#14 - Det lyder ikke godt. Jeg har dog flere amerikanske bekendte, som har sagt god for den, så jeg tager chancen alligevel. Min smag er i jo forvejen så forskruet, at jeg snildt kan finde glæde i billige, tyrkiske exploitation-film, så der skal en del til, før jeg står af. :-)
Jeg havde virkelig også håbet på, at det var en underholdende film, men Aja formår slet ikke at ramme den selvironiske, uhøjtidelige og morsomme tone, som man plejer at kende fra den her type film.
Så vil jeg langt hellere gense Roger Corman og Joe Dantes originale film igen. :)
PredatorX (20) skrev:
Sjovt, det er min hade instruktør #1, og de film har får lov at forpeste med sit grimme fjæs trækker altid en stjerne ned for mig. Havde Inglorious Basterds været foruden ham havde den lige fået 10% mere i min bog... (overdrivelse fremmer forståelsen hehe)
Jamen vi er jo helt enige her. Den ene stjerne var heller ikke fordi han var med i filmen, men uddelt pga. at jeg satte stor pris på det, som Aja udsætter ham for i den scene. :)
Mht din vurdering.. Jeg håber jeg er dybt uenig med dig :) Hvad angår Planet Terror: ELENDIG film! Hellere Slithers til enhver tid.. Og Tremors slår dem alle i sidste ende.
jeg er ikke enig i din kritik af "Planet Terror", men til gengæld helt enig i at "Slithers" og "Tremors" er et par rigtig fede film. Når du får set "Piranha 3-D" på et tidspunkt, så vil du hurtigt ku' se hvor dårlig en film det er, især sat op imod de andre nævnte titler her i tråden. :)
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Jamen vi er jo helt enige her. Den ene stjerne var heller ikke fordi han var med i filmen, men uddelt pga. at jeg satte stor pris på det, som Aja udsætter ham for i den scene. :)
Hahaha ja okay så er det iorden :) Jeg vender tilbage når jeg har set den.. Men min forventninger er lige dalet lidt... (ikke at de var skyhøje i forvejen).
Jeg købte den på DVD hvor den kan ses med 3D hvis man ønsker (3D briller er inkluderet)
Det virkede bare overhovedet ikke.. Brillerne gjorde kun at jeg så filmen med rødt/grønt skær.. Kunne slet ikke se nogle 3D effekter overhovedet.. Kun de 2 dimensioner som man kan se uden brillerne..
Til dem der siger at 3D ikke er på vej i døden: det er den sandsynligvis heller ikke, men artiklen har en meget god og velargumenteret pointe, nemlig at det ser ud som om at interessen for 3D er gået ned i løbet af 2010. Det ser klart ud som om at folk har "vænnet" sig til effekten og den har mistet sin wow faktor. Det er ikke længere et must at se en film i 3D bare fordi man kan. Der skal være en grund til det. Derfor tror jeg at vi i fremtiden vil se færre film i 3D og at det hovedsageligt vil blive brugt til animation og store actionbrag. Så på den måde kan man godt sige at den 3D bølge vi oplever i øjeblikket er ved at dø ud.
Se verdens bedste indiefilm online på indiemondo.com
Jeg købte den på DVD hvor den kan ses med 3D hvis man ønsker (3D briller er inkluderet)
Det virkede bare overhovedet ikke.. Brillerne gjorde kun at jeg så filmen med rødt/grønt skær.. Kunne slet ikke se nogle 3D effekter overhovedet.. Kun de 2 dimensioner som man kan se uden brillerne..
Andre der har denne udgivelse?
Nej, men anaglyphic 3D (med de grønne/røde eller blå/ røde briller) er et elendigt system og gør netop, at farverne bliver helt forskruede. Jeg har af samme grund fravalgt at købe den på dvd. Det er i øvrigt det samme med Friday the 13th: 3- dvd'en.
I biograferne blev den selvfølgelig vist med polariserede 3D-briller, der er standarden i dag, og det fungerer jo langt bedre. Selv med polariseret 3D så vil jeg dog gerne indrømme, at især i "wow-effekt"-scenerne (hvor man skubber ting "ud af skærmen" for at imponere publikum over det hersens fantastiske, moderne 3D), så fungerer filmen bare ikke særligt godt. Jeg oplevede i hvert fald klar separation mellem de to billeder, så en hakke, der skulle forstille sig at komme ud i hovedet på tilskuerne, i virkeligheden delte sig i to. Det kan dog også skyldes, at jeg så den i Palads, hvor de bruger den ringeste af de nye 3D-løsninger.
Dér, hvor jeg synes, at den var interessant og viste mulighederne for genren med 3D, var fx i nogle af de første scener, hvor kameraet bevæger sig gennem et hospital, hvor morderen har slagtet flere mennesker. 3D-effekten af de opskårne kroppe forstærkede kraftigt det, der var scenens funktion, nemlig at skabe væmmelse hos tilskueren.
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Tak for svaret.. Jeg ærgede mig også grusom da jeg kom hjem! Havde fandme givet godt 200 kr for den.. Har stadig ikke set den, og kommer nok heller ikke til det :) Men den har dog et fedt lenticular cover.. Det er en lille trøst!
Til dem der siger at 3D ikke er på vej i døden: det er den sandsynligvis heller ikke, men artiklen har en meget god og velargumenteret pointe, nemlig at det ser ud som om at interessen for 3D er gået ned i løbet af 2010.
Han siger at interessen er gået ned helt tilbage siden 2004, og det er jo det rene sludder. Pointen har derfor ikke noget med virkeligheden at gøre, da den er baseret på misbrug/fejllæsning af statistik. Ifølge ham var 3D-interessen for "Polar-ekspressen" således mange 100% større end "Avatar". Ha ha, siger jeg bare :)
I virkeligheden er interesse-mønsteret for 3D slet ikke anderledes end normale film. Det kører op og ned alt efter hvilke film der er på programmet.
#28: Men du kan ikke afvise at interessen er dalende. Alt luften er da gået totalt af hype-ballonen. Jeg snakkede den anden med en Sony-forhandler, der sagde, at alle var totalt fremme i skoene da de først hørte om 3D på Blu-ray og de havde demo'er ude til fremvisning. Folk var ellevilde. Nu har det så stået ude i butikkerne i et par måneder - men vil folk købe det - nej... Det siger da en del :)
De skal vist have gang i second og third wave hvis de vil have gang i maskineriet igen :)
#28 han har jo ret i, at 3D interessen var større for Polar Expressen, i og med at den forskel der var mellem indtjeningen på 2D og 3D kopier. Men det har så også noget at gøre med at Polar Expressen ikke var ude i ligeså mange 3D kopier og derfor var indtjeningen pr. 3D kopi større, hvilket jeg også mener, at han nævner. Læser man selv på den opstillede graf, kan man se at interessen har været dalene det sidste år. Toy Story 3 tjente mindre på 3D kopier end på 2D kopier og Toy Story er vel netop en film, der indbyder til 3D.
Se verdens bedste indiefilm online på indiemondo.com
#21 NightHawk 14 år siden
Jeg havde virkelig også håbet på, at det var en underholdende film, men Aja formår slet ikke at ramme den selvironiske, uhøjtidelige og morsomme tone, som man plejer at kende fra den her type film.
Så vil jeg langt hellere gense Roger Corman og Joe Dantes originale film igen. :)
jeg er ikke enig i din kritik af "Planet Terror", men til gengæld helt enig i at "Slithers" og "Tremors" er et par rigtig fede film. Når du får set "Piranha 3-D" på et tidspunkt, så vil du hurtigt ku' se hvor dårlig en film det er, især sat op imod de andre nævnte titler her i tråden. :)
#22 PredatorX 14 år siden
Hahaha ja okay så er det iorden :) Jeg vender tilbage når jeg har set den.. Men min forventninger er lige dalet lidt... (ikke at de var skyhøje i forvejen).
