Gravatar

#11 filmz-herskegut 20 år siden

Det ser rigtig godt ud det der, ville da være rigtig fedt hvis du kunne give en mere detaljeret vejledning til hvordan du har lavet det :) hvad for noget udstyr du bruger osv..

Men thumbs up for dit arbejde :)
Ifølge DR, Danmarks 8.-største filmnørd! ;P
The next sentence is fake,
The previous sentence is true.
Gravatar

#12 Lowkey 20 år siden

Nej, farverne bliver ikke forkerte. Det grå lærred skulle give en bedre kontrask i billedet, og gøre farverne mere dynamiske.
Der er adskillige sider rundt omkring der diskuterer dette.
Her er en af dem.

Han skriver i #2 at han har en Z2, så jeg gætter på at han mener en Sanyo Z2.
Den ligger på kr. 11.995,- her (den er faldet meget i pris det sidste halve år), og det er en ganske dejlig projektor.
Daisy, Daisy...
Gravatar

#13 MuManden 20 år siden

Nu skal i høre allesammen...
Det er muligt den er blevet lidt for grå, men jeg havde INGEN forestillinger om hvor meget grå den skulle være, men syntes den laver meget gode sort/hvide billeder.
Jeg købte den der laminat plade(mener jeg den hedder,den er forholdsvis tynd), Så købte jeg noget plastik maling i glans 7 og toned den lidt. Malede pladen 3 gange, savede pladen til(1.22 X 2.12) og puttede noget sort tape omkring siderne(ca. 2cm i bredden foran på pladen og bukkede det rundt bagpå).
Borede nogle huller i pladen og væggen(6 stk) satte en smule dobbelt klæbende tape på bagpå(fordi den blævre en smule i midten) og hængte den derefter op og vupti så hang den der og så knald godt ud(bedre end jeg havde forstillet mig).
Projektoren jeg bruger/købte er en Sanyo PLV-Z2 til lige omkring 13.000,- herhjemme i DK.
Og resultatet blev så at jeg IKKE fortryder mine køb ;-)
http://profiles.us.playstation.com/playstation/psn/profiles/MuManden
Gravatar

#14 El vez 20 år siden

Tak for de gode tip, det ku være man skulle overveje det istedet for et plasma tv :)
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#15 inflector 20 år siden

ja det er da ihvert fald en hel billigere :)
selfimprovement is masturbation
Gravatar

#16 Kalle Ferm 20 år siden

Ja, rigtig god ide. :D Tak for det!
Opinions are like assholes - everybody has one. - Dirty Harry.
Gravatar

#17 MuManden 20 år siden

Ja det var så lidt, og taget i betragtning at den kun koster 1:20 af hvad et almindeligt lærred koster, så gør den det uovertruffent, for jeg nægter at tro på at et lærred kan gøre det MEGET bedre.
Så vil jeg heller bruge mine penge på at købe nogle nye film jeg kan se på den :-)

Og sker der noget med "lærred" så maler man den bare over igen, det er lidt sværer på et rigtigt lærred...
http://profiles.us.playstation.com/playstation/psn/profiles/MuManden
Gravatar

#18 filmz-yoshimura 20 år siden

#14: Billedkvaliteten på et plasma-tv er da heller ikke noget at råbe hurra for - slet ikke til den pris.

Næ, jeg holder mig til mit SONY widescreen-tv, indtil jeg får plads til en CRT-projektor - i brugt stand fås en sådan (Barco eller Ampro) til mindre, end man skal give for et plasma-tv.
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Gravatar

#19 filmz-female cenobite 20 år siden

Kvaliteten på Plasmaskærme er blevet meget bedre, men du skal helst op i en større tomme for at det kan ses.
Ville gerne have det 42" Plasma de har nede i El-Giganten, hehe (Philips 1280x720)

Jeg har haft en del tanker og forbehold angående Plasma i lang tid, og det største problem for mig, er at der er stor mulighed for, at billederne bliver brændt fast på skærmen efter relativt kort tid tændt.
Dette er dog blevet forbedret, og fremfor en projektor er en Plasma skærm klart at foretrække!
----------------------------------------
No tears, please. It's a waste of good suffering
Gravatar

#20 filmz-yoshimura 20 år siden

#19 I så fald er der vist næppe tale om en CRT-projektor - de skulle uden tvivl generere det bedste billede, der kan opdrives. Hagen ved dem er bare, at de fylder så pokkers meget, så det er ikke noget, man lige smækker op hjemme i stuen. Desuden har plasmaskærme det problem, at de har en ret kort levetid (uagtet det faktum, at teknologien er blevet forbedret).
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war

Skriv ny kommentar: