hovedkonkurrencen kan jeg umiddelbart kun huske Puzzle. Den så jeg ikke, men anmeldelserne var forholdsvist lunkne.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
#34 Dem der så den, synes den var helt fantastisk.
Ja, jeg har også kun læst positiv omtale. :)
Hvad synes du om "Welcome to the Space Show", "Kanikôsen" og "My Name Is Khan"?
"Tetsuo: The Bullet Man" tør jeg slet ikke spørge, hvad du synes om. Den har godt nok været genstand for meget hård kritik. Jeg har lige set traileren samt læst denne anmeldelse... :/
#38 Welcome To The Space Show var det gale vanvid. Ikke nok med at den blev vist på japansk med live tysk synkronisering henover (og engelske undertekster), var det gennemgående en syret oplevelse af det galeste animé-vanvid man kan forestille sig. Den havde omtrent ligeså meget plot på kort tid som Det Gyldne Kompas, så hvis man lige var væk i 2 minutter, kunne man næsten glemme alt om at følge med, men den var i al sin vanvid meget underholdende.
Kanikosen var min første Sabu-film, og behandlede et forholdsvist tørt emne utroligt underholdende. Den gik fra at være seriøs melodrama til løssluppen slapstick på ingen tid, og endda gjorde den det uden at man egentlig bemærker det. Sabu må være en mand der har styr på sit håndværk.
My Name Is Khan er en svær størrelse. Filmen er opbygget som en typisk Bollywood-film (dvs. i ca. to lige store dele der er vidt forskellige), men nærmer sig samtidig Hollywood mere end nogen før den. Filmen beskrives bedst som Forest Gump, blot 100 gange mere melodramatisk (og konstant eskalerende) og 100 gange mere sentimental. Netop fordi den er så overdrevent, og fordi filmen trods alt er en Bollywood-film, godkender man dog hurtigt langt størstedelen. Og selvom filmen er meget lige ud af landevejen, har den alligevel nosser nok til, at have et kontroversielt budskab, der bedst vises i scenen hvor Shahrukh Khan står til en 9/11-mindegudstjeneste lige efter 9/11 og chanter en muslimsk bøn.
Hov, og ja Tetsuo: The Bullet Man fortjener sin hårde kritik. Historien er 1'eren om igen, blot med alt for rent billede og ufatteligt elendigt skuespil. Hvis du kan holde dig væk, vil du være glad for det i sidste ende. En kedelig måde at slutte Tetsuo af på.
#31 Kruse 15 år siden
#32 Lord Beef Jerky 15 år siden
#31 Ja da... jeg var meget imponeret over Exit Through The Giftshop. En dokumentarfilm om street art der egentlig føltes som en fiktionsfilm, da den har en ganske naturlig spændingskurve. Det hele føltes så enormt absurd, og da den undervejs endda stiller spørgsmålstegn ved, hvad kunst egentlig er, og om alt kunst er kunst, bare fordi "kunstneren" selv mener det. Jeg har førhen altid været af den mening, at så længe man skaber noget, så må det jo være kunst, men filmen her satte det dilemma på en spids, og nu er jeg sgu i tvivl. Virkelig fremragende film. De skuffende film for mig var de store... Shutter Island og The Ghost Writer. Begge har jeg da givet karakteren 4/6, men de kunne ligeså godt have fået 3/6, da de begge har nogle enorme problemer... især med deres slutninger. Og med så fantastiske intruktører som Polanski og Scorsese bag, havde jeg egentlig forventet mig det helt store af dem begge.
#33 Kruse 15 år siden
#34 Highland Park 15 år siden
First Footage From Sylvain Chomet's THE ILLUSIONIST
Klip fra filmen krydret med et lille interview med Chomet (uden undertekster). Det tegner lovende. :)
#35 Lord Beef Jerky 15 år siden
#36 filmz-Narniabæver 15 år siden
#37 Lord Beef Jerky 15 år siden
#38 Highland Park 15 år siden
Ja, jeg har også kun læst positiv omtale. :)
Hvad synes du om "Welcome to the Space Show", "Kanikôsen" og "My Name Is Khan"?
"Tetsuo: The Bullet Man" tør jeg slet ikke spørge, hvad du synes om. Den har godt nok været genstand for meget hård kritik. Jeg har lige set traileren samt læst denne anmeldelse... :/
#39 Lord Beef Jerky 15 år siden
Kanikosen var min første Sabu-film, og behandlede et forholdsvist tørt emne utroligt underholdende. Den gik fra at være seriøs melodrama til løssluppen slapstick på ingen tid, og endda gjorde den det uden at man egentlig bemærker det. Sabu må være en mand der har styr på sit håndværk.
My Name Is Khan er en svær størrelse. Filmen er opbygget som en typisk Bollywood-film (dvs. i ca. to lige store dele der er vidt forskellige), men nærmer sig samtidig Hollywood mere end nogen før den. Filmen beskrives bedst som Forest Gump, blot 100 gange mere melodramatisk (og konstant eskalerende) og 100 gange mere sentimental. Netop fordi den er så overdrevent, og fordi filmen trods alt er en Bollywood-film, godkender man dog hurtigt langt størstedelen. Og selvom filmen er meget lige ud af landevejen, har den alligevel nosser nok til, at have et kontroversielt budskab, der bedst vises i scenen hvor Shahrukh Khan står til en 9/11-mindegudstjeneste lige efter 9/11 og chanter en muslimsk bøn.
#40 Lord Beef Jerky 15 år siden