#23 frankdrebin 14 år siden
Andre der har denne udgivelse?
#24 frahm-2 14 år siden
det er den sandsynligvis heller ikke, men artiklen har en meget god og velargumenteret pointe, nemlig at det ser ud som om at interessen for 3D er gået ned i løbet af 2010. Det ser klart ud som om at folk har "vænnet" sig til effekten og den har mistet sin wow faktor. Det er ikke længere et must at se en film i 3D bare fordi man kan. Der skal være en grund til det. Derfor tror jeg at vi i fremtiden vil se færre film i 3D og at det hovedsageligt vil blive brugt til animation og store actionbrag. Så på den måde kan man godt sige at den 3D bølge vi oplever i øjeblikket er ved at dø ud.
#25 Bobby Singer 14 år siden
#26 Thomsen 14 år siden
Nej, men anaglyphic 3D (med de grønne/røde eller blå/ røde briller) er et elendigt system og gør netop, at farverne bliver helt forskruede. Jeg har af samme grund fravalgt at købe den på dvd. Det er i øvrigt det samme med Friday the 13th: 3- dvd'en.
I biograferne blev den selvfølgelig vist med polariserede 3D-briller, der er standarden i dag, og det fungerer jo langt bedre. Selv med polariseret 3D så vil jeg dog gerne indrømme, at især i "wow-effekt"-scenerne (hvor man skubber ting "ud af skærmen" for at imponere publikum over det hersens fantastiske, moderne 3D), så fungerer filmen bare ikke særligt godt. Jeg oplevede i hvert fald klar separation mellem de to billeder, så en hakke, der skulle forstille sig at komme ud i hovedet på tilskuerne, i virkeligheden delte sig i to. Det kan dog også skyldes, at jeg så den i Palads, hvor de bruger den ringeste af de nye 3D-løsninger.
Dér, hvor jeg synes, at den var interessant og viste mulighederne for genren med 3D, var fx i nogle af de første scener, hvor kameraet bevæger sig gennem et hospital, hvor morderen har slagtet flere mennesker. 3D-effekten af de opskårne kroppe forstærkede kraftigt det, der var scenens funktion, nemlig at skabe væmmelse hos tilskueren.
#27 frankdrebin 14 år siden
Tak for svaret.. Jeg ærgede mig også grusom da jeg kom hjem! Havde fandme givet godt 200 kr for den.. Har stadig ikke set den, og kommer nok heller ikke til det :) Men den har dog et fedt lenticular cover.. Det er en lille trøst!
#28 Michael Andersen 14 år siden
Han siger at interessen er gået ned helt tilbage siden 2004, og det er jo det rene sludder. Pointen har derfor ikke noget med virkeligheden at gøre, da den er baseret på misbrug/fejllæsning af statistik. Ifølge ham var 3D-interessen for "Polar-ekspressen" således mange 100% større end "Avatar". Ha ha, siger jeg bare :)
I virkeligheden er interesse-mønsteret for 3D slet ikke anderledes end normale film. Det kører op og ned alt efter hvilke film der er på programmet.
#29 Tommy Kristensen 14 år siden
De skal vist have gang i second og third wave hvis de vil have gang i maskineriet igen :)
#30 frahm-2 14 år siden
han har jo ret i, at 3D interessen var større for Polar Expressen, i og med at den forskel der var mellem indtjeningen på 2D og 3D kopier. Men det har så også noget at gøre med at Polar Expressen ikke var ude i ligeså mange 3D kopier og derfor var indtjeningen pr. 3D kopi større, hvilket jeg også mener, at han nævner.
Læser man selv på den opstillede graf, kan man se at interessen har været dalene det sidste år. Toy Story 3 tjente mindre på 3D kopier end på 2D kopier og Toy Story er vel netop en film, der indbyder til 3D.