#10 Jeg synes nu at klapperi generalt ødelægger min filmoplevelse. Det er som om jeg bliver suget ud af filmen og opdager at jeg sidder blandt en masse mennesker, og det er ikke grunden til at jeg tager i biografen, det er for at se film!!!
........................................ "If the brain were so simple we could understand it, we would be so simple we couldn't"
Sådan er folk forskellige.. Hvis man ikke kan lide klapperi, er det så ikke en god idé at gå i Imperial i København, da folk tit lever sig ret meget ind i filmen, og klapperi er hverdagskost.
Jeg synes, som sagt, at det er hyggeligt.. jeg synes at det er kedeligt, når folk bare sidder totalt stenet og lurer film.
Selvfølgelig kommer det an på filmen, om det passer til.
Jeg syntes en biograftur skal være hyggelig (afhængig af hvilken film man ser) og have noget stemning/atmosfære, ellers kunne man lige så godt sidde der hjemme og se film på hjemmebiografen. Et eksempel var dengang X-men 1 havde premiere, hvor Wolverine vender sig hutrigt rundt og skære bartenderens pumpgun over. Da det skete, kom er et stort brøl fra publikum. Det syntes jeg bare det var dejligt, at filk kan leve sig ind i en film sådan. Dog kan jeg sagtens syntes, at det til tider kan være træls og meget irriterende, vil dog mene det afhænger af filmen. Men der skal heller ikke være for meget larm fra slikposer og folk der snakker/hvisker. Jeg må indrømme, at jeg smugler en pose peanuts med ind når der er storfilm. Peanuts er dejlige, ved at de ikke knaser, eller posen.
tjo, tja det kommer vel nok an på filmen... men hvor ville jeg blive rasende hvis jeg var inde og se 2001: A Space Odysee og folk begyndte at klappe ved det berømte klip med knoglen eller et andet sted
(nu bruger jeg den som eksempel fordi jeg lige har set den..hehe)
desuden ejer jeg ikke en hjemmebiograf ellers så ville jeg nok være sjældent i biografen ja...
........................................ "If the brain were so simple we could understand it, we would be so simple we couldn't"
#14 Det er et andet publikum der ser rumrejsen 2001 end du finder i Imperial til hverdag.
Men hvis det er en film med gang i, er det ikke unormalt at folk klapper når skurken dør eller hvis der bliver sagt en replik der rammer hovedet på sømmet.
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
#15 nejnej ikke i en biograf, hjemme hos mig selv... men netop tanken om at se den i en biograf og blive "afbrudt" gjorde at jeg gys da jeg bagefter tænkte over det... hehe
Men jeg det er nok en af de film jeg ville give min ene arm for at se i en biograf (helst alene hehe) Den anden er Blade Runner!
Det ved jeg sørme ikke, jeg synes det er festligt når folk klapper - jeg klapper også selv hvis der er grundlag for det (det mener jeg ikke der er i 2001)
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
næ, men tænk nu hvis du sad i en biograf og der var 150 mennesker der mente der var grundlag for det, men resten af biografen ikke mente det...
(ved godt at dette scenarie ikke er så plausibelt hehe) men alligevel...
Jeg har klappet een gang i en biograf. Det var da jeg så Nosferatu hvor musikken var opført af 2 live-musikere... så mener jeg at der er en grund til at klappe... for at vise de to musikere at man er glad for oplevelsen og man takker dem fordi de gad komme...
Når jeg ser en film ser jeg ingen at klappe af... :)
#11 filmz-cko 22 år siden
Jeg synes nu at klapperi generalt ødelægger min filmoplevelse. Det er som om jeg bliver suget ud af filmen og opdager at jeg sidder blandt en masse mennesker, og det er ikke grunden til at jeg tager i biografen, det er for at se film!!!
"If the brain were so simple we could understand it, we would be so simple we couldn't"
#12 filmz-Kadann 22 år siden
Sådan er folk forskellige.. Hvis man ikke kan lide klapperi, er det så ikke en god idé at gå i Imperial i København, da folk tit lever sig ret meget ind i filmen, og klapperi er hverdagskost.
Jeg synes, som sagt, at det er hyggeligt.. jeg synes at det er kedeligt, når folk bare sidder totalt stenet og lurer film.
Selvfølgelig kommer det an på filmen, om det passer til.
#13 filmz-nemesis 22 år siden
Et eksempel var dengang X-men 1 havde premiere, hvor Wolverine vender sig hutrigt rundt og skære bartenderens pumpgun over. Da det skete, kom er et stort brøl fra publikum. Det syntes jeg bare det var dejligt, at filk kan leve sig ind i en film sådan.
Dog kan jeg sagtens syntes, at det til tider kan være træls og meget irriterende, vil dog mene det afhænger af filmen. Men der skal heller ikke være for meget larm fra slikposer og folk der snakker/hvisker. Jeg må indrømme, at jeg smugler en pose peanuts med ind når der er storfilm. Peanuts er dejlige, ved at de ikke knaser, eller posen.
#14 filmz-cko 22 år siden
(nu bruger jeg den som eksempel fordi jeg lige har set den..hehe)
desuden ejer jeg ikke en hjemmebiograf ellers så ville jeg nok være sjældent i biografen ja...
"If the brain were so simple we could understand it, we would be so simple we couldn't"
#15 Michael Andersen 22 år siden
Hvor pokker har de vist "Rumrejsen" henne? Den gad jeg godt se på det store lærred.
#16 El vez 22 år siden
Men hvis det er en film med gang i, er det ikke unormalt at folk klapper når skurken dør eller hvis der bliver sagt en replik der rammer hovedet på sømmet.
#17 filmz-cko 22 år siden
nejnej ikke i en biograf, hjemme hos mig selv... men netop tanken om at se den i en biograf og blive "afbrudt" gjorde at jeg gys da jeg bagefter tænkte over det... hehe
Men jeg det er nok en af de film jeg ville give min ene arm for at se i en biograf (helst alene hehe)
Den anden er Blade Runner!
#18 filmz-cko 22 år siden
nej det er ikke unormalt, var det ikke også grunden til at ideen til "de x antal bud" kom frem?
#19 El vez 22 år siden
#20 filmz-cko 22 år siden
(ved godt at dette scenarie ikke er så plausibelt hehe)
men alligevel...
Jeg har klappet een gang i en biograf. Det var da jeg så Nosferatu hvor musikken var opført af 2 live-musikere... så mener jeg at der er en grund til at klappe... for at vise de to musikere at man er glad for oplevelsen og man takker dem fordi de gad komme...
Når jeg ser en film ser jeg ingen at klappe af... :)