Hep, jeg smutter til Berlin imorgen, og ser en helvedes masse film. Hvis i har nogle forslag til ting man ikke bør gå glip af, må i da meget gerne skrive det her. Med lidt held, kan jeg lige komme lidt på her, og skrive kort om de film jeg så. Jeg har tænkt mig at se de fleste i hovedprogrammet, og naturligvis ting som Shutter Island, The Ghost Writer, My Name Is Khan og lignende.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Godt du har Shutter Island på programmet, og du må meget gerne skrive en lang anmeldelse af den film! Og skaf mig en Scorsese autograf, så er du gud.
Shutter Island af Martin Scorsese The Gost Writer af Roman Polanski About Her Brother af Yoji Yamada The Killer Inside Me af Michael Winterbottom. San qiang pai an jing qi af Zhang Yimou Howl af Rob Epstein og Jeffrey Friedman Greenberg af Noah Baumbach
Det er umiddelbart et spændende program.
Får du tid til at stille spørgsmål til instruktørene?
#2 Jeg tør ikke skrive for meget om de store film før de har haft premiere, men jeg skal uden tvivl nok sige, hvad jeg synes om dem. Jeg kan ikke autograf hunte, da jeg langt hellere vil se film og pressekonferencer, end at stå i kæmpe køer for at få autografer. Mht. at stille spørgsmål, har jeg kun gjort det en gang før... det kræver alligevel lidt mod at stille sig op og stille et spørgsmål til en kendt person, men muligheden er der da. Jeg har store planer om at stille Shahrukh Khan et spørgsmål, men jeg er sikker på, at pressekonferencen til Scorsese og DiCaprio er overfyldt, og pressen generelt er ellevilde efter at stille spørgsmål, så der springer jeg sgu nok over.
Men tak for titlerne.. jeg havde selv tænkt mig at se de fleste... vent, faktisk alle dem du nævner, så det gør jeg! =)
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Hvorfor tør du ikke skrive om de store film, før de har haft premiere? Det er vel bare at sætte en spoiler ind? :
Som ser jeg ser det, er det meget sjovere at gå på jagt efter autografer. Det er trods alt SCORSESE vi snakker om. Jeg tror ikke du har tænkt på, hvor glad jeg vil blive for sådan en autograf! :D
The Chaka Khan dude kan du altid stille et spørgsmål! :P
Tror du har ret mht. til Scorsese pressekonferencen. ;)
#4 Ofte vil filmselskaberne helst ikke have at folk spoiler deres film... de elsker dog når man hyper dem (sjovt nok). Haha, jamen autografer har aldrig sagt mig det store... det er et navn på et stykke papir. Jeg vil meget hellere opleve manden IRL forsvare og forklare sine værker. Jeg tager til Berlin for 3. år i træk nu, fordi jeg har fået presseakkreditering... når man først har fået det, så har man det så længe man skriver for det samme medie.
Der er jo allerede anmeldelser af Shutter Island på Rotten Tomatoes, så det skader nok ikke!
Du skal jo netop opleve SCORSESE live 2 gange! Først ved pressekonferencen og derefter til en autograf, hvor du lige kan stille ham et hurtigt spørgsmål! Så kan du se Chaka Khan på youtube bagefter!
#6 Hehe, ja jo... jeg skal nok skrive lidt ekstra for din skyld, men jeg holder mig nu stadig på den gode side af filmselskaberne, så lader jeg de andre være ligeså ivrige med deres anmeldelser som de har lyst til. Desværre foregår det sådan, at autografer bliver givet før en pressekonference ved ankomsten af stjernerne... omkring 15 minutter før. Hvis man vil have en plads til en pressekonference som denne, skal man helst være der 30 minutter før den går i gang. Minimum. Jeg var til en med Madonna forrige år, og der var fyldt en time før den gik i gang. Jeg skriver for onz.dk og filmnet.dk, i dette tilfælde skriver jeg for onz.
Som sædvanlig smutter Filmz (denne gang anmelderen kaduffo) også til Berlinalen, hvor der vil blive lavet dækning. Vi vil bl.a. bringe et interview med Scorsese, DiCaprio og Ben Kingsley.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
#1 Lord Beef Jerky 15 år siden
#2 MMB 15 år siden
Shutter Island af Martin Scorsese
The Gost Writer af Roman Polanski
About Her Brother af Yoji Yamada
The Killer Inside Me af Michael Winterbottom.
San qiang pai an jing qi af Zhang Yimou
Howl af Rob Epstein og Jeffrey Friedman
Greenberg af Noah Baumbach
Det er umiddelbart et spændende program.
Får du tid til at stille spørgsmål til instruktørene?
God tur!
#3 Lord Beef Jerky 15 år siden
Men tak for titlerne.. jeg havde selv tænkt mig at se de fleste... vent, faktisk alle dem du nævner, så det gør jeg! =)
#4 MMB 15 år siden
Som ser jeg ser det, er det meget sjovere at gå på jagt efter autografer. Det er trods alt SCORSESE vi snakker om. Jeg tror ikke du har tænkt på, hvor glad jeg vil blive for sådan en autograf! :D
The Chaka Khan dude kan du altid stille et spørgsmål! :P
Tror du har ret mht. til Scorsese pressekonferencen. ;)
The Kids Are All Right skal du btw også se! :)
Hvordan kan det være, du skal til Berlin? :)
#5 Lord Beef Jerky 15 år siden
#6 MMB 15 år siden
Der er jo allerede anmeldelser af Shutter Island på Rotten Tomatoes, så det skader nok ikke!
Du skal jo netop opleve SCORSESE live 2 gange! Først ved pressekonferencen og derefter til en autograf, hvor du lige kan stille ham et hurtigt spørgsmål! Så kan du se Chaka Khan på youtube bagefter!
Hvem skriver du for? :)
#7 Skeloboy 15 år siden
Nå ja, så viser de jo også Metropolis restaureret...
#8 Lord Beef Jerky 15 år siden
#7 Hep! Den ser jeg også! Tak.
#9 MMB 15 år siden
Okay, så er det forståeligt.
Det er også et svært valgt: Autograf eller pressekonference. Jeg har nok valgt det samme som dig. :)
#10 chandler75 15 år siden