Gravatar

#21 filmz-vassago 20 år siden

Jeg var også på et tidspunkt helt vild efter at få en plasma, men synes stadig ikke billedet er lige så fedt som på et alm crt tv - ulempen er så godt nok at de ikke kører HD, men indtil videre er der heller ikke det store behov for at de kan, eftersom at der i hvert fald er et par år til at man kan se HDTV (udover 1080) i Europa, og på DVD/HDDVD markedet er der også lidt til at de kommer op i en opløsning der kræver et decideret HD-skifte.

Så hellere investere i en projektor til en 10.000,- og så se tiden an om 2-3 år, end at investere 30-40.000 i en plasmaskærm (min. hvis man vil have kvalitet), der med garanti ikke kan konkurrere mod noget som helst om 2-3 år.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#22 filmz-female cenobite 20 år siden

#20 Uden tvivl, en CRT projektor er bedre end en normal projektor, og hvis jeg kunne få et 32" TV med CRT rør i samme kvalitet scalet op som en monitor, så havde jeg valgt det over Plasma eller en projektor, på trods af størrelses forskellen på ihvertfald Plasmaen og CRT skærmen.
Min sammenligning var dog baseret på Plasma som de er idag mod normale projektore. Som du selv siger fylder CRT projektorene meget, og vægten er også derefter.

#21 Jeg ville ellers være fuldt ud tilfreds hvis blot 720p blev standarden, da forskellen er stor allerede der.
Ingen grund til endnu at gå udover 1080i. Men ser det som værd at vente på, når 1080p skærmene kommer.
----------------------------------------
No tears, please. It's a waste of good suffering
Gravatar

#23 filmz-vassago 20 år siden

#22: Jeg taler om HD tv-kanalen 1080... :)
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#24 El vez 19 år siden

Grave grave grave.. Se, En gammel tråd! :D

Grunden til jeg genopliver denne er fordi jeg, ligesom vassago, leder efter et lærred, og søger lidt mere praktisk information omkring dette billige vidunder Mastermorten har kreeret..

Hvordan fik du den helt præcist hængt op på væggen? Borede du huller gennem pladen eller hvordan? Og hvad var det lige du gjorde med det dobbeltklæbende tape?

Undskyld de mange dumme spørgsmål, men min hvide væg er ikke helt optimal til filmkiggeriet, og jeg tror jeg vil stikke mig selv en plade en af dagene ;)
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#25 MuManden 19 år siden

Jamen dog en gammel tråd!

Jeg vil da godt give nogle fif.

Efter jeg havde malet pladen og sat tape på, så borede jeg de 6 huller i pladen(ca.1 cm inde i pladen) mens den ligger vandret(mit lå på spisebordet), se eventuelt billed 1 i #5 og udvid billedet, så kan du godt skimte de 6 skruer.
Herefter SKAL man altså helst være min. 2 personer. Sæt pladen op på væggen og i lod og så mærk de 6 huller af, fjern pladen igen og bord så i væggen.
Så satte jeg dobbelt klæbende tape på bagsiden af pladen og smækkede pladen op på væggen og skruede de 6 skruer i hullerne og gav slip og håbede på det bedste(den er endnu ikke faldet ned!!) :-)
Nu har jeg så dækket de 6 skruer med en smule af den samme tape som det andet, så nu lægger man slet ikke mærke til at der er 6 skruehuller i pladen.

Såre enkelt der det faktisk ;-)
Det tager bare lidt tid og lidt plads, men tilgengæld er det også billigt.
http://profiles.us.playstation.com/playstation/psn/profiles/MuManden
Gravatar

#26 El vez 19 år siden

Mange tak for tippene, jeg vil straks saette i vaerk ;)
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#27 Corgan 19 år siden

#26:

Skriv lige hvordan det går med projektet så... og køb dig et digital-kamera, så du kan tage nogle (gode) billeder af hele processen. :-)

Lige fra en starter friskt op, til du sidder fortvivlet og tuder med en halv spand maling i hovedet og en knækket plade i hånden.

;-)
Gravatar

#28 filmz-Kadann 19 år siden

#26 -

Og vi accepterer ikke skumle webcam-lignende billeder fra din mobiltelefon, bare fordi du er for nærig til at købe et digital kamera. ;)
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org

Skriv ny kommentar: