Vi kender det alle sammen; man har ventet i flere måneder på en premiere, og når man endelig planter sig i sædet er det bagved et kærestepar der er mere interesseret i at lede i hinandens munde end at se film. Bagved sidder der en 5 klasse som alle har købt chips. Til højre for sidder et par hvor manden går ud fra at kvinden er blindt, så derfor skal han fortælle alt hvad der sker, samtidig med at han analyserer scenerne og fortæller hvad der sker i næste, da han allerede har hentet og set filmen på Kazaa.
Derfor foreslår jeg at vi i fællesskab laver nogle punkter som i den endelig form kan lamineres og hænges op i landets biografer.
Lyde Nydelsesmiddler Man tager IKKE egen sodavand med i biografen. Der er ikke noget værre end at høre på bruset fra en cola ~10 gange i løbet af en film. Respektér biografen. Køb det i kiosken. Men undgår i vidt muligt omfang køb af chips. (popkorn er undtaget). Det larmer unødvendigt og har ekstremt irriterende poser.
Generelt kan siges at man bør være færdigt med sit slik før selve filmen begynder. Denne regel kan dog bøjes hvis man tager en tom kop med fra kiosken, og hælder slikket der over i. Derved undgør man der raslende pose. Man er kommet i biografen for at se film, ikke for at frådse. Sodavand godtages under filmen. Det er selfølgelig forudsat at man kan drikke ordentlig og ikke trækker den ruflerede kant af sugerøret op ud ned af bægeret. Jeg flår hovedet af dig hvis jeg sidder i nærheden og hører det.
Tale Det er selfølgelig strengt forbudt at samtale under filmen. Dette gælder såvel spørgsmål som kommentarer til filmen. Man kan altide afklare plotlines og uklarheder på en pub efter filmen. Det er det de er der til. Det kan også være diskutabelt om man skal snakke under trailerne. Personligt er jeg imod for meget tale hvis det er til en premiere film, og derved kan der komme trailere man ikke har set. Dem skal man kunne se i fred og ro. Kommentarer til den dårlige parfume-reklame godtages.
Andet - Gå ikke i biografen hvis du er forkølet eller har snue. Det lyder af h… til. - Sluk altid din teleon.
Bevægelse Der skal under ingen omstændigheder klappes under en film. Hvis det er til stor premiere kan man klappe når den starter og når den slutter. Ikke når skurken dør eller helten selvfeder den. Til LOTR marathon i Cinemaxx i København blev der klappet 30+ gange. Ude i forgangen snakkede alle så om hvor irriterende det var at folk klappede under filmen. Nogen må sidde og starte det. Træd frem og bliv skudt. Man sidde stille på sin plads. Ikke noget med at sparke til stolen foran eller sidde og ryste med benet så det forplanter sig 5 rækker til hver side. Det eneste der skal ryste min stol skal være bassen. Dine spasserbevægelser kan du lade blive der hjemme. Hvis du skal på toilettet, har du bemærket den korteste vej ud til en gå-gang og bruger den rute. Ikke noget med at gå den lange vej, så flertallet af personer skal rejse sig eller trække benene til sig. Generelt skal du pisse af inden du går ind. Har du dårlig blære så hold dig fra colaen.
Det var mine bud. Føj endelig til listen eller kom med andre emner.
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
-Ifør dig en spændetrøje og forbliv 100% passiv og neutral igennem filmen. Alle former for ansigtsudtryk, eller andre tegn på følelser, tolereres ikke. Desuden ingen adgang for mennesker der er højere end dem der skal sidde bag dem.
---------- I am like a wild horse, and you can't tame me..
Som jeg nar nævnt tidligere, sad der et par på 30 og snakkede højlydt under premieren på ROTK. Der var ikke engang gået 15 mins før jeg vendte mig og bad dem om at holde deres kæft i. Fede regler dem der. Så skulle de bare overholdes. Nu vi er ved emnet, hvad er så jeres uheldigste oplevelse i forbindelse med bio tur, og de andre biografgængere.
generelt snakken hader jeg.. men ellers har jeg ikke haft de store problemet... det skulle lige være under Pirates, hvor jeg mistænker manden bagg mig for allerede at have set filmen... nej FØJ hvor spillede han dog smart og fortalte og fortalte til sin sidemand.. heldigvis kun i starten... men alligevel..
lydløs mobil er ok.. snakken/hujen/klappen (f.eks. til premiere) under trailerne har jeg intet i mod..
slikposer der blevet åbnet inden filmen begynder skader heller ikke efter min mening..
det var vist det.. AH!.. 1 ting til..: Hvis der er små børn med, så SKAL de ledsages af voksne, som SKAL sørge for at de sidde stille og de ikke sparker og slår en i ryggen.. fordi de intet fatter.. (:D) slut... så må de fandme vente med at gå i biografen, hvis deres børn skal ødelægge det for os andre..
________________________ "I AM MAKING A BIRDHOUSE!"
fed ide med at hænge punkterne op i biografer i hele danmark, men det (synes jeg) forudsætter at sætninger som "Jeg flår hovedet af dig" fjernes, og det bliver skrevet lidt.. hmm pænere...
Ellers er jeg fuldstændig enig med punkterne, folk opføre sig generalt ikke så godt og det er sgu irreterende!
Jeg tror også det ville være bedre hvis punkterne blev forklaret kortere, så folk gad læse dem inden de skal ind og se en film (man har travlt med at larme...!)
........................................ "If the brain were so simple we could understand it, we would be so simple we couldn't"
forresten... lydløs mobil er ok, men ikke hvis mobilen tages op af lommen og der kommer grønt lys fra mobilen fordi den skal kunne ses i mørke... derfor burde mobiler slukkes HELT!
........................................ "If the brain were so simple we could understand it, we would be so simple we couldn't"
#1 DarkLight 22 år siden
Derfor foreslår jeg at vi i fællesskab laver nogle punkter som i den endelig form kan lamineres og hænges op i landets biografer.
Lyde
Nydelsesmiddler
Man tager IKKE egen sodavand med i biografen. Der er ikke noget værre end at høre på bruset fra en cola ~10 gange i løbet af en film. Respektér biografen. Køb det i kiosken.
Men undgår i vidt muligt omfang køb af chips. (popkorn er undtaget). Det larmer unødvendigt og har ekstremt irriterende poser.
Generelt kan siges at man bør være færdigt med sit slik før selve filmen begynder. Denne regel kan dog bøjes hvis man tager en tom kop med fra kiosken, og hælder slikket der over i. Derved undgør man der raslende pose. Man er kommet i biografen for at se film, ikke for at frådse. Sodavand godtages under filmen. Det er selfølgelig forudsat at man kan drikke ordentlig og ikke trækker den ruflerede kant af sugerøret op ud ned af bægeret. Jeg flår hovedet af dig hvis jeg sidder i nærheden og hører det.
Tale
Det er selfølgelig strengt forbudt at samtale under filmen. Dette gælder såvel spørgsmål som kommentarer til filmen. Man kan altide afklare plotlines og uklarheder på en pub efter filmen. Det er det de er der til. Det kan også være diskutabelt om man skal snakke under trailerne. Personligt er jeg imod for meget tale hvis det er til en premiere film, og derved kan der komme trailere man ikke har set. Dem skal man kunne se i fred og ro. Kommentarer til den dårlige parfume-reklame godtages.
Andet
- Gå ikke i biografen hvis du er forkølet eller har snue. Det lyder af h… til.
- Sluk altid din teleon.
Bevægelse
Der skal under ingen omstændigheder klappes under en film. Hvis det er til stor premiere kan man klappe når den starter og når den slutter. Ikke når skurken dør eller helten selvfeder den. Til LOTR marathon i Cinemaxx i København blev der klappet 30+ gange. Ude i forgangen snakkede alle så om hvor irriterende det var at folk klappede under filmen. Nogen må sidde og starte det. Træd frem og bliv skudt.
Man sidde stille på sin plads. Ikke noget med at sparke til stolen foran eller sidde og ryste med benet så det forplanter sig 5 rækker til hver side. Det eneste der skal ryste min stol skal være bassen. Dine spasserbevægelser kan du lade blive der hjemme.
Hvis du skal på toilettet, har du bemærket den korteste vej ud til en gå-gang og bruger den rute. Ikke noget med at gå den lange vej, så flertallet af personer skal rejse sig eller trække benene til sig. Generelt skal du pisse af inden du går ind. Har du dårlig blære så hold dig fra colaen.
Det var mine bud. Føj endelig til listen eller kom med andre emner.
#2 filmz-Daniel_Logan 22 år siden
I am like a wild horse, and you can't tame me..
#3 Spanner 22 år siden
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
#4 filmz-Daniel_Logan 22 år siden
I am like a wild horse, and you can't tame me..
#5 DarkLight 22 år siden
#6 filmz-Wacker 22 år siden
Nu vi er ved emnet, hvad er så jeres uheldigste oplevelse i forbindelse med bio tur, og de andre biografgængere.
http://www.samarit.dk
#7 Skobbolop 22 år siden
lydløs mobil er ok.. snakken/hujen/klappen (f.eks. til premiere) under trailerne har jeg intet i mod..
slikposer der blevet åbnet inden filmen begynder skader heller ikke efter min mening..
det var vist det.. AH!.. 1 ting til..:
Hvis der er små børn med, så SKAL de ledsages af voksne, som SKAL sørge for at de sidde stille og de ikke sparker og slår en i ryggen.. fordi de intet fatter.. (:D) slut... så må de fandme vente med at gå i biografen, hvis deres børn skal ødelægge det for os andre..
"I AM MAKING A BIRDHOUSE!"
#8 filmz-cko 22 år siden
Ellers er jeg fuldstændig enig med punkterne, folk opføre sig generalt ikke så godt og det er sgu irreterende!
Jeg tror også det ville være bedre hvis punkterne blev forklaret kortere, så folk gad læse dem inden de skal ind og se en film (man har travlt med at larme...!)
"If the brain were so simple we could understand it, we would be so simple we couldn't"
#9 filmz-cko 22 år siden
"If the brain were so simple we could understand it, we would be so simple we couldn't"
#10 filmz-Kadann 22 år siden
Så er det ligemeget, om det drejer sig om en premiere, eller en ganske almindelig forestilling